Η Suzuki διεύρυνε την γκάμα της με την προσθήκη δύο νέων μοντέλων, του μικρομεσαίου στέισον βάγκον υβριδικού Swace και του μεσαίου SUV PHEV Across. Αμφότερα είναι προϊόντα συνεργασίας με την Toyota, αποτελώντας δίδυμα αδέλφια (με κάποιες ελάχιστες διαφορές) των Corolla Touring Sports και RAV4 PHEV αντίστοιχα.
Στην προκειμένη περίπτωση του Swace της δοκιμής, οι διαφορές με το Corolla TS εντοπίζονται μόνο στο εμπρός άκρο και στην τοποθέτηση των σημάτων της Suzuki. Μπροστά έχουν διατηρηθεί τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, όμως έχουν αλλάξει σχεδιασμό η μάσκα και ολόκληρος ο προφυλακτήρας. Το Suzuki Swace των 4.655 χλστ. μήκους εμφανίζεται καλλίγραμμο και σίγουρα όχι αδιάφορο, αν και ανήκει σε μια κατηγορία που στην Ελλάδα είχε πάντοτε ελάχιστο ενδιαφέρον (αντίθετα με άλλες χώρες της Ευρώπης).
Η εκδοχή του μικρομεσαίου station wagon από τη Σιζουόκα της Ιαπωνίας, διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις GL+ και GLX, στις τιμές των 25.180 ευρώ και 27.180 ευρώ. Από την πρώτη περιλαμβάνονται τα πάντα, όπως είναι 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, διζωνικός κλιματισμός, οθόνη αφής 8 ιντσών, οθόνη LCD 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. To GLX ενσωματώνει επιπλέον σύστημα έξυπνου κλειδώματος θυρών, προβολείς BI-LED, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα «έξυπνου» παρκαρίσματος και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω. Σε κάθε περίπτωση κινητήριος δύναμη είναι το γνωστό μοτέρ 1.8 λτ. Hybrid.
Προσεγμένο σε ποιότητα και ευρύχωρο εσωτερικό
Στο θάλαμο των επιβατών του Swace, η μόνη διαφορά με το Corolla αφορά το «S» στο τιμόνι. Κατά τα λοιπά όλα είναι γνώριμα, ευχάριστα και πολύ καλά φτιαγμένα. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και minimal, με πολλές επίπεδες επιφάνειες και ίσιες γραμμές. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, όπου βρίσκονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των χειριστηρίων. Ένα μεγάλο μέρος του πίνακα οργάνων αποτελείται από την οθόνη των 7 ιντσών με επιπλέον ενδείξεις και εκατέρωθεν αυτής υπάρχουν αναλογικά όργανα. Ιδιαίτερα προσεγμένο είναι το εσωτερικό σε ποιότητα, μέσω της χρήσης παχιού αφρώδους υλικού σε ολόκληρη σχεδόν την επιφάνεια του ταμπλό, έως το μετωπικό τμήμα με τις χαρακτηριστικές ραφές. Μαλακά υλικά συναντώνται και στις εμπρός πόρτες, ενώ συνολικά η συναρμογή και το φινίρισμα δεν αφήνουν περιθώρια για αρνητικές κριτικές.
Πολύ σημαντικό ατού του Swace αποτελούν και οι χώροι. Το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.700 χλστ. που χρησιμοποιείται αντίστοιχα στα Corolla TS και Sedan (2.640 χλστ. στο Corolla Hatchback) και ο μεγαλύτερος πίσω πρόβολος, συμβάλλουν στην ευρυχωρία. Στο πίσω κάθισμα του στέισον βάγκον Suzuki οι φιλοξενούμενοι έχουν αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Καμία παραχώρηση δεν θα χρειαστεί να γίνει και για τις αποσκευές, χάρη στα 596 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο «κρύβεται» επιπλέον αρκετός χώρος λόγω έλλειψης ρεζέρβας, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος αποθηκευτικός χώρος 1.606 λίτρων.
Μετρ της οικονομίας ο κινητήρας
Το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, κάτι που το πετυχαίνει και στην πράξη. Αρχικά να πούμε ότι αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης των 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής, ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 72 ίππων και 163 Nm ροπής, την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία (κάτω από το πίσω κάθισμα) και το CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση βρέθηκε στα 5,8 λτ./100 χλμ., η οποία πέφτει όταν το Swace κινείται στην πόλη και εκμεταλλεύεται περισσότερο τον ηλεκτρισμό. Επίσης, με εκπομπές CO2 99-115 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας.
Σε χαμηλές κυρίως ταχύτητες και στο «σταμάτα – ξεκίνα», το Swace λειτουργεί σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε ήπιους ρυθμούς η εμπλοκή του κινητήρα γίνεται ανεπαίσθητη, ωστόσο όταν ζητηθεί περισσότερη ισχύς ή χρειαστεί να φορτιστεί η μπαταρία, τότε το θερμικό μοτέρ ανεβάζει στροφές και ο ήχος του διαπερνά την ηχομόνωση και φτάνει στα αυτά των επιβατών. Όταν δηλαδή πατηθεί τέρμα το γκάζι για μια γρήγορη επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ.) και εν κινήσει, τότε ακούγεται ένα βουητό. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις το αυτοκίνητο διατηρεί το άνετο προφίλ του. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Normal, Eco και Sport. Πρόσθετα, η λειτουργία EV είναι εφικτή εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη και οι ταχύτητες είναι χαμηλές.
Κυρίαρχη η άνεση στο δρόμο
Το Suzuki Swace είναι προσανατολισμένο στην άνεση και αυτό το κάνει ξεκάθαρο στον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια πίσω) με τη μαλακή ρύθμιση και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, παρέχουν ξεκούραστες διαδρομές. Μαζί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ, το Swace είναι ένα «αγχολυτικό» αυτοκίνητο. Μόνο το αυξημένο του μήκος μπορεί να ζορίσει σε στενούς δρόμους και στην αναζήτηση θέσης για παρκάρισμα.
Άλλωστε είναι περισσότερο ταξιδιάρικο, παρά αστικού προσανατολισμού. Στους αυτοκινητόδρομους το Swace παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό, ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Σε πιο σφιχτές επαρχιακές διαδρομές πατάει εξίσου με ασφάλεια, εμφανίζει ελαφρώς τονισμένες κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Βέβαια, η έλλειψη επιλογής ταχυτήτων και η όχι ιδιαίτερα αστραπιαία αμεσότητα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, θυμίζουν στον οδηγό το οικογενειακό «πρόσωπο» του αυτοκινήτου. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι γρήγορο και με ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα έχουν αρκετά καλή απόδοση, όχι όμως και αίσθηση.
+ Κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εξοπλισμός, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, ευκολία στην οδήγηση
– Οδηγική αίσθηση, θόρυβος κινητήρα στην πλήρη επιτάχυνση