Η Skoda συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του Kodiaq με τη νέα, δεύτερη γενιά, η οποία μάλιστα προσφέρεται για πρώτη φορά και στην Plug-in Hybrid έκδοση 1.5 TSI iV. Το μεσαίο SUV του Τσέχου κατασκευαστή ταιριάζει έναν αποδοτικό βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνδυαστική απόδοση 204 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 125 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Το Kodiaq διατίθεται επίσης σε εκδόσεις Mild Hybrid 1.5 TSI με ισχύ 150 ίππων (από 39.940 ευρώ), 2.0 TSI 265 PS και πετρελαίου 2.0 TDI με ισχύ 150 και 193 ίππους, όλες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Ωστόσο η συγκεκριμένη έκδοση στοχεύει σε οικογένειες και οδηγούς που αναζητούν έναν ευρύχωρο, τεχνολογικά σύγχρονο και ταυτόχρονα φιλικό προς το περιβάλλον εκπρόσωπο της κατηγορίας των D-SUV.
Με τιμή που αρχίζει από τις 48.950 ευρώ, αποτελεί μια ανταγωνιστική επιλογή για τα δεδομένα των μεσαίων PHEV, αρκεί ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση σε παροχή ρεύματος για να εκμεταλλευτεί την ηλεκτρική κίνηση. Η οικονομία με το ρεύμα στην καθημερινή χρήση και η ευρυχωρία το καθιστούν ιδανικό για οικογένειες που θέλουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα χωρίς να χάσουν την άνεση και την οδηγική ποιότητα.
Εκσυγχρονισμός με σεβασμό στην παράδοση

Η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq διατηρεί τις βασικές γραμμές που καθιέρωσαν το μοντέλο, αλλά εισάγει σημαντικές ανανεώσεις στο αισθητικό κομμάτι, που το φέρνουν πιο κοντά στη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας Modern Solid. Το μήκος αυξήθηκε στα 4,76 μέτρα (+6,1 εκατοστά), χωρίς αλλαγές στο μεταξόνιο που παραμένει στα 2,79 μέτρα. Αυτό επιτρέπει τη διατήρηση της άνεσης στην καμπίνα και την αύξηση του τεράστιου χώρου αποσκευών. Η εξωτερική σχεδίαση υιοθετεί πιο αιχμηρές γραμμές και έντονα γωνιακά στοιχεία, με την πλατιά μάσκα με τις 13 κάθετες γρίλιες να ξεχωρίζει, ενώ το έξτρα διακριτικό φωτιζόμενο πλαίσιο μαζί με τα προαιρετικά φωτιστικά σώματα Matrix LED που ανήκουν στο πακέτο Light & View Plus (1.360 ευρώ) συμβάλλουν στην καλύτερη ορατότητα και στο κομψό παρουσιαστικό του αυτοκινήτου. Οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου έχουν διάμετρο 18 ιντσών, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες και μεγαλύτερες 19 και 20 ιντσών.
Προσεγμένη ποιότητα και άπλα χώρων

Η καμπίνα του νέου Kodiaq έχει υποστεί εκτεταμένο ανασχεδιασμό. Το ταμπλό φιλοξενεί ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια μεγάλη οθόνη αφής 13 ιντσών, που παρέχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του infotainment. Η νέα λειτουργία Smart Dials αποτελεί καινοτομία, συνδυάζοντας περιστροφικούς διακόπτες με οθόνες για ρύθμιση κλιματισμού και άλλων λειτουργιών με ευχέρεια και ταχύτητα. Η ποιότητα των υλικών είναι βελτιωμένη με μαλακά πλαστικά, επενδύσεις από οικολογικό δέρμα και άριστα φινιρίσματα. Υπερ-γενναιόδωροι χώροι για πέντε επιβάτες με άπλα και για τους πολύ ψηλούς και μια πολύ καλή θέση οδήγησης συμπληρώνουν την εμπειρία για τους επιβάτες. Το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, χωρητικότητας 745 λίτρων, είναι ικανό να υπερκαλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας σε ταξίδια, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.945 λίτρα.
Ισχύς και ομαλή συνεργασία

Η Plug-in Hybrid έκδοση συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, 150 ίππων με ροπή 250 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και ροπής 330Nm. Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει στους 204 ίππους και η ροπή στα 350 Nm, με τη μετάδοση να γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του 6τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG. Η συνδυαστική ισχύς προσφέρει επιδόσεις ικανές για το μέγεθος και το βάρος του οχήματος που φτάνει τους 2 τόνους. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Στην πράξη, η συνεργασία συμβατικού κινητήρα και ηλεκτρομοτέρ αποδεικνύεται ομαλή και η μετάβαση από ηλεκτρική σε υβριδική κίνηση και αντίστροφα γίνεται σχεδόν χωρίς να το καταλάβει ο οδηγός.
Η μπαταρία των 25,7 kWh είναι αρκετή για να καλύψει αμιγώς ηλεκτρικά έως 125 χιλιόμετρα (WLTP), όμως στην πραγματικότητα η αυτονομία αυτή εξαρτάται από το στυλ οδήγησης, τη χρήση του κλιματισμού και τη διαδρομή. Οι περισσότεροι οδηγοί μπορούν να πετύχουν περίπου 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας σε καθημερινή αστική και περιαστική χρήση. Η μέση κατανάλωση καυσίμου, με τακτική φόρτιση, κυμαίνεται κοντά στα 1,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αριθμός που αποδεικνύει την αποδοτικότητα του Plug-in Hybrid συστήματος. Όταν όμως η μπαταρία αδειάσει και το όχημα κινείται αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα, η κατανάλωση ανεβαίνει κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που παραμένει χαμηλή για το μέγεθος και το βάρος του Kodiaq. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται σε περίπου 2,5 ώρες με wallbox 11 kW και σε περίπου 8 ώρες αν επιλέξουμε κοινή οικιακή πρίζα, διευκολύνοντας έτσι την καθημερινή χρήση. Η εργοστασιακή κατανάλωση ρεύματος είναι 17,2 kWh/100 χλμ.
Άνεση, σταθερότητα και αποδοτικότητα

Η συνολική οδική συμπεριφορά του Kodiaq Plug-in Hybrid είναι εστιασμένη στην άνεση και στην ευκολία, χαρακτηριστικά που εκτιμούν οι χρήστες με οικογένεια και οι οδηγοί μεγάλων SUV. Το βάρος του οχήματος που φτάνει τα 1.917 κιλά (με οδηγό 75 κιλών) δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στο δρόμο, χάρη και στη σωστή κατανομή βάρους που προσφέρει η τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά, κάτω από το πάτωμα. Οδηγώντας το αυτοκίνητο διαπιστώσαμε πως η ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει άνεση, ακόμα και σε κακοστρωμένους δρόμους, χωρίς να θυσιάζει την οδική σταθερότητα. Μόνο που όταν περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος μεταφέρονται θόρυβοι στην καμπίνα.
Το τιμόνι, με καλή αίσθηση και απόκριση, δίνει σιγουριά και ευκολία στον χειρισμό, ενώ το κιβώτιο DSG αλλάζει ταχύτητες ομαλά και χωρίς κενά ισχύος. Σε αστικές συνθήκες, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά σε αποστάσεις που συχνά ξεπερνούν την καθημερινή ρουτίνα μετακίνησης. Στον αυτοκινητόδρομο ή σε πιο απαιτητικές διαδρομές, ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να διατηρήσει τον ρυθμό με ευκολία, χωρίς κραδασμούς ή θορύβους. Παράλληλα το πλαίσιο διαχειρίζεται τις κλίσεις με ασφάλεια και προβλεψιμότητα, χωρίς ξαφνικές αντιδράσεις. Η απουσία τετρακίνησης είναι το μοναδικό σημείο που περιορίζει τις δυνατότητες του Kodiaq σε πιο δύσκολες συνθήκες, ωστόσο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και σταθερότητας διατηρεί υψηλά επίπεδα ασφάλειας.























































































































