Το μικρομεσαίο SUV της Suzuki, το SX4 S-Cross δέχτηκε μια σημαντική αναβάθμιση πέρσι, όταν οι κινητήρες αντικαταστάθηκαν με νέα σύνολα, συνδυασμένα με mild hybrid συστήματα. Πλέον, η Suzuki δίνει μεγάλη βάση στα ήπια υβριδικά μοτέρ, για αυτό και όλη η γκάμα της –πλην Jimny, που πλέον διατίθεται μόνο ως επαγγελματικό– απαρτίζεται από τέτοια.
Το SUV από το Χαμαμάτσου συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία, έχοντας ως επιπλέον προσόν και την πολύ καλή τιμή. Η βασική έκδοση 2WD GL ξεκινά από τις 18.810 ευρώ, που με την προωθητική ενέργεια Hybrid For U γίνονται 18.410 ευρώ. Για το 6άρι αυτόματο κιβώτιο οι επιλογές ξεκινούν από την πλουσιότερη GL+, που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακους, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες φωτός και βροχής, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα αυτόνομης, αυτόματο κλιματισμό, ενεργό cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, κ.λπ, έναντι 22.010 ευρώ.
Έμφαση στους χώρους και την πρακτικότητα
Αμετάβλητη προτεραιότητα του SX4 S-Cross, η προσφορά χώρων για μια τετραμελή οικογένεια. Ισάριθμοι ενήλικες δεν θα παραπονεθούν ποτέ για την ευρυχωρία, με ενδεχόμενο πέμπτο να χωράει κατόπιν ελαφριών παραχωρήσεων στον «αέρα» για τους ώμους. Κάτι που δεν απαιτεί ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται στα 430 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.269 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.
Ο διάκοσμος είναι παραδοσιακός Suzuki: σκληρά πλαστικά, ως επί το πλείστον, σε ταμπλό και πόρτες (εξαίρεση το λεπτό μαλακό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό), ποιοτικά σε εφαρμογή και με την αίσθηση πως θα σταθούν αγέρωχα στο πέρασμα των ετών. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του δίνει την απαραίτητη high tech νότα, όμως κάποιες φορές δεν ανταποκρίνεται άμεσα στο άγγιγμα του δακτύλου.
Εργονομία και πρακτικότητα, βρίσκονται σε ανάλογα υψηλά επίπεδα με τους χώρους. Κάθε διακόπτης βρίσκεται εκεί που τον περιμένεις, οι Ιάπωνες απέφυγαν την παγίδα της ενσωμάτωσης όλων των λειτουργιών στην κεντρική οθόνη, τα χειριστήρια του κλιματισμού σου λύνουν τα χέρια, ενώ πολύ χρήσιμη είναι και η δευτερεύουσα LCD οθόνη των 4,2 ιντσών, στον πίνακα οργάνων.
Χαμηλή κατανάλωση και πολύ καλή ελαστικότητα
Όπως είπαμε, όλο το κλου στην ανανέωση του S-Cross ήταν o 1.400άρης τετρακύλινδρος τούρμπο και ο συνδυασμός με ήπιο υβριδικό σύστημα. Κατ’ αποκλειστικότητα πια στο μηχανοστάσιο των υπερτροφοδοτούμενων Suzuki, καθώς ο 1.0 BoosterJet αποσύρθηκε, προσφέρει μέχρι 20% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και έως 15% λιγότερες απαιτήσεις σε καύσιμο (βάσει WLTP) σε σχέση με τον 1.4 BoosterJet, έχοντας παράλληλα περισσότερη ροπή.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, οι ισχυρισμοί έχουν στέρεη βάση. Η ισχύς φτάνει τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ., έχοντας χάσει μεν 11 ίππους σε σχέση με τον παραδοσιακό BoosterJet (140 ίπποι επίσης στις 5.500 σ.α.λ.), αλλά με +15 Nm (220 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ.). Επί του πρακτέου, ακόμα μικρότερο το κακό στις επιδόσεις. Η μόνη αμελητέα διαφορά εντοπίζεται στα 10 χλμ./ώρα χαμηλότερης τελικής, των 190 χλμ./ώρα πλέον. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση εξακολουθούν να έρχονται σε 9,5 δλ., ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το αυτόματο εμφανίζει απαράλλαχτη επίδοση συγκριτικά με το χειροκίνητο.
Η ελαστικότητα του μοτέρ επιτρέπει στο λογισμικό της μετάδοσης να μην προβαίνει συχνά σε κατεβάσματα, αφήνοντας ροπή και σωστή κλιμάκωση να «καθαρίσουν». Για το kickdown απαιτείται δυνατό πάτημα του γκαζιού, ωστόσο πραγματοποιείται αρκούντως γρήγορα και δεν αφήνει το αυτοκίνητο να χάσει φόρα. Αν θελήσει να ψέξει κάποιος το αυτόματο κιβώτιο, θα αναφέρει πως στις εκκινήσεις είναι λίγο απότομο. Ειδικά όταν το Auto Hold (αποτροπή κύλισης στο άφημα του φρένου) είναι ενεργοποιημένο, τότε χρειάζεται να πατήσεις παραπάνω από όσο έχεις συνηθίσει για να συμπλέξει. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται ομαλά, είτε στην αυτόματη λειτουργία, είτε στη χειροκίνητη μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Για την κατανάλωση, πάλι, κανένα παράπονο. Τα 7,4 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι πολύ καλό νούμερο, αν και 0,8 λίτρα/100 χλμ. παραπάνω εν συγκρίσει με ό,τι είχαμε δει στο χειροκίνητο. Εξαιρετική δουλειά κάνει κι η ανάκτηση ενέργειας, που συνδράμει στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου, εξοικονομώντας επαφές με το μεσαίο πεντάλ και συμβάλλοντας στη μακροημέρευση των υλικών τριβής. Επίσης, ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία εμφανίζει και το σύστημα Auto Stop Start, τόσο στην εκκίνηση, όσο και στην παύση.
Άνετο και ασφαλές
Κατά τα λοιπά, το SX4 παρέχει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, οι οποίες διαταράσσονται σε λίγες περιπτώσεις από μερικούς γδούπους που μεταφέρει ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας στην καμπίνα. Το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση και βάρος, όμως η επαναφορά του εξελίσσεται σε ένα είδους μυστηρίου. Στο χειροκίνητο, είχαμε παρατηρήσει πως εμφάνιζε αρκετά καλύτερο πρόσωπο σε σχέση με πριν, όπου η επαναφορά ήταν έντονη. Στο αυτόματο τώρα, είναι λιγότερη από όσο περιμένεις και κάποιες φορές απαιτείται να ισιώσεις ιδίαις χερσί το τιμόνι.
Υπό πίεση πάντως, το ιαπωνικό SUV ανταποκρίνεται όσο άμεσα περιμένεις στις αλλαγές κατεύθυνσης, με την ανάρτηση να ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και τις κλίσεις στις στροφές να είναι σχετικά περιορισμένες, όπως και το βύθισμα στο φρενάρισμα. Συνολικά, είναι ένα άνετο και ξεκούραστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, το οποίο αποπνέει ασφάλεια και σιγουριά.
(+) Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνεση στην οδήγηση, τιμή
(-) Επαναφορά τιμονιού, υστέρηση κιβωτίου από στάση