Από τα σημαντικότερα ζητούμενα και ερωτήματα που τίθενται στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι το πόσο «καίει», ειδικά όταν γίνεται καθημερινή χρήση και διανύονται αρκετά χιλιόμετρα. Την λύση για όσους αναζητούν κορυφαία οικονομία σε καύσιμο δίνει το φυσικό αέριο κίνησης (δείτε εδώ τα πρατήρια φυσικού αερίου) αφού κοστίζει σημαντικά χαμηλότερα από οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.
Δείτε ακόμα: VW Polo GTI: Ο άρχοντας των μικρών GTI
Ο όμιλος VW προσφέρει μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων με κινητήρες φυσικού αερίου (VW, SEAT, Skoda και Audi) για κάθε ανάγκη και γούστα. Μεταξύ αυτών μια πολύ συμφέρουσα πρόταση είναι το Polo 1.0 TGI. Το μικρό μοντέλο της VW με τον κινητήρα φυσικού αερίου πωλείται από 17.400 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ. Παράλληλα, προσφέρεται με δώρο τα καύσιμα για 1 έτος αξίας 400 ευρώ.
Οικονομία στο maximum
To Polo 1.0 TGI χρησιμοποιεί τον γνωστό 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 TSI, όμως έχει δεχτεί απαραίτητες τροποποιήσεις για να καίει και φυσικό αέριο (CNG/βενζίνη). Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους και 160 Nm ροπής στις 1.800-3.800 σ.α.λ., ενώ προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις στροφές (από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω) και έχει ομαλή λειτουργία δίχως δονήσεις η ενοχλητικούς θορύβους. Επιπλέον, ανεβάζει με ευκολία στροφές σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ και συνεργάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (5τάχυτο πριν). Έτσι διαχειρίζεται καλύτερα τη δύναμη του κινητήρα και κρατάει χαμηλά τις στροφές του μοτέρ σε συνθήκες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.).
Δείτε ακόμα: VW Polo 1.0 TGI με δώρο τα καύσιμα για 1 έτος
Με την προσθήκη μιας ακόμα δεξαμενής φυσικού αερίου (τρεις συνολικά), η συνολική χωρητικότητα σε CNG φτάνει τα 13,8 κιλά (από 11,6 κιλά). Οι δεξαμενές είναι απολύτως ασφαλείς και βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, ενώ ο χρόνος ανεφοδιασμού δεν διαφέρει από το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ βενζίνης. Όμως μειώθηκε το ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο είναι πλέον βοηθητικό και έχει χωρητικότητα 9 λίτρων (έναντι 40 λτ. πριν). Κυρίως καύσιμο είναι το φυσικό αέριο και όταν αδειάσει και δεν γίνει ανεφοδιασμός, τότε ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη βενζίνη. Επίσης, όταν ο κινητήρας καταναλώνει φυσικό αέριο δεν κάνει καθόλου παράλληλη χρήση της βενζίνης. Η μεικτή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 4,4 κιλά/100 χλμ. CNG, που σημαίνει ότι κοστίζει μόλις 3,3 ευρώ/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,834 ευρώ/kg).
Άνεση και ασφάλεια στο δρόμο
Στην οδήγηση το Polo 1.0 TGI δεν διαφέρει σε σχέση με το 1.0 TSI. Το μικρό μοντέλο της VW κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης, η οποία εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση και υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Η κατάλληλη ρύθμισή της σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας σε κάθε διαδρομή. Κινούμενο στους αυτοκινητόδρομους, το Polo εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ είναι σε θέση να καλύψει μακρινές αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του. Περνώντας σε επαρχιακές διαδρομές παρουσιάζεται ουδέτερο, με μικρές κλίσεις και δεν θα ξαφνιάσει τον οδηγό του, οποίος λαμβάνει καλή αίσθηση από το τιμόνι.
Ανώτερη ποιότητα στο εσωτερικό
Οι αλλαγές που εντοπίζονται στο εσωτερικό του Polo 1.0 TGI εντοπίζονται μόνο στον πίνακα οργάνων. Στη θέση της θερμοκρασίας του κινητήρα έχει τοποθετηθεί η ένδειξη για την πληρότητα των δεξαμενών του φυσικού αερίου. Πρόσθετα, στην ψηφιακή οθόνη αναγράφονται και πληροφορίες για την κατανάλωση του CNG, την αυτονομία και την ποιότητα του καυσίμου. Στοιχεία που μπορεί να δει ο οδηγός μαζί με πάρα πολλές ακόμα πληροφορίες και εφαρμογές στην οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.
Δείτε ακόμα: Αθήνα – Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Η συνολική εικόνα στο εσωτερικό του Polo 1.0 TGI είναι άρτια σε κάθε επίπεδο. Ολόκληρο το ταμπλό από τη βάση του παρμπρίζ έως κάτω από το διακοσμητικό φιλέτο αποτελείται από μαλακό και παχύ πλαστικό, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Στα συν του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης, καθώς και οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει μικρύνει λόγω των δεξαμενών του φυσικού αερίου και από 355 λτ. χωρητικότητας έχει μειωθεί στα 251 λτ.
+ Κατανάλωση, οικονομία σε καύσιμο, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, χώροι επιβατών
– Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης, μικρότερο πορτ μπαγκάζ