Δοκιμή VW Taigo 1.0 TSI 110PS DSG

Η VW διατηρεί μια από τις πιο «καυτές» γκάμες SUV στην αγορά, διαθέτοντας μοντέλα – best sellers σε κάθε segment. Μια προοπτική που διαφαίνεται για το νεότερο μέλος της οικογενείας, το οποίο παράλληλα έχει να περηφανεύεται πως πρόκειται για το πρώτο μικρό κουπέ SUV. Το όνομα αυτού: Taigo.

To μικρότερο κουπέ SUV της αγοράς ξεκινά από τις 20.050 ευρώ στη χώρα μας, για τη βασική έκδοση Comfort και τον 1.0 TSI στους 95 ίππους. Η δεύτερη Life κοστίζει από 21.100 ευρώ και ο εξοπλισμός είναι καθόλα ικανοποιητικός, περιλαμβάνοντας στάνταρ ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας (διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση κόπωσης οδηγού) και κλιματισμό, μεταξύ άλλων. Για την ισχυρότερη έκδοση των 110 ίππων, που συνεργάζεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG (5άρι μηχανικό με τα 95 άλογα), απαιτούνται τουλάχιστον 23.801 ευρώ, ενώ για τις 17άρες ζάντες, τους προβολείς IQ.LIGHT LED matrix και τα υπόλοιπα καλούδια της πλουσιότερης Style (μόνο με τα 110 άλογα) ανεβαίνουμε ακόμα 2.000 ευρώ (25.801 ευρώ).

Ένα μικρό SUV με άποψη!

VW Taigo front-2

Το site της VW «ανοίγει» την περιγραφή του Taigo, χαρακτηρίζοντάς το ως coupe SUV με άποψη. Το Taigo εκφράζει γενικότερα άποψη σχεδιαστικά, ανεξαρτήτως κουπέ ή όχι προσέγγισης στα μικρά SUV, απολαμβάνοντας το πιο ιδιαίτερο σχήμα της κατηγορίας και ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα που βλέπουμε, μέχρι σε C-SUV. Η έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής στο πίσω μέρος, μαζί με την κλίση προς τα μπροστά της τρίτης κολώνας, χαρίζουν στο νεότερο μέλος των SUV της VW ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ, που εντείνεται από τις 17αρες ζάντες, Οι μυώδεις προφυλακτήρες συνεισφέρουν στο οπτικό αποτέλεσμα, το οποίο απογειώνεται με τη φωτιζόμενη μάσκα μπροστά και την ενιαία διάταξη των φαναριών πίσω, που φέρνει αρκετά σε ID.4.

Ο συσχετισμός του Taigo με άλλα VW γίνεται πιο έντονος στις διαστάσεις, και ιδιαίτερα στο μήκος, όπου ξεπερνάει το T-Roc παρότι βασίζεται στο T-Cross! Το Taigo φτάνει στα 4.266 χλστ., την ώρα που το Τ-Cross δεν υπερβαίνει τα 4.108 χλστ. και το T-Roc τα 4.234 χλστ. Το πλάτος των 1.757 χλστ., το ύψος των 1.518 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.554 χλστ. τοποθετούν το Taigo ανάμεσα στα δυο αδέλφια του, τείνοντας περισσότερο προς το μεγαλύτερο.

Νεανικό και ποιοτικό εσωτερικό με μπόλικες δόσεις Polo

VW Taigo tablo

Εμφανισιακά μπορεί να μην του φαίνεται, αλλά μόλις ανοίξεις την πόρτα καταλαβαίνεις αμέσως πως τα θεμέλια έχουν μπει από το Polo. Η εικόνα είναι πανομοιότυπη με αυτή του σουπερμίνι, έχοντας σε περίοπτη θέση τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των 8 ιντσών (6,5 ίντσες η βασική, 9,2 προαιρετικά) στο επίκεντρο του ταμπλό. Εργονομία και ευχρηστία κινούνται στα ανώτερα στρώματα, με τα περιστροφικά χειριστήρια να σου λύνουν τα χέρια. Η πολύ ευχάριστη φάσα που το χωρίζει σε δυο μέρη είναι και εδώ παρούσα. Το ταμπλό αποτελείται από χορταστικό αφρώδες υλικό τόσο πάνω, όσο και κάτω από το κυρίως τμήμα. Ακόμα και το πλαστικό περιμετρικά των αεραγωγών ή πίσω από το τιμόνι, στο ύψος του start button, δεν κάνει παραχωρήσεις. Μια εξόχως ευχάριστη προσέγγιση, που δείχνει τις βλέψεις της VW για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Οι χώροι κινούνται σε επίπεδα άνω του μέσου όρου, καθώς τέσσερις επιβάτες θα βρουν τη βολή τους δίχως προβληματισμούς. Όσο οξύμωρο κι αν ακουστεί, αυτός που θα παραπονεθεί περισσότερο είναι ο οδηγός. Η εύρεση της θέσης οδήγησης είναι σπαζοκεφαλιά, καθώς δεν μπορείς με τίποτα να βρεις τη χρυσή τομή μεταξύ κλίσης πλάτης και απόστασης τιμονιού, παρότι έχεις στη διάθεσή σου ρυθμίσεις προς πάσα κατεύθυνση. Πέμπτος θα χωρέσει με ένα ελαφρύ στρίμωγμα, ενώ θετική εντύπωση προξενεί η ευρυχωρία για τα κεφάλια, παρά τη χαμηλή οροφή. Μόνο όσοι έχουν μπόι άνω των 1,85 μ. θα νιώσουν τον ουρανό στο τριχωτό της κεφαλής, την ώρα που ουδείς θα διαμαρτυρηθεί για τις αποσκευές. Τα 440 λίτρα του πορτμπαγκάζ συνιστούν εξαιρετική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας, παρέχοντας τη δυνατότητα για έως 1.222 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή το δίδυμο 1.0 TSI – DSG

VW Taigo piso-3

Κάτω από το κουποειδές και νεανικό περίβλημα, αναλαμβάνει η σταθερή αξία της σύμπραξης 1.0 TSI – DSG. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος των 999 κ.εκ. αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm, που «απλώνονται» ιδεατά στις 7 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Η ροπή είναι παρούσα από τις 1.700 σ.α.λ., έχοντας και τις γρήγορες αντιδράσεις του λογισμικού στο πλευρό της. Το DSG φροντίζει να κατεβάσει μέχρι 2 σχέσεις μαζί όταν χρειαστείς άμεσα δυνατό τράβηγμα, με ομαλό τρόπο και δίχως δυσάρεστες «κλωτσιές».

Το Taigo μαζεύει χιλιόμετρα με άνεση και ομαλότητα, κρατώντας τα επίπεδα θορύβου από το μοτέρ χαμηλά. Η κίνηση στην εθνική οδό γίνεται απροβλημάτιστα, με τον κινητήρα να γυρνάει στις 2.800 σ.α.λ. για τα 130 χλμ./ώρα και τους κραδασμούς να απουσιάζουν. Η τρικύλινδρη φύση του TSI θα περάσει στην καμπίνα μόνο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. ή όταν θελήσεις να τεστάρεις τους ισχυρισμούς των Γερμανών περί 10,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Νούμερο που βάσει ρυθμού επιτάχυνσης, ενδέχεται να είναι ακόμα καλύτερο! Η τελική των 191 χλμ./ώρα εξάλλου, είναι πέρα για πέρα ενδεικτική για το γκάζι του 1.0 TSI 110 PS Taigo. Ένα γκάζι που δεν στοιχίζει ιδιαίτερα στην τσέπη καθώς ναι μεν η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στα 8,1 λίτρα, αλλά με στοιχειώδη σύνεση στη χρήση του δεξιού πεντάλ πέφτει στα 7,3-7,4 λίτρα/100 χλμ.

Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο

VW Taigo strofi-2

Αναφερθήκαμε νωρίτερα στο πόσο «μεγαλοδείχνει» το Taigo, θυμίζοντας περισσότερο T-Roc παρά T-Cross.  Αίσθηση που πιστοποιείται μέσω της οδηγικής εμπειρίας, η οποία πράγματι θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όσο κλισέ κι αν ακούγεται. Το τιμόνι είναι το πρώτο που σε βάζει στο κλίμα, με το πολύ καλό του βάρος και την επάρκεια πληροφοριών για τα δρώμενα του εμπρός μέρους. Η ηχομόνωση επίσης κάνει δουλειά, όπως και το σετάρισμα της ανάρτησης. Το Taigo είναι σφιχτό (σίγουρα σφιχτότερο από το T-Cross), όμως δεν γίνεται σκληρό. Η προσλαμβάνουσα αίσθηση είναι αυτή της απορρόφησης πλείστων όσων ανωμαλιών, ακόμα και από τον ημιάκαμπτο στο πίσω μέρος. Δεν πρόκειται για οδοστρωτήρα, όμως απασχολείσαι πολύ λιγότερο από όσο ορίζουν τα στάνταρ των Β-SUVs και αρκετές φορές ξεχνιέσαι, νομίζοντας πως οδηγείς μοντέλο της από πάνω κατηγορίας. Οι στροφές αρέσουν στο Taigo, αλλά δεν προσποιείται πως είναι σπορ κατασκευή. Στρίβει και φρενάρει πολύ καλά, δεν βγάζει μούτρα, αλλά ούτε βάζει την ουρά στο παιχνίδι. Αν θελήσεις θα κινηθείς πολύ σβέλτα μαζί του, θα ακουμπήσεις στο πολύ άμεσο feeling του μεσαίου πεντάλ, δεν θα ταλαιπωρηθείς από κλίσεις, αλλά δεν θα πλασαριστείς κιόλας.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα εσωτερικού, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εξοπλισμός
(-) Θέση οδήγησης, θόρυβος μοτέρ υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
91,12
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.266
Πλάτος (χλστ.)
1.757
Ύψος (χλστ.)
1.518
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.554
Βάρος (κιλά)
1.260
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
440
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.100 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store