Ήταν να μην έρθουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη. Άπαξ και έγινε η αρχή, μιλάμε για κανονική απόβαση. Κάθε λίγο και λιγάκι μια διαφορετική μάρκα, πέρα από αυτές που έχουν ήδη εδραιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού επί Γηραιάς Ηπείρου (BYD και MG, δηλαδή). Η Zeekr είναι μια από αυτές (έχοντας τις «πλάτες» της Geely), ολοκαίνουργια και άγνωστη στο ευρύ ακροατήριο, αλλά με προοπτική και την αισιοδοξία να εξελιχθεί σε μια από τις αγαπημένες. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται το νέο Zeekr X, που φέρνει ολόφρεσκο αέρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Το ιδιαίτερο σχεδιαστικά X ξεκινά στη χώρα μας από τις 34.990 ευρώ (με την κρατική επιδότηση) για το βασικό Core 49 kWh 272 hp, το Long Range 69 kWh 272 hp εκκινεί από τις 39.990 ευρώ και το AWD 69 kWh 428 hp από 44.990 ευρώ. Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, το νέο Zeekr X προσφέρει 7 αερόσακους και μια πληρέστατη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control, Highway Assist, Front & Rear Collision Mitigation Support, Lane Keep Assist, Evasive Maneuver Assist, Front and Rear Cross Traffic Alert, και Door Open Warning. Η εγγύηση φτάνει μέχρι τα 10 χρόνια (5 εργοστασιακά + 5 όταν τα σέρβις γίνονται στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία), ενώ η μπαταρία είναι στα 8 χρόνια και η οδική βοήθεια επίσης στα 10 χρόνια.
Ιδιαίτερο σχεδιαστικά, ξεχωρίζει από τη μάζα

Το γεγονός ότι εμφανισιακά το Zeekr X καταφέρνει να ξεχωρίζει, στα πλαίσια μιας κατηγορίας που γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική και στην ελληνική αγορά, αποτελεί τεράστιο ατού. Η σχεδίασή του είναι σύγχρονη, δυναμική και ταυτόχρονα καθαρή, με τις εξωτερικές γραμμές να είναι αρκετά αιχμηρές. Από εκεί και πέρα, η κομψή επιθετικότητα στο εμπρός μέρος και οι προσεγμένες αναλογίες του αμαξώματος κάνουν το «Χ» να δείχνει πιο μεγάλο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Με μήκος λίγο παραπάνω από τα 4,4 μέτρα (4.432 χλστ.) και μεταξόνιο 2,75 μέτρα προτάσσει έναν πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,28), ο οποίος καθορίζεται, σε μεγάλο βαθμό, από προσεγμένες λεπτομέρειες της εξωτερικής σχεδίασης με τις σκανδιναβικές επιρροές, όπως για παράδειγμα τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED και οι κρυμμένες χειρολαβές των θυρών.
Η απουσία της κλασικής μπάρας LED από το εμπρός μέρος είναι καλοδεχούμενη, βοηθώντας το X να αποσπαστεί από τα τετριμμένα σχεδιαστικά δρώμενα. Οι τρισδιάστατοι προβολείς διαθέτουν 56 ανεξάρτητες λυχνίες LED για ακριβή φωτισμό, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα καλύπτουν όλο το πλάτος και είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ ανακυκλωμένο κρύσταλλο, αποτελούμενο από 229 LED.
Γεμάτο gadgets, με ζητήματα η εργονομία

Το εσωτερικό κερδίζει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά. Η σχεδίαση είναι μεν απλή, χωρίς περιττά στοιχεία, αλλά εξαιρετικά μοντέρνα και καθαρή. Η πάρα πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με ευρεία χρήση μαλακών σε πολλές επιφάνειες, τις σουέτ επενδύσεις στις κολόνες και την οροφή, έως τα μπρονζέ διακοσμητικά, ενισχύουν την πολυτελή του εικόνα. Στο ταμπλό τις εντυπώσεις κλέβει η κεντρική οθόνη αφής των 14,6 ιντσών και μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών. Το «παρών» δίνει και ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 24,3 ιντσών, το οποίο προβάλλει πλήθος πληροφοριών στο παρμπρίζ, διευκολύνοντας την οδήγηση χωρίς να αποσπάται η προσοχή. Μέσα σε όλα έχουμε ήχους καλωσορίσματος – αποχώρησης, που κάνουν τα κεφάλια των περαστικών να γυρνάνε, ενδείξεις για τη φόρτιση της μπαταρίας κ.λπ. στην κολώνα της πόρτας και φωτορρυθμικό σόου όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο.
Από εκεί και πέρα, οι χώροι που προσφέρει στο εσωτερικό του επαρκούν σίγουρα για τέσσερις ενήλικες (στο αυτοκίνητο της δοκιμής χάνεται λίγος αέρας για τα κεφάλια, λόγω ηλιοροφής). Ο χώρος φόρτωσης στο πίσω μέρος δεν εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά του (362 λίτρα), αφού είναι μικρότερος συγκριτικά με άλλων μικρομεσαίων SUV. Στο εμπρός μέρος υπάρχει και ένα frunk με χωρητικότητα 21 λίτρα, όπου μπορούν να αποθηκευτούν αντικείμενα, όπως το καλώδιο φόρτισης. Εκεί που βάζεις αρνητικό βαθμό, είναι στην εργονομία. Τα πάντα, κι όταν λέμε «τα πάντα» εννοούμε μέχρι η ρύθμιση των καθρεπτών, ελέγχονται μέσω της οθόνης του infotainment. Διαδικασία που απαιτεί από τον οδηγό να παίρνει συνέχεια το βλέμμα του από το δρόμο, ενώ δεν αποκλείεται να χρειαστεί να σταματήσεις για να ψάξεις με ασφάλεια τα μενού και υπομενού. Αναίτια πολυπλοκότητα, τη στιγμή που έχεις και το σύστημα ελέγχου εγρήγορσης να σε «μαλώνει» από πάνω, επειδή είσαι αφηρημένος! Μείον και το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών, που δυσκολεύει κάπως την επι/αποβίβαση.
Εξαιρετικές επιδόσεις, μέτρια αυτονομία

Η έκδοση Long Range RWD εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων και 343 Nm ροπής, που κινεί τους πίσω τροχούς. Ισχύς υπερ-αρκετή για «σφαιράτες» επιταχύνσεις, της τάξης των μόλις 5,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα! Γκάζι το οποίο δεν φανερώνει την πισωκίνητη προέλευση μάλιστα, καθώς το σπινάρισμα λάμπει δια της απουσίας του. Αναμενόμενα σε τέτοιες καταστάσεις η κατανάλωση αυξάνεται, αλλά ακόμα και με αυτό δεδομένο τα 23+ kWh/100 χλμ. που εμφανίζονται στο trip, είναι πολλά. Εδώ εντοπίζεται και το κύριο ζήτημα του Zeekr X, παρά την ύπαρξη της πιο μεγάλης μπαταρίας: απλά «καίει».
Η συστοιχία των 69 kWh (καθαρή χωρητικότητα περίπου 64 kWh) εξασφαλίζει εργοστασιακή αυτονομία έως 446 χλμ. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες, η πραγματική αυτονομία κινείται γύρω στα 330-350 χλμ., ενώ στην πόλη μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χλμ. Σε αυτές τις συνθήκες, βλέπεις μέσες τιμές στα 14,8-15,2 kWh/100 χλμ. Τίποτα, δηλαδή. Άπαξ και πατήσεις το γκάζι ή βγεις αυτοκινητόδρομο, όμως, η κατανάλωση εκτινάσσεται πάνω από τα 20 kWh/100 χλμ. Στα 20,2 kWh/100 χλμ. μέσης τιμής έκλεισε η δοκιμή, νούμερο αναμφίβολα υψηλό. Η υποστήριξη ταχυφόρτισης έως 150 kW επιτρέπει γρήγορες στάσεις, με το 10-80% να διαρκεί 29 λεπτά, περιορίζοντας το άγχος των ενδιάμεσων φορτίσεων, αρκεί να υπάρχει σωστός προγραμματισμός.
Άνετο και πολιτισμένο στην οδήγηση

Στο δρόμο, το Zeekr X αποδεικνύεται ήσυχο, στιβαρό και σταθερό στο ταξίδι. Η ανάρτηση είναι προφανές ότι έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση, αλλά χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να «πλέει». Σε επαρχιακές διαδρομές με μέτριας ποιότητας άσφαλτο και αλλεπάλληλες στροφές, το Zeekr X δείχνει προβλέψιμο και καλοζυγισμένο. Το τιμόνι, χωρίς να είναι ιδιαίτερα πληροφοριακό, έχει το σωστό βάρος, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, χωρίς εξάρσεις. Η πίσω κίνηση προσθέτει μια πιο φυσική αίσθηση στη συμπεριφορά, χωρίς όμως να μετατρέπει το αυτοκίνητο σε σπορ κατασκευή. Είναι ξεκάθαρα ρυθμισμένο για σταθερότητα, ασφάλεια και προβλέψιμες αντιδράσεις, στοιχεία που εκτιμώνται ιδιαίτερα στην καθημερινή χρήση αλλά και στα ταξίδια. Το Zeekr X είναι ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο SUV που εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά, ακόμα και όταν ο δρόμος γλιστρά ή ο οδηγός υπερεκτιμήσει τις δυνατότητές του. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και η κύλισή του στον αυτοκινητόδρομο αλλά και εκτός αυτού ποιοτική, παρά την ύπαρξη μικρών αεροδυναμικών θορύβων στις υψηλές ταχύτητες.
(+) Σχεδίαση, εγγύηση, επιδόσεις, εξοπλισμός, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης
(-) Εργονομία, κατανάλωση, αυτονομία
@autogreeknews.gr













































































































