Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS

Ότι κι αν γράψουμε για το Suzuki Vitara είναι λίγο, αφού αποτελεί ένα μοντέλο ορόσημο για τη μάρκα με μεγάλη ιστορία πίσω του. Πλέον η Suzuki το έχει εξευγενίσει και το προσφέρει με πλήθος τεχνολογίας, κάνοντάς το μια από τις πλέον αγαπητές επιλογές στην κατηγορία των Β-SUV.

Μάλιστα με την πρόσφατη αναβάθμιση των κινητήρων με την προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, ο αγοραστής του Vitara πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις και την άρτια οδική συμπεριφορά απολαμβάνει χαμηλή κατανάλωση, με λιγότερες εκπομπές ρύπων. Εμείς έχοντας δοκιμάσει ήδη την 4κίνητη έκδοση με τον 1.4 Βoosterjet, τώρα κάνουμε τεστ στη 2κίνητη version με το ίδιο αποδοτικό μοτέρ. Πέρα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Vitara, ένα ακόμα μεγάλο δέλεαρ αγοράς είναι κι η χαμηλή τιμή του, που για τη 2κίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 16.990 ευρώ κι περιλαμβάνει πολύ ικανοποιητικό εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας.

Του ταιριάζει γάντι αυτός ο κινητήρας!

Κάτω από το καπό του Vitara συναντάμε τον εύρωστο turbo κινητήρα Boosterjet Hybrid 48V, με συνολική χωρητικότητα 1.373 κ.εκ. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., κι η ροπή αγγίζει τα 235 Nm, διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Τα νούμερα αυτά προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις, με τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 190 χλμ./ώρα. Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, ικανοποιημένοι μείναμε και από τον τρόπο λειτουργίας, που είναι ραφιναρισμένος σε όλο το φάσμα στροφών, με το τράβηγμα να είναι καλό από χαμηλά, κάτι για το οποίο έχει μερίδιο στην επιτυχία αυτή κι η κλιμάκωση του πολύ καλού σε αίσθηση κιβωτίου 6 σχέσεων, που κρατάει επίσης σε λογικά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου. Η Suzuki ανακοινώνει πως για κάθε 100 χλμ. κίνησης απαιτούνται 5,4 λτ. καυσίμου, νούμερο που στην πράξη και με κανονικό τέμπο οδήγησης δεν ξεπερνάει τα 7 λτ./100 χλμ. Ένα ακόμα όφελος υπάρχει κι από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, μιας κι οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από τα 121 γρ./χλμ. 

Λίγα λόγια για το ήπιο υβριδικό σύστημα

Η συμπαγής και υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του υβριδικού συστήματος 48V είναι η εισαγωγή του ηλεκτρικού μοτέρ στο ρελαντί, όταν ο συμπλέκτης είναι αποσυνδεδεμένος και οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 1.000 σ.α.λ. Το σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα και όταν ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα. Αυτό που θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χαρακτηριστικό που έχουν τα φουλ υβριδικά με τη μεγαλύτερη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα.

Πολύ καλό εντός δρόμου και ικανό εκτός

Το Suzuki Vitara ακόμα και στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, φωνάζει ότι θέλει να λερωθεί σε χωμάτινους δρόμους. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση όμως, μιας και τα 175 χλστ. απόστασης από το έδαφος σε αφήνουν να κινηθείς μακρύτερα από τα κλασικά χάτσμπακ, εν τούτοις αν το πράγμα ζορίσει τότε θα μνημονεύσετε το σύστημα 4κίνησης AllGrip. Βέβαια οι πατημένοι χωματόδρομοι είναι βούτυρο στο ψωμί του 2κίνητου Suzuki Vitara δηλώντας ευθαρσώς ότι είναι ένας ικανός εξερευνητής. Κινούμενοι σε άσφαλτο και πιο συγκεκριμένα σε ανοιχτό δρόμο, το Vitara θα ανεβάσει με ευκολία χιλιόμετρα, διατηρώντας με άνεση ταχύτητες ταξιδιού. Σε αυτή την περίπτωση ικανοποιημένοι θα μείνετε από την προσφερόμενη ηχομόνωση, όπως κι από την ποιότητα κύλισης.

Καλά είναι τα πράγματα όμως και σε διαδρομές με στροφές, κάτι που αποτυπώνει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του Vitara. Υπό πίεση οι αντιδράσεις του SUV της Suzuki είναι προβλεπόμενες, με την υποστροφή να εμφανίζεται πρώτη. Όμως, είτε με ένα μικρό «άσε» στο πεντάλ του γκαζιού, είτε με λίγο παραπάνω τιμόνι τα πράγματα μπαίνουν στη θέση τους και συνεχίζετε με ασφάλεια τη διαδρομή σας. Μιας και αναφέραμε το τιμόνι, να σας πούμε ότι δεν χαρακτηρίζεται ξυράφι, αλλά μεταφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό και είναι αυτό ακριβώς που αναμένει κάποιος από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Σημαντικό έργο επιτελεί όμως κι η ανάρτηση, μιας και συνδυάζει άνεση (μόνο σε έντονες εγκάρσιες και συνεχόμενες ανωμαλίες θα σας κουράσει ελαφρώς), με αρκετή πρόσφυση, αλλά και λογικές κλίσεις στις στροφές. Τέλος τα φρένα ικανοποιούν τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση, με την τελευταία να διατηρείται σε καλό επίπεδο, ακόμα και μετά από παρατεταμένη χρήση.

Άνετη και στιβαρή καμπίνα

Ικανοποιημένοι μείναμε τις μέρες της δοκιμής μας κι από την καμπίνα του Vitara. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του εσωτερικού είναι σε γενικές γραμμές καλά και ειδικά το μαλακό μέρος στο πάνω μέρος του ταμπλό. Τα υπόλοιπα είναι σκληρά και δείχνουν ανθεκτικά, αλλά θα θέλαμε πιο ποιοτικά αυτά στις πόρτες. Εργονομικά όμως δεν θα έχετε το παραμικρό παράπονο, αφού όλα είναι τοποθετημένα εκεί ακριβώς που τα περιμένετε. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, με ωραίο design και θα εκτιμήσετε την έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών που σας προσφέρει περαιτέρω ενημέρωση. Πολύ καλή είναι κι η θέση οδήγησης και χάρη στο εύρος των ρυθμίσεων θα βρείτε εύκολα τη θέση που σας βολεύει, με τα καθίσματα να παρέχουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Σε ότι αφορά τους χώρους τώρα τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων, όπου το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.

Αξίζει η αγορά του!

Αν κάποιος αναζητά ένα ικανό SUV που δεν θα του αρνηθεί να τον πάει και λίγο πιο μακριά από τα υπόλοιπα κλασικά χάτσμπακ, το Vitara είναι το αυτοκίνητο που ψάχνει. Μεγάλο δέλεαρ είναι η τιμή κτήσης του που στην 2κίνητη έκδοση είναι άκρως προσιτή και μάλιστα με εξοπλισμό που ικανοποιεί. Αν όμως θέλετε αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες, αλλά πάντα με την ιαπωνική αξιοπιστία που προσφέρει η Suzuki, καλό είναι να κοιτάξετε και την 4κίνητη έκδοση του Vitara.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου, εξοπλισμός

(-) Πλαστικά στις πόρτες, άνεση ανάρτησης στις διαδοχικές ανωμαλίες

Καύσιμο
Βενζίνη + mild hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
121 - 125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0 - 80
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.175
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.500
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store