Η VW έχει μπει δυναμικά σε μια κατηγορία που μέχρι πρότινος ήταν απούσα: αυτή των compact SUV. Το VW T-Cross είναι το μοντέλο εκείνο που εκκινεί την οικογένεια των SUV της γερμανικής εταιρείας κι ακολουθούν τα Τ-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace και Touareg.
Δείτε ακόμα: Πως το νέο VW Polo σώζει ζωές (+video)
Το VW T-Cross προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Βασικός βενζίνης είναι ο 1.000άρης TSI των 95 ίππων, και με τιμή που ξεκινάει από 17.440 ευρώ στην αρχική έκδοση Life. Με τους 115 ίππους που δοκιμάζουμε, κοστίζει από 19.150 ευρώ. Αν θέλετε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αυτό προσφέρεται μόνο στην έκδοση των 115 ίππων με τιμή που ξεκινάει από τα 20.650 ευρώ. Για τους λάτρεις του πετρελαίου, είναι διαθέσιμος ο 1.6 TDI με ισχύ 95 ίππων και τιμή από τα 20.950 ευρώ, ενώ με το DSG η τιμή διαμορφώνεται από τα 21.940 ευρώ.
Σε επίπεδο εξοπλισμού τώρα, ακόμα και η βασική έκδοση Life είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων κι άλλα.
Διαβάστε επίσης: Με έως 400 άλογα το νέο VW Golf R!
Ξεχωριστό στιλ χωρίς ακρότητες
Μπορεί το VW T-Cross να εντάσσεται στην μικρή κατηγορία των SUV, αλλά διαθέτει ένα άκρως δυναμικό κι επιβλητικό παρουσιαστικό. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0, όπως και το VW Polo και έχει μήκος 4.108 χλστ., ύψος 1.584 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ. και μεταξόνιο 2.551 χλστ. Το εμπρόσθιο τμήμα θυμίζει το Tiguan, ενώ όμορφα «δένουν» τα LED φώτα ημέρας, που βρίσκονται εντός των εμπρός φωτιστικών. Πίσω, οι σχεδιαστές έχουν κάνει ένα έξυπνο τέχνασμα: τοποθέτησαν μια οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα που προσδίδει την απαραίτητη premium πινελιά. Βλέπετε θυμίζει έντονα το αντίστοιχο τμήμα κουπέ μοντέλων των κορυφαίων Audi και Porsche. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 180 χλστ., ένα νούμερο που τοποθετεί το T-Cross ανάμεσα στα ψηλότερα μικρά SUV της αγοράς.
Πρακτικό και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του VW T-Cross υπάρχουν νεανικά, αλλά και γνώριμα στοιχεία, τα οποία συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, αλλά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον προαιρετικό και ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display, ο οποίος τραβάει τα βλέμματα. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει η 8 ιντσών οθόνη αφής για το infotainment. Αυτό παρέχει όλες τις ευκολίες και τις επιλογές διασύνδεσης με το κινητό σας τηλέφωνο. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και βολικά, απολαμβάνοντας εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, ενώ και το κάθισμά του επιδέχεται πλήθος ρυθμίσεων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Tiguan 1.6 TDI 115 PS R-Line
Πολύ καλοί είναι οι χώροι και για τους υπόλοιπους επιβάτες, με αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα. 2 έξτρα θύρες USB υπάρχουν διαθέσιμες και για τους πίσω, εκτός από τις 2 που βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα. Κερασάκι στην τούρτα, το πίσω συρόμενο κάθισμα κατά 14 εκατοστά, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του T-Cross, διαμορφώνοντας κι ανάλογα τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα. Με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού φτάνει μέχρι την οροφή τα 1.243 λίτρα.
Δυνατός και οικονομικός ο 1.000άρης των 115 ίππων
Για το συγκεκριμένο μοτέρ είχαμε πάρει μια πρώτη καλή γεύση κατά τη δοκιμή του με το DSG κιβώτιο, με το δίδυμο να μας δείχνει τις αρετές του. Εξίσου καλά είναι όμως τα συμπεράσματά μας και σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 115 ίππων και 200 Nm ροπής δείχνει το σθένος του από χαμηλά, ανεβάζοντας πρόθυμα και γραμμικά στροφές μέχρι και τον κόφτη. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Επίσης, ο 1.0 TSI διακρίνεται να την ήπια και πολιτισμένη του λειτουργία, καθώς και για τις χαμηλές απαιτήσεις του σε καύσιμο (6,8 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Σε αυτό συνδράμει και η μακριά 6η ταχύτητα, η οποία κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.).
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 MPI EVO 80 PS
Για την πόλη αλλά και για μακρινά ταξίδια
Από τα πρώτα μέτρα με το VW T-Cross ο οδηγός νιώθει ότι «κουμπώνει» στο compact SUV, καθώς είναι άνετο και ασφαλές σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αφήνοντας έτσι ανεπηρέαστη την καμπίνα. Όταν του «δώσεις δρόμο» θα ανεβάσει με ευκολία το δείκτη του ταχυμέτρου και θα κρατήσει άνετα το ρυθμό του. Πέρα από την ευρωστία του κινητήρα οι επιβάτες θα απολαύσουν την πολύ καλή ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης.
Σε πιο σφιχτά κομμάτια οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι έντονες. Και να πιεστεί, το T-Cross θα στρίψει προβλέψιμα κι υποστροφικά, αλλά θα «μαζευτεί» εύκολα με «άσε» στο δεξί πεντάλ και λίγο παραπάνω στρίψιμο του τιμονιού. Το τελευταίο μάλιστα μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση παρά την τεχνητή αίσθηση που έχει. Είναι όμως ελαφρύ και θα εκτιμηθεί δεόντως στους αστικούς ελιγμούς.
Συνολικά, το T-Cross είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που προσφέρει ευκολία στην καθημερινή κίνηση και παράλληλα, είναι ασφαλές και άνετο στο ταξίδι. Επίσης, μπορεί να καλύψει άνετα οικογενειακές ανάγκες μετακίνησης σε κόμπακτ διαστάσεις.
+ Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, χώροι, συρόμενο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα, εξοπλισμός βασικής έκδοσης
– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό