Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC

Η Renault έχει εισέλθει δυναμικά στη νέα εποχή του εξηλεκτρισμού μέσω υβριδικών κινητήρων, με την προσθήκη mild hybrid, hybrid και Plug-in hybrid, ανάλογα το μοντέλο. Ένα από αυτά που διαθέτει τέτοιες τεχνολογίες, είναι το μικρό SUV Captur, το οποίο μετά το κορυφαίο E-Tech Plug-in Hybrid 160, το δοκιμάζουμε με τον κινητήρα 1.3 TCe 140 και το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V.

Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 ταχυτήτων και προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Στο αρχικό Equilibre Plus η τιμή του ξεκινά από τις 27.300 ευρώ και συνοδεύεται με όλα τα γνωστά και απαραίτητα πλέον στοιχεία ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων. Όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα, όπως κάμερα οπισθοπορείας εμπρός μαζί με αισθητήρες παρκαρίσματος, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αισθητήρες φωτός και βροχής, πλοήγηση, ηλεκτρικό χειρόφρενο και διάφορα ακόμα, θα πάνε απευθείας στην έκδοση Techno των 28.570 ευρώ. Λίγο πιο πάνω τοποθετείται το Rive Gauche στις 29.070 ευρώ, με διαφορετικές επενδύσεις, διχρωμία και 18άρες (αντί 17’’) ζάντες αλουμινίου.

Δυνατός κινητήρας με λογική κατανάλωση

Το πολύ όμορφο και κομψό σχεδιαστικά Renault Captur, κινείται στην συγκεκριμένη περίπτωση από το 4κύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης των 1.333 κ.εκ. με το ενσωματωμένο mild hybrid σύστημα 12V, που έχουμε γνωρίσει και στο Arkana. Αποδίδει 140 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750-3.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με τη Renault το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,8-6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 132-136 γρ./χλμ.

Στην πράξη, το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται αρχικά για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και το δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Πολύτιμη σε κάθε περίπτωση είναι η συνδρομή του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, καθώς από τη μία πλευρά κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση, ενώ από την άλλη πραγματοποιεί άμεσα και ομαλά τις εναλλαγές των σχέσεων (80-120 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ.). Είτε στο πλήρως αυτόματο πρόγραμμα, είτε στο χειροκίνητο, μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Στο λεβιέ των ταχυτήτων δεν υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγών σχέσεων, όμως ούτως ή άλλως ακόμα και τα paddles μπορεί να μη τα πατήσει ποτέ ένας μέσος οδηγός, ή αν τα χρησιμοποιήσει ένας λίγο πιο «ενθουσιώδης» σε μια ορεινή στριφτερή διαδρομή.

Το Captur 1.3 TCe 140 Hybrid MHEV διαθέτει και τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport & My Sense), όπου αναλόγως μεταβάλλεται η απόκριση κινητήρα – κιβωτίου και το βάρος του τιμονιού. Με το Sport η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση και οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται σε πιο υψηλές στροφές, ενώ στο Eco γίνεται το ακριβώς αντίθετο, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου. Σε πραγματικές μεικτές συνθήκες τα 7,4 λτ./100 χλμ. είναι μια λογική τιμή. Σε αυτό συμβάλλει και το ηλεκτρικό σύστημα 12V που υποβοηθά στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ σβήνει τον κινητήρα στο άφημα του γκαζιού και όταν το αυτοκίνητο ρολάρει.

Κυρίαρχη η άνεση στην οδήγηση

Από ένα SUV όπως είναι το Captur, η πλειοψηφία των χρηστών και επιβατών θέλουν τη μέγιστη δυνατή άνεση, έτσι ώστε να καλύπτουν τις όποιες καθημερινές αλλά και πιο μακρινές διαδρομές ξεκούραστα. Κάτι που το πετυχαίνει κατάλληλα το Captur και εκτιμάται αμέσως, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα διανυθούν. Η νέα και στιβαρή πλατφόρμα CMF-B που βασίζεται μαζί με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (δεν είναι πολύ μαλακές), πετυχαίνουν ένα ισορροπημένο ταίριασμα κρατήματος και άνεσης. Στην πόλη το Captur είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, χάρη και στην απουσία χειροκίνητων αλλαγών και ενασχόλησης του ποδιού με το πεντάλ του συμπλέκτη. Παράλληλα το μικρό γαλλικό SUV είναι σε θέση να ταξιδέψει σε μακρινές διαδρομές με ασφάλεια, δίχως να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων και στις καμπές εμφανίζεται πολύ σταθερό, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί το αμάξωμά του παίρνει λογικές κλίσεις και εφόσον δεχτεί περισσότερη πίεση, θα ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού, εκδηλώνοντας προοδευτική τάση υποστροφής, η οποία εξαλείφεται από τα ηλεκτρονικά συστήματα. Το τιμόνι παρέχει καλή αμεσότητα αλλά είναι αρκετά ελαφρύ, ενώ τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς πιθανώς να ξενίζουν τους πιο απαιτητικούς.

Ευρύχωρο και πολύ καλής ποιότητας το εσωτερικό

Κανένα απολύτως παράπονο δεν θα έχει κανείς, όσον αφορά τον εσωτερικό «κόσμο» του Renault Captur και αυτό γιατί δεν του λείπει απολύτως τίποτα. Αρχικά ο κομψός σχεδιασμός κερδίζει τις εντυπώσεις και κατόπιν με την «ψηλάφηση» των διαφόρων επιφανειών θα δει κανείς ότι πολλά τμήματα είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό. Κυρίαρχο στοιχείο είναι η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ιντσών (προαιρετικά 9,3 ιντσών) με τις πάρα πολλές πληροφορίες και λειτουργίες. Για αρχή θα χρειαστεί ένα διάστημα εξοικείωσης, ωστόσο το θετικό είναι ότι ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται με φυσικά χειριστήρια. Την σύγχρονη τεχνολογία ενισχύει με τη σειρά του και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών με τις πολλές πληροφορίες (στάνταρ οθόνη 4,2 ιντσών).

Συνολικά το Captur δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου SUV, όχι μόνο σε ποιότητα αλλά και σε χώρους. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, το κεφάλι και ωφέλιμο πλάτος, συν το χαμηλό τούνελ που διευκολύνει το μεσαίο επιβάτη. Την πρακτικότητα απογειώνει το πίσω συρόμενο κάθισμα (σε διαδρομή έως και 16 εκατοστά), διαμορφώνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 422 έως 536 λίτρα.

+ Σχεδίαση, κινητήρας, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, άνεση

– Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.333
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 EDC
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8 - 6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132 - 136
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,48-87,04
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 9 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.227
Πλάτος (χλστ.)
1.797
Ύψος (χλστ.)
1.576
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.639
Βάρος (κιλά)
1.267
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422-536
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.300 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store