Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD

Η Suzuki έχει ισχυρή παράδοση στα εκτός δρόμου οχήματα εδώ και πολλά χρόνια, με το Vitara να είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και αναγνωρίσιμα μοντέλα της. Πιο πάνω από αυτό τοποθετείται το νέο S-Cross που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα στα τέλη του 2021 και απέκτησε πιο όμορφο σχεδιασμό εσωτερικά, βελτιωμένο εσωτερικό και αναβαθμισμένη τεχνολογία.

Ανεξαρτήτως έκδοσης την κίνηση αναλαμβάνει ο 1.400άρης BoosterJet με το 48V Hybrid σύστημα, συνδυασμός που ταιριάζει κατάλληλα και με την 4κίνηση AllGrip. Η τιμή του S-Cross με αυτά τα χαρακτηριστικά, συν υπερπλήρη εξοπλισμό από το επίπεδο GL+, διαμορφώνεται στις 26.740 ευρώ. Ποσό ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στη μικρομεσαία κατηγορία, αφού πρόκειται για ένα SUV που δεν του λείπει τίποτα. Όσοι θέλουν ακόμα πιο χαμηλή τιμή, τότε θα κοιτάξουν στο 2κίνητο GL των 21.730 ευρώ ή στο GL+ των 23.930 ευρώ.

Το νέο S-Cross διακρίνεται αρχικά για το πιο επιβλητικό του παράστημα, δείχνοντας περισσότερο «SUV» από πριν. Αν και στο μάτι φαίνεται ότι μεγάλωσε, οι μετρήσεις το διαψεύδουν. Οι διαστάσεις παραμένουν ακριβώς ίδιες, με μήκος 4.300 χιλιοστά και απόσταση από το έδαφος 175 χιλιοστά. Οι νέοι LED προβολείς εμπρός και τα πίσω φώτα LED, η ευμεγέθης μάσκα και οι προφυλακτήρες με τις ασημί ποδιές, αποτελούν ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα εξωτερικά του γνωρίσματα.

Ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό

Αλλαγές εντοπίζονται και στο εσωτερικό του νέου S-Cross, το οποίο εμφανίζεται βελτιωμένο σε ποιότητα και πιο σύγχρονο σε εμφάνιση. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την τοποθέτηση της νέας οθόνης αφής στο κέντρο και σε περίοπτη θέση, μετρώντας 7 ίντσες ή 9 ίντσες στο πιο πλούσιο GLX. Ενσωματώνει όλες τις καθιερωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto και Bluetooth), αναγνώριση φωνής, εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση και πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Το νέο σύστημα πολυμέσων κερδίζει σε γραφικά και αισθητική, αλλά χρειάζεται αρκετή περιήγηση σε υπομενού και λείπουν κάποια βασικά φυσικά χειριστήρια (π.χ. για την ένταση του ήχου).

Τα υλικά είναι καλύτερα τόσο σε ποιότητα, όσο και όψη – αφή. Ειδικά το μαλακό πλαστικό με τη ραφή που συναντάται μπροστά από το συνοδηγό, ανεβάζει επίπεδο και το διάκοσμο, ενώ η συναρμογή είναι γεροδεμένη. Από πλευράς χώρων, τέσσερις και πέντε, αναλόγως αναστήματος, επιβάτες θα βολευτούν, έχοντας στη διάθεσή τους επαρκέστατο αέρα για τα πόδια. Αρκετό είναι και το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων, φτάνοντας έως τα 1.230 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.

Πολύ ισορροπημένος ο 1.400άρης BoosterJet

Στα μηχανικά μέρη τα πράγματα είναι γνώριμα και αποτελεσματικά, μέσω του 1.4 Boosterjet και με τη συνδρομή του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Η απόδοση των 129 ίππων μπορεί να μην ακούγεται πολλή, όμως μαζί με τα 235 Nm ροπής, τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και με την έξοχη κλιμάκωση του κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που κινεί σβέλτα στο S-Cross και διατηρεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα.

Η Suzuki ανακοινώνει 10,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 195 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας. Φυσικά κανείς δεν θα πάρει το S-Cross για να τρέχει με τελικές, ωστόσο τουλάχιστον στα «τυπικά» 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.700 και το μοτέρ τα φτάνει – διατηρεί με χαρακτηριστική ευκολία. Επιπλέον, ο κινητήρας τραβάει δυνατά από τις χαμηλές στροφές χαίροντας παράλληλα «μπουσταρίσματος» από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων και 53 Nm. Κανένα ρετάρισμα, ελάχιστη (και εντελώς φυσιολογική) υστέρηση μέχρι να «φορτώσει» το μοτέρ, απρόσκοπτη πορεία και απόλυτα φυσιολογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Η μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ., με τα 132 γρ./χλμ. CO2 να επιβαρύνουν τον κάτοχο με μόνο 84,48 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Άνετο και ασφαλές σε κάθε τερέν

Η ύπαρξη 4κίνησης στο S-Cross προδίδει στο αυτοκίνητο αμέσως πολλά πλεονεκτήματα, τόσο εντός, όσο και εκτός ασφάλτου. Το AllGrip είναι ένα σύστημα αυτόματης τετρακίνησης, αποτελούμενο από κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και με τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες, μέσω του γνώριμου περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Στο πρόγραμμα Auto στέλνει ροπή στον πίσω άξονα, ουσιαστικά μόνο όταν χρειάζεται και στο Sport η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση, οπότε μεταφέρεται περισσότερη ροπή πίσω. Το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις ολισθηρές επιφάνειες και τέλος, το Lock κατανέμει τη μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς. Ακόμα και όταν κατά τη δοκιμή σε χωμάτινη διαδρομή βρέθηκε ο πίσω τροχός στον αέρα με το αυτοκίνητο σε πλάγια θέση, δεν χρειάστηκε το «κλείδωμα» του συμπλέκτη. Άλλωστε η λειτουργία Auto κατανέμει γρήγορα και αποτελεσματικά τη ροπή στους τροχούς που έχουν την περισσότερη πρόσφυση, καθιστώντας το S-Cross ένα πολύ ικανό μοντέλο της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα. Εντυπωσιακό είναι και το πάτημα του αυτοκινήτου στο χώμα με πέτρες και διάφορες ανωμαλίες, αφού η ανάρτηση καταφέρνει και τις ισοπεδώνει, παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Το μόνο που συγκρατεί το ρυθμό του οδηγού, είναι πιθανό κλατάρισμα λάστιχου από σκίσιμο σε κοφτερή πέτρα, ή να μη χτυπήσει – γρατσουνιστεί το αυτοκίνητο.

Η άνετη λειτουργία του S-Cross συνεχίζεται και στο οδόστρωμα, όπου η απορροφητική ανάρτηση συνεργάζεται με επαρκέστατη ποσότητα ηχομονωτικού υλικού, κρατώντας εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους. Ο ξεκούραστος τρόπος που ταξιδεύει το ιαπωνικό SUV εντυπωσιάζει, καθιστώντας το κατάλληλο και για μακρινές διαδρομές. Στις στροφές εμφανίζει λογικές κλίσεις και άφθονη πρόσφυση, δεδομένης της εμπλοκής και του πίσω άξονα, μόλις διαγνωστεί γλίστρημα. Μόνο το τιμόνι παρουσιάζεται κομμάτι αργό για τον πιο ενθουσιώδη, ενώ οι δίσκοι σε όλους τους τροχούς φροντίζουν για την αποτελεσματική επιβράδυνση.

(+) Σχεδίαση, αναβάθμιση εσωτερικού, κατανάλωση, τιμή, εξοπλισμός, χώροι, άνεση, λειτουργία τετρακίνησης

(-) Σχετικά αργό τιμόνι, έλλειψη φυσικών χειριστηρίων στο infotainment

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
235/2.000-3.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
14
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
53
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,48
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.785
Ύψος (χλστ.)
1.580
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.285
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.730 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store