Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT

Η Toyota με το νέο Aygo X έκανε αρκετά βήματα πιο πάνω συγκριτικά με τις δύο προγενέστερες γενιές του Aygo, εξελίσσοντας αυτή τη φορά μόνη της ένα μίνι Crossover μοντέλο. Άλλωστε η εποχή επιτάσσει υπερυψωμένα οχήματα με εκτός δρόμου χαρακτήρα, έτσι ώστε να είναι πιο πρακτικά και περισσότερο θελκτικά προς τους υποψήφιους αγοραστές.

Είναι Crossover και το δείχνει

Τα νέο Toyota Aygo X σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη (στο εργοστάσιο της Τσεχίας), ενώ βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B του Yaris και κατά επέκταση του Yaris Cross. Γεγονός που συντέλεσε και στην αύξηση των διαστάσεων, αν και πάλι παραμένει αρκετά «μαζεμένο». Με μήκος 3.700 χλστ., το νέο Aygo X είναι 235 χλστ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, συν του ότι το συνολικό πλάτος έχει αυξηθεί κατά 125 χλστ., φτάνοντας τώρα τα 1.740 χλστ. Μπροστά διαφέρει τελείως από το 2ης γενιάς Aygo, όμως πίσω υπάρχουν ομοιότητες, ειδικά στα φώτα. Τον Crossover χαρακτήρα του Aygo X τονίζουν τα διάφορα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, θόλους των τροχών και χαμηλά στις πόρτες – μαρσπιέ, μαζί με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 11 χιλιοστά, συγκριτικά με το Aygo. Εντύπωση προκαλούν και οι μεγάλης διαμέτρου στάνταρ ζάντες των 17 ιντσών ή προαιρετικά των 18 ιντσών (175/60 R18 της δοκιμής), όταν παλαιότερα τα μίνι μοντέλα είχαν 13άρες.

Από 16.740 ευρώ το αυτόματο S-CVT

Όλη αυτή η αναβάθμιση και στον εξοπλισμό (στάνταρ αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών), μαζί με τις ανατιμήσεις που σημειώνονται σε όλα τα αυτοκίνητα, αύξησαν τις τιμές του αισθητά. Πλέον δεν υπάρχουν Aygo των π.χ. 10.000 ευρώ όπως παλιά, αφού η βασική έκδοση κοστίζει από 14.770 ευρώ και το ακριβότερο με μηχανικό κιβώτιο ξεπερνά τις 20.000 ευρώ. Όσο για το αυτόματο στοιχίζει από 16.740 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού X-Play, όταν το πιο ακριβό X Limited της δοκιμής κοστίζει από 21.360 ευρώ.

Εκσυγχρονισμένο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του νέου Toyota Aygo X, το πρώτο στοιχείο που τραβά τα βλέμματα είναι το σχετικά ογκώδες ταμπλό με τα έντονα φουσκώματα. Στο κέντρο του κυριαρχεί η στάνταρ οθόνη των 7 ιντσών του infotainment, ή των 9 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Το τιμόνι είναι ίδιο με του Yaris, όχι όμως και ο πίνακας οργάνων με τις ψηφιακές ενδείξεις και το αναλογικό στροφόμετρο, ο οποίος ακολουθεί τη διάταξη του προγενέστερου Aygo σε πιο απλό σχέδιο. Το ίδιο ισχύει και με τους αεραγωγούς, όπως είναι οι δύο στρογγυλοί στις άκρες και ο κεντρικός στο πάνω μέρος του ταμπλό και όχι μπροστά, που θα ήταν προτιμότερος. Ομοιότητες υπάρχουν και ως προς την κατασκευή του εσωτερικού. Τα πλαστικά είναι σκληρά, καλά μονταρισμένα και σκουρόχρωμα, ενώ στις πόρτες παρέμειναν οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Κάποιοι θεωρούν ότι έτσι τονίζεται το νεανικό στιλ του αυτοκινήτου, όμως σε άλλους δεν αρέσει, γιατί δεν συμβαδίζουν με τις ανεβασμένες τιμές του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και το κάθισμα είναι σχετικά σκληρό. Χώροι για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες υπάρχουν, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό. Με την αύξηση των διαστάσεων μεγάλωσαν και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας, ο οδηγός και ο συνοδηγός θα νιώσουν άνετα, έχοντας στη διάθεσή τους +45 χλστ. στο ύψος των ώμων. Βελτιωμένοι είναι οι χώροι και στο πίσω κάθισμα. Παρόλα αυτά δεν υπάρχουν περίσσιες ανέσεις, συν του ότι το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών δεν διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Επίσης, τα πίσω μικρά παράθυρα ανοίγουν και πάλι μόνο προς τα έξω και όχι κάτω. Σημαντικά κερδισμένος είναι ο χώρος αποσκευών, γιατί διαθέτει 125 χλστ. μεγαλύτερο μήκος συν 60 λίτρα, φτάνοντας τα 231 λίτρα.

Πολύ εύκολο στην οδήγηση και με σίγουρο πάτημα

Τα κύρια ζητούμενα από ένα αυτοκίνητο πόλης, είναι να ελίσσεται με μαεστρία στα στενά των πόλεων, να είναι εύκολο στο παρκάρισμα και ο κινητήρας του να έχει την απαραίτητη σπιρτάδα. Όλα αυτά τα περιλαμβάνονται στο «κυρίως μενού» του Aygo X, μαζί με την μεγάλη ευκολία που παρέχει στους μποτιλιαρισμένους δρόμους το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Βέβαια σημαντικό ρόλο ως προς το στιβαρό πάτημα που αντιλαμβάνεται αμέσως ο οδηγός, παίζουν ο συνδυασμός του νέου και πιο άκαμπτου πλαισίου και οι μεγάλοι τροχοί. Παρότι μίνι, το Aygo X δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου από πλευράς οδικής συμπεριφοράς και πατήματος γενικότερα. Σε αυτό συμβάλλουν με τη σειρά τους η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ο τρόπος που οι αναρτήσεις διαχειρίζονται τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Εντύπωση ακόμα προκαλεί με πόση σιγουριά και άνεση κινείται σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (π.χ. 130 χλμ./ώρα), καθώς και ότι στρίβει με ευχάριστη αίσθηση, μικρές κλίσεις και με προβλέψιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι με τις 2,88 στροφές από άκρη σε άκρη είναι άμεσο και όσο πρέπει βαρύ στα χέρια του οδηγού.

Χαμηλή κατανάλωση χωρίς εξηλεκτρισμό

Κάτω από το μικρό εμπρός καπό του νέου Toyota Aygo X δεν υπάρχουν εκπλήξεις, αλλά η δοκιμασμένη λύση του 3κύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα των 998 κ.εκ. Κάποιες απαραίτητες βελτιώσεις έχουν γίνει για να συμμορφώνεται με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όμως αντίθετα τον εξηλεκτρισμό που επιτάσσει η εποχή (και η Toyota), δεν έχει ούτε καν ήπιο υβριδικό σύστημα. Παρόλα αυτά στη δοκιμή πέτυχε χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 111 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο. Οι 72 ίπποι και τα 92 Nm ροπής δεν ενθουσιάζουν, όμως η απαιτούμενη σβελτάδα στις αστικές συνθήκες υπάρχει (0-100 χλμ./ώρα σε 14,8 δλ.). Το μοτέρ είναι πρόθυμο στο να ανεβάζει στροφές, δίχως να μεταφέρει δονήσεις στο εσωτερικό, αλλά ο θόρυβος που παράγει και φτάνει στα αυτά των επιβατών είναι τονισμένος. Το νέο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων S-CVT είναι εμφανώς καλύτερο από το αυτοματοποιημένο μηχανικό που διέθετε το προγενέστερο Aygo, γιατί συνεργάζεται καλύτερα με τον κινητήρα και παρέχει περισσότερη αμεσότητα. Πρόσθετα, μέσω των paddles και του λεβιέ των ταχυτήτων, ο χρήστης ο αυτόματου Aygo X έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μεταξύ 7 διαισθητικών αλλαγών ταχυτήτων, έτσι ώστε να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, όταν χρειαστεί.

(+) Ευκολία οδήγησης, ευελιξία, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, εμφάνιση, εξοπλισμός ασφαλείας, ποιότητα κύλισης

(-) Επιδόσεις, φινίρισμα, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν κάτω, θόρυβος κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
72/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
93/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
151
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.700
Πλάτος (χλστ.)
1.740
Ύψος (χλστ.)
1.525
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.430
Βάρος (κιλά)
965
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
231
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
78%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.470 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store