Suzuki και SUVs είναι έννοιες αλληλένδετες. Όταν, εξάλλου, έχεις ένα διαχρονικό όνομα σαν το «Vitara» στα κιτάπια σου, δεν γίνεται αλλιώς. Στα χνάρια του βαδίζει και το νέο S-Cross, το οποίο εκσυγχρονίστηκε σημαντικά στα τέλη του προηγούμενου έτους και έχει βαλθεί να ξεπεράσει σε επιτυχία ακόμα και το μικρότερό του αδερφό.
Με τιμές σαν αυτές που έχει στη χώρα μας, δεν αποκλείεται να τα καταφέρει! Το νέο S-Cross ξεκινά από τις 20.670 ευρώ και την έκδοση GL, που ικανοποιεί και με το παραπάνω εξοπλιστικά: συστήματα προειδοποίησης & αποφυγής αλλαγής λωρίδας /προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου/αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ενεργό cruise control και air condition, μεταξύ άλλων, είναι στάνταρ. Η αμέσως πιο πλούσια GL+, που είχαμε για δοκιμή, ξεκινά από τις 23.620 ευρώ και η κορυφαία GLX από τις 26.390 ευρώ, καθιστώντας το B-SUV της Suzuki ως εξαιρετική επιλογή, σε κάθε περίπτωση. Επίσης, συνεχίζει να διατίθεται και με τετρακίνηση από την GL+ και άνω, με τιμή εκκίνησης τις 26.420 ευρώ.
Το πιο επιτυχημένο σχεδιαστικά S-Cross όλων των εποχών
Το νέο S-Cross φέρει πολλές βελτιώσεις και είναι αγνώριστο εμφανισιακά, κοιτώντας το πλήρως αλλαγμένο εμπρός και πίσω τμήμα του. Οι Ιάπωνες προχώρησαν σε έναν από τους πιο επιτυχημένους σχεδιασμούς των τελευταίων ετών, αλλάζοντας ριζικά την εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλλά διατηρώντας αναλλοίωτες τις διαστάσεις. Παρά το γεγονός ότι δείχνει πιο επιβλητικό και με ογκώδες παράστημα, το μικρομεσαίο ιαπωνικό SUV έχει 4.300 χλστ. μήκος, 1.785 χλστ. πλάτος, 1.580 χλστ. ύψος, 2.600 χλστ. μεταξόνιο.
Οι γραμμές του αμαξώματος το κατατάσσουν πλέον ξεκάθαρα στην κατηγορία των SUV, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τη μεγάλη μάσκα να δεσπόζουν στο εμπρός μέρος. Το σήμα της Suzuki πλαισιώνεται από μια χρωμιωμένη μπάρα, η οποία ενώνεται νοητά με τα LED ημέρας. Τα φανάρια ακολουθούν το σχήμα της γρίλιας και χαρίζουν στο πρόσωπο του S-Cross έναν πρωτόγνωρο, για τα δεδομένα του μοντέλου, δυναμισμό.
Εξίσου μεγάλες αλλαγές και πίσω, όπου συναντάμε δυο ευμεγέθη φανάρια με λαμπτήρες LED στο ίδιο μοτίβο ενσωμάτωσης με το αμάξωμα. Εδώ το σήμα ενώνεται με αυτά μέσω μαύρου πλαστικού, ενώ το σχήμα τους τα οδηγεί μέχρι τις άκρες του πίσω μέρους. Συνολικά, δεν χωράει αμφιβολία πως το καινούργιο S-Cross παρουσιάζεται ασύγκριτα πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά από το προγενέστερο, αποτελώντας ένα από τα ελκυστικά σχήματα της κατηγορίας πια.
Ποιοτική και τεχνολογική αναβάθμιση εντός, με τους χώρους σε πρώτο πλάνο
Ανάλογη επιτυχία είχαν οι άνθρωποι της Suzuki και στην καμπίνα των επιβατών. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την τοποθέτηση της νέας οθόνης αφής στην κορυφή και πάνω από τους αεραγωγούς, μετρώντας 7 ίντσες (9 στην έκδοση GLX) και διαθέτοντας στο σύστημα πολυμέσων όλες τις καθιερωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto και Bluetooth). Τα υλικά εμφανίζονται καλύτερα τόσο σε ποιότητα, όσο και όψη/αφή. Ιδίως το μαλακό μαλακό πλαστικό που συναντάται μπροστά από το συνοδηγό, ανεβάζει επίπεδο και το διάκοσμο. Η συναρμογή διατηρείται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η εργονομία. Κάθε διακόπτης είναι τοποθετημένος εκεί που τον περιμένεις, η οθόνη «ακούει» καλύτερα στην αφή και, γενικότερα, ο έλεγχος των λειτουργιών γίνεται απροβλημάτιστα.
Οι χώροι δεν χρειαζόντουσαν βελτίωση. Αμετάβλητη προτεραιότητα του S-Cross παραμένει η προσφορά χώρων για μια τετραμελή οικογένεια. Ισάριθμοι ενήλικες δεν θα παραπονεθούν ποτέ, με ενδεχόμενο πέμπτο να φιλοξενείται κατόπιν ελαφριών παραχωρήσεων στον «αέρα» για τους ώμους. Κάτι που δεν απαιτεί το πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται στα 430 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.230 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.
1.4 BoosterJet Hybrid 48V: Ο καλύτερος φίλος του οδηγού
Στα μηχανικά μέρη, η σύνθεση του ιαπωνικού SUV βαίνει αγέρωχη. Ούτως ή άλλως, ο 1.400άρης υπερτροφοδοτούμενος και το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt έκαναν εξαιρετική δουλειά στο απερχόμενο S-Cross. Υπήρχε λόγος να αλλάξουν; Εννοείται πως όχι, ειδικά με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας που συνοδεύουν το εξαιρετικό σύνολο της Suzuki.
Τα 235 Nm ροπής φροντίζουν για την κίνηση του αυτοκινήτου στο 90% των περιπτώσεων, αξιοποιούμενα στο έπακρο από το 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Θεωρητικά μοιάζει να υστερεί, διαθέτοντας λιγότερες σχέσεις συγκριτικά με τα 7άρια και 8άρια κιβώτια του ανταγωνισμού. Στην πράξη, όμως, αλληλοσυμπληρώνεται τόσο ιδανικά με τον 1.4 τούρμπο, ώστε δεν θυμάσαι καν πόσες ταχύτητες έχει. Το τράβηγμα είναι εξαιρετικό από τις 1.700 σ.α.λ. κιόλας, απολαμβάνοντας το έξτρα «μπουστάρισμα» του μικρού ηλεκτροκινητήρα των 14 ίππων. Ως αποτέλεσμα, η σχετικά μακριά κλιμάκωση (μόλις 2.700 σ.α.λ. για 130 χλμ./ώρα) δεν φαίνεται πουθενά, όταν χρειαστείς ισχύ με υψηλό φορτίο. Εκεί που φαίνεται, μαζί με την καλύτερη αεροδυναμική, είναι στην τελική ταχύτητα, που έχει «τσιμπήσει» 5 χλμ./ώρα σε σχέση με πριν και ανέρχεται πλέον στα 195 χλμ./ώρα.
Οι 129 ίπποι, τώρα, μπορούν να προσφέρουν μια πολύ καλή επιτάχυνση, της τάξης των 9,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (πανομοιότυπα με το απερχόμενο). Η δύναμη δεν θα σου λείψει στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, που ειρήσθω εν παρόδω παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση, ωστόσο εκεί που θα ευγνωμονείς το S-Cross, είναι στο βενζινάδικο. Με τη μέση τιμή της αμόλυβδης να «χαϊδεύει» τα 1,9 ευρώ/λίτρο, τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. που μετρήσαμε στη δοκιμή αποτελούν βάλσαμο. Σε καθημερινή οδήγηση μπορείς πανεύκολα να κατέβεις στα 7,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ με λίγη προσοχή βλέπεις τιμές που ξεκινούν από «6»!
Άνεση και ασφάλεια πάνω από όλα
Κατά τα λοιπά, το S-Cross μένει πιστό στο τρίπτυχο «ησυχία, τάξη και ασφάλεια». Η απορροφητική ανάρτηση απολαμβάνει πλέον περισσότερης ηχομόνωσης στην καμπίνα, από την οποία διατηρούνται εκτός οι περισσότεροι παρασιτικοί θόρυβοι. Ο τρόπος που ταξιδεύει το S-Cross εντυπωσιάζει, καθώς τόσο τα ντεσιμπέλ των ελαστικών όσο και εκείνα από τον αέρα, διατηρούνται απρόσμενα χαμηλά.
Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, «σκορτσαρίσματα» θα εμφανιστούν μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες διαρκείας από κατσαρό οδόστρωμα. Λακκούβες, σαμάρια, φρεάτια και λοιπά συμπαμαρτυρούντα των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki. Στις στροφές αυτό σημαίνει πως θα έχεις λίγες κλίσεις, ενώ και το τιμόνι παρουσιάζεται κομμάτι αργό. Το 215άρι πέλμα των ελαστικών σπάνια θα νικηθεί από την ισχύ του μοτέρ, οδηγώντας το εμπρός μέρος σε άνοιγμα τροχιάς. Από την άλλη, το 55άρι προφίλ συνεισφέρει τα μάλα στην αποφόρτιση της ανάρτησης και την άνεση, ενώ βοηθά και εκτός δρόμου – σε συνέργεια με τα 175 χλστ. της απόστασης από το έδαφος. Ελλείψει συστήματος τετρακίνησης, πάντως, επιβάλλεται η δέουσα προσοχή. Να υπενθυμίσουμε ότι διατίθεται και με τετρακίνηση από την GL+ και άνω, με τιμή εκκίνησης τις 26.420 ευρώ.
(+) Σχεδίαση, αναβάθμιση εσωτερικού, κατανάλωση, τιμή, εξοπλισμός, χώροι, άνεση
(-) Σχετικά αργό τιμόνι