Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 PS

Το δημοφιλές μικρό μοντέλο της Suzuki, το Swift δέχτηκε αισθητική και κυρίως μηχανική ανανέωση, τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα της υπάρχουσας τέταρτης γενιάς του. Πλέον, όλη η γκάμα της Suzuki περιλαμβάνει μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα, όπως είναι ακόμα τo Ignis, το Vitara και το SX4 S-Cross.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83HP 2WD

Εξωτερικά η βασικότερη αλλαγή στο «φρεσκαρισμένο» Swift εστιάζεται στη νέα μάσκα με τη χρωμιωμένη μπάρα, στις νέες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών και στην προσθήκη δύο νέων μεταλλικών χρωμάτων: Το εικονιζόμενο πορτοκαλί (Frame Orange Pearl Metallic) που του ταιριάζει πολύ και το κίτρινο (Rush Yellow Metallic).

Οι τιμές του ανανεωμένου Swift Hybrid ξεκινούν από τις 13.350 ευρώ. Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης GL περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, air condition, προσαρμοζόμενο cruise control και αυτόματη λειτουργία φώτων. Πιο συμφέρουσα έκδοση είναι η GL+ στην τιμή των 14.740 ευρώ, με επιπλέον σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόνομη πέδηση και τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης τυφλού σημείου και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. Με το CVT ξεκινάει από 14.780 ευρώ και το 4κίνητο GL+ από 16.000 ευρώ.

Χαμηλή κατανάλωση αλλά και λιγότερη δύναμη

Η πιο σημαντική αλλαγή εντοπίζεται κάτω από το εμπρός καπό, αφού διαθέτει μικρότερο κινητήρα βενζίνης Dualjet χωρητικότητας 1.197 κ.εκ. (1.242 κ.εκ. πριν) με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει τώρα 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 107 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ., έναντι 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ., προ ανανέωσης. Εύλογα οι επιδόσεις έχουν γίνει πιο αργές (0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. από 11,9 δλ., αλλά με ίδια τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Κέρδος υπάρχει στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2 με 3,9 λτ./100 χλμ. και 88 γρ./χλμ. αντίστοιχα (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), έναντι 4,1 λτ./100 χλμ. και 94 γρ./χλμ. CO2 πριν την ανανέωση.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD

Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια ISG και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah (αντί 3 Αh πριν). To Mild hybrid βοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση, μέσω της παροχής επιπλέον στιγμιαίας δύναμης (για εξοικονόμηση καυσίμου). Η διαδικασία αυτή γίνεται ορατή μέσω του σχετικού γραφήματος ροής ενέργειας, που απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων. Στην πράξη, το ανανεωμένο Swift έχασε μέρος του «νεύρου» που είχε, ωστόσο επιταχύνει ομαλά, γραμμικά και μπορεί και κινείται άνετα στην πόλη. Ο εύχρηστος επιλογέας των 5 ταχυτήτων βοηθά στις εναλλαγές των σχέσεων, ενώ με 5η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα, η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.400 σ.α.λ. Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 5,6 λτ./100 χλμ., αποτελώντας ένα από τα «ατού» του Swift.

Εύκολο στην οδήγηση με «σφιχτή» αίσθηση

Το Suzuki Swift ανέκαθεν ξεχώριζε για την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση και στους χειρισμούς, καθώς και για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Το ανανεωμένο Swift Hybrid μπορεί να έχασε λίγη σπιρτάδα σε επιδόσεις, όμως παραμένει ένα fun to drive μικρό αυτοκίνητο. Σε αυτό συμβάλλουν η ελαφριά αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλατφόρμα και οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση. Χαρακτηριστικό που σε κάποιους αρέσει, αλλά σε όσους δίνουν βάρος στην άνεση όχι, αφού σε πιο έντονες ανωμαλίες του δρόμου οι αντιδράσεις είναι σχετικά ξερές και κυρίως από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Το Swift ελίσσεται με ευκολία στους στενούς δρόμους και παρκάρει εύκολα. Εκτός αστικού περιβάλλοντος κινείται ευθύβολα σε γρήγορους ρυθμούς. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση, τα φρένα ισχυρά (δισκόφρενα πίσω στην έκδοση GLX) και το πεντάρι κιβώτιο έχει ευχάριστο κούμπωμα, ενώ δεν θα πει όχι και σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.

Σπορτίφ εσωτερικό με καλές ανέσεις

Η σπορτίφ σχεδιαστική φιλοσοφία του Swift γίνεται αντιληπτή και στο εσωτερικό, όπου δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο ανανεωμένο μοντέλο. Στοιχεία όπως το τριάκτινο μικρής διαμέτρου τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, τα δύο κυκλικά όργανα με την οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα σε αυτά, οι στρογγυλοί κεντρικοί αεραγωγοί και η οθόνη αφής των 7 ιντσών, συνθέτουν ένα μοντέρνο σύνολο. Ποιοτικά δεν ενθουσιάζει με τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες. Σε επίπεδο χώρων, το Swift είναι σε θέση να μεταφέρει στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικα άτομα, χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις. Για τις αποσκευές, τα 265 λτ. επαρκούν για τις καθημερινές ανάγκες, όμως είναι σημαντικά  λιγότερα έναντι άλλων αυτοκινήτων της κατηγορίας των μικρών (αλλά με μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις).

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid

(+) Ευκολοδήγητος και ευχάριστος χαρακτήρας, χαμηλή κατανάλωση, χώροι εσωτερικού, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απόδοση φρένων, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

(-) Σκληρά πλαστικά, μικρός χώρος αποσκευών, άνεση ανάρτησης, μείωση της ισχύος

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
83/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
107/2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
88
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι (έκδοση GLX)
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.845
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
865
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
44%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.350 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store