Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS

Η Volvo έχει πάρει πολύ «ζεστά» την ηλεκτροποίηση της γκάμας, με το αγοραστικό κοινό να το κάνει ακόμα πιο ένθερμα. Οι Σουηδοί ανακοίνωσαν τις πιο υψηλές πωλήσεις και τα μεγαλύτερα κέρδη σε περίοδο δεύτερου εξαμήνου στην Ιστορία τους κατά τη διάρκεια του 2020, με την σειρά μοντέλων Recharge (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) να αντανακλά τη μεγαλύτερη ζήτηση του αγοραστικού κοινού.

Μόνο τα plug-in υβριδικά συνέθεσαν το 30% επί των συνολικών πωλήσεων, καθιστώντας τη φίρμα από το Γκέτεμποργκ ως την κορυφαία premium μάρκα στη Γηραιά Ήπειρο, στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μπροστάρης, το XC40. Το αμιγώς ηλεκτρικό Recharge ξεκίνησε την εμπορική του πορεία με sold out, ενώ πολύ καλά πηγαίνει και τα plug-in T4/ T5 Recharge. Στην προκειμένη, δοκιμάζουμε  την κορυφαία έκδοση T5, που συνδυάζει τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο των 180 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Η συνολική απόδοση φτάνει τα 262 άλογα και η τιμή εκκίνησης ορίζεται στις 49.178 ευρώ, φτάνοντας μέχρι τις 54.685 ευρώ για το κορυφαίο R-Design.

Εναλλακτικά υπάρχει το XC40 T4 Recharge, με απόδοση 211 ίππων από το συνδυασμό 1.5T – ηλεκτροκινητήρα, που ξεκινά από τις 49.571 ευρώ (αλλά μια έκδοση πιο πλούσια από τη βασική του T5) και φτάνει στις 50.358 ευρώ.

Απαράλλαχτα επιβλητική εμφάνιση

Με την εξαίρεση της τάπας στο εμπρός αριστερό φτερό για τη φόρτιση, το Recharge δεν διαφέρει σε τίποτα από τα υπόλοιπα XC40. Το επιβλητικό παρουσιαστικό διακρίνεται για την τετράγωνη σχεδίαση, με τη μεγάλη μάσκα εμπρός, τη διαμόρφωση της τρίτης κολώνας και το design των πίσω φωτιστικών σωμάτων, που θυμίζουν μπούμερανγκ, να χαρακτηρίζουν το σουηδικό SUV. Το μαύρο χρώμα του συγκεκριμένου και οι 19άρες ζάντες, εντείνουν ακόμα περισσότερο το status του αυτοκινήτου. Στο ίδιο, περιπετειώδες μήκος κύματος και η απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 211 χλστ. και είναι από τις μεγαλύτερες που συναντάς σε crossover.

Μίνιμαλ και high tech στο εσωτερικό

Μια από τα ίδια και μέσα. Κάποιοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, για την επιλογή προγράμματος λειτουργίας, και τα αντίστοιχα γραφικά σε ψηφιακό πίνακα οργάνων-οθόνη αφής διαφοροποιούν το plug-in XC40. Οι δερμάτινες επενδύσεις και η πανοραμική ηλιοροφή χαρίζουν εξαιρετικό premium χαρακτήρα, σε ένα ούτως ή άλλως ποιοτικότατο εσωτερικό. Η πρακτικότητα είναι πολύ καλή, καθώς υπάρχουν οι απαιτούμενες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η ενσωμάτωση της λειτουργίας του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος στην οθόνη των 9 ιντσών, έχει εξαλείψει όλους τους περιττούς διακόπτες.

Έως πέντε επιβάτες θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν με άνεση, όμως ο χώρος αποσκευών παρουσιάζει αναμενόμενα απώλειες, λόγω των μπαταριών. Από τα 460 λίτρα πέφτει στα 405, αλλά τουλάχιστον παραμένει το εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Πολύ καλές επιδόσεις και κατανάλωση

Όλο το κλου του αυτοκινήτου, κρύβεται κάτω από το αμάξωμα. Ο βενζινοκινητήρας 1.5 λτ. Turbo αποδίδει 180 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 265 Nm στις 2.500-5.000 σ.α.λ., έχοντας τη συνδρομή 82 ίππων και 160 Nm από το ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 262 ίππους και τα 425 Nm, ενώ η μπαταρία των 10,7 kWh παρέχει δυνατότητα κίνησης μόνο με το ρεύμα έως 56 χιλιόμετρα.

Στην πράξη, το plug-in XC40 θυμίζει hot hatch με το γκάζι του! Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 7,3 δλ., με τον ηλεκτροκινητήρα να φροντίζει για εξίσου ταχύτατες ρεπρίζ, γεμίζοντας τον τρικύλινδρο στις χαμηλές στροφές. Όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη, σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού κολλάς στο κάθισμα και βλέπεις τη βελόνα του κοντέρ να ανεβαίνει σαν χαλασμένη. Όλα τα νέα Volvo περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, όμως το T5 Recharge σου δίνει την αίσθηση πως θα μπορούσε να συνεχίσει για αρκετά χιλιόμετρα, δίχως κόφτη!

Υπό τέτοιες συνθήκες, αναμενόμενα η κατανάλωση ανεβαίνει. Όχι, όμως, όσο θα περίμενες. Η μέγιστη που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, έφτασε τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. σε ειδικές καταστάσεις. Με καθημερινή προσέγγιση, η μέση τιμή πέφτει μέχρι και στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε κάτι. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, που αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου στο μεγαλύτερο κομμάτι της οδήγησης (μέχρι κάποια ταχύτητα), μπορεί να δεις στο trip μέχρι και 4,5 λίτρα/100 χλμ. μέση. Όσο αυτή αδειάζει, τόσο συχνότερα εμπλέκεται το θερμικό μοτέρ, όσο κι αν παλεύει η ανάκτηση ενέργειας. Αν δεν φορτιστεί από πρίζα, αναλαμβάνει να το κάνει ο κινητήρας, έχοντας παράλληλα και τον φόρτο της κίνησης του οχήματος. Όπως σε όλα τα plug-in, δηλαδή, είναι καίριας σημασίας να φορτίζεται σωστά η μπαταρία.

Ακλόνητο και άνετο στην οδήγηση

Με ή χωρίς απόθεμα στη μπαταρία, το T5 Recharge διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης. Εξυπακούεται ότι όταν κινείται μόνο με το ρεύμα, η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα είναι «νεκρική». Ακόμα κι όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας πάντως, τα επίπεδα θορύβου παραμένουν χαμηλά. Η μόνωση κρατάει έξω τους παράταιρους ήχους, ευνοούμενη από την έλλειψη κραδασμών και την πολιτισμένη λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου 1.5, που σε καμία των περιπτώσεων δεν παραπέμπει σε τρικύλινδρο. Αναλόγως αποτελεσματικές και οι αλλαγές σχέσεων στο 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

Η ανάρτηση είναι μεν πιο σφιχτή από τα υπόλοιπα XC40, ωστόσο η άνεση και η απορροφητικότητα παραμένουν στα ίδια, υψηλά επίπεδα. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το φαρδύ πέλμα των ελαστικών παρέχει μπόλικη πρόσφυση, η οποία θα ξεπεραστεί μόνο με απότομο γκάζι μέσα στη στροφή ή δυνατή τιμονιά. Στη δεύτερη περίπτωση, το πίσω μέρος δείχνει φιλότιμο σε μια μικρής έκτασης τοποθέτηση, όμως το ESP σπεύδει -ελαφρώς άτσαλα- να το επαναφέρει στην τάξη.

Μικρές ενστάσεις υπάρχουν και για τιμόνι-φρένα, αναφορικά με την αίσθηση. Το πρώτο είναι ελαφρύ και παρέχει μικρή πληροφόρηση, βαραίνοντας τεχνητά και απότομα κατά συνθήκη, ενώ το μεσαίο πεντάλ χαρακτηρίζεται από σπογγώδη αίσθηση. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης, πάντως, είναι πολύ καλή.

(+) Επιδόσεις, λειτουργία υβριδικού συστήματος, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, άνεση

(-) Αίσθηση τιμονιού και φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη, plug-in υβριδικό
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.477
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/2.500-5.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
82
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
160
Συνδυαστική ισχύς (PS)
262
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
2,0-2,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
45-55
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Συμπαγείς δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.425
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.652
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
1.812
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
49.178 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store