Δοκιμή Peugeot 408 1.6 Plug-in Hybrid 225 hp

Η Peugeot τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μοναδικά μοντέλα τα οποία έχουν ανεβάσει σημαντικά το ίματζ και τις πωλήσεις της, όπως είναι -μεταξύ άλλων- τα νέα 208, 308, 2008 και 3008. Παρόλα αυτά η γαλλική μάρκα δεν επαναπαύεται στις δάφνες της και δημιουργεί νέα συναρπαστικά αυτοκίνητα, όπως είναι το Peugeot 408. Είναι το πρώτο στην κατηγορία του και στην ιστορία της Peugeot μικρομεσαίο Crossover fastback, με απαράμιλλο στιλ, που ξεφεύγει από τα κατεστημένα πρότυπα.

Το Peugeot 408 τοποθετείται στο άνω άκρο του C-Segment σε διαστάσεις (μήκος 4.687 χιλιοστά), αλλά και σε τιμές. Αυτές ξεκινούν από τις 39.900 ευρώ για το αρχικό 1.2 PureTech 130 και στις 46.900 ευρώ για την επόμενη έκδοση Plug-in Hybrid 1.6 180 hp. Ισχυρότερο είναι το Plug-in Hybrid 1.6 225 hp (από 51.800 ευρώ), ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το κορυφαίο στην γκάμα GT στις 55.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι όλα τα 408 συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.

Τόλμη και γοητεία

Το Peugeot 408 αμέσως συναρπάζει με την πολύ δυναμική fastback σιλουέτα του, με αποτέλεσμα να αποτελεί το επίκεντρο της προσοχής όπου και να βρεθεί. Ο θαυμασμός είναι έκδηλος όλων όσων το βλέπουν και κάποιοι μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν ερωτήσεις για να μάθουν πληροφορίες και να ευχηθούν «καλορίζικο». Στο εμπρός εμφαντικό του μέρος κυριαρχούν η μάσκα χωρίς πλαίσιο με το τρισδιάστατο μοτίβο, το νέο σήμα της Peugeot με την κεφαλή του λέοντα, τα λεπτά παραλληλόγραμμα φώτα και τα LED ημέρας – φλας αλά «κυνόδοντες». Πολύ σπορτίφ είναι και το προφίλ του 408 με τις γωνίες και την έντονη κλίση της οροφής και του πίσω παρμπρίζ. Η αεροτομή ψηλά έχει δύο ακμές στα άκρα της που παραπέμπουν στα αυτιά λιονταριού και συμβάλλουν στο χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,28). Το μοναδικό στοιχείο που ίσως ξενίζει οπτικά είναι η μεγάλη μαύρη άβαφη επιφάνεια στον πίσω προφυλακτήρα. Όμως από την άλλη πλευρά δεν φαίνονται τα μικροχτυπήματα γιατί δεν αφαιρείται χρώμα από τις γρατσουνιές.

Ευρύχωρο και πολυτελές εσωτερικό

Ο εντυπωσιασμός συνεχίζεται και στο εσωτερικό του Peugeot 408 με το τελευταίας γενιάς i-Cockpit. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι, τον ψηφιακό τρισδιάστατο πίνακα οργάνων των 10 ιντσών και την οθόνη αφής των 10 ιντσών. Αμφότερες διαθέτουν μοντέρνα γραφικά, ενώ το infotainment είναι γρήγορο στις εντολές του οδηγού και εύχρηστο, μαζί με τους διακόπτες αφής i-toggles ακριβώς πιο κάτω για γρηγορότερο έλεγχο των βασικότερων λειτουργιών (π.χ. μουσική, πλοήγηση, κλιματισμό, τηλέφωνο κ.λπ.). Τα φυσικά χειριστήρια είναι παρόντα στο τρίτο επίπεδο της κεντρικής κονσόλας με την κεκλιμένη διάταξη προς τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι βολική, τόσο για αυτούς που κάθονται χαμηλά, όσο και για εκείνους που θέλουν να είναι ψηλότερα. Ωστόσο, το πάνω μέρος του τιμονιού είναι πολύ πιθανό να κρύβει τον πίνακα οργάνων. Για να μη συμβεί αυτό θα πρέπει το τιμόνι να ρυθμιστεί χαμηλά και το κάθισμα ψηλά.

Εκτός από τον σχεδιασμό και την τεχνολογία, κάτι ακόμα πολύ βασικό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Εξαιρετικά υλικά σε αφή και συναρμογή, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει την πλειονότητα των επιφανειών και στιβαρό φινίρισμα των διαφόρων επιμέρους επιφανειών και διακοσμητικών επενδύσεων. Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του 408 ανήκει και η ευρυχωρία που προσφέρει στους επιβάτες του. Σε αυτό συμβάλλει και το μακρύ μεταξόνιο των 2.787 χιλιοστών (2.675 χιλιοστά στα 308 και 3008). Το πίσω μέρος της καμπίνας έχει χώρους επιπέδου λιμουζίνας για τα πόδια, αφού επιβάτες μπορούν να κάτσουν και σταυροπόδι. Παρά την κλίση της οροφής υπάρχει αρκετός αέρας και για τα κεφάλια, όμως η ορατότητα προς τα πίσω για τον οδηγό είναι μειωμένη. Μεγάλος σε άνοιγμα και χωρητικότητα είναι ο τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών των 471 λίτρων, αν και έχει μειωθεί κατά 65 λίτρα συγκριτικά με το 408 1.2 PureTech των 536 λίτρων, εξαιτίας της προσθήκης της μπαταρίας του Plug-in Hybrid κάτω από το δάπεδο.

Δύναμη και οικονομία το PHEV των 225 ίππων

Το ισχυρότερο 408 εφοδιάζεται με το Plug-in Hybrid σύνολο των 225 ίππων, το οποίο εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, ειδικά όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη. Αποτελείται από τον 1.600άρη turbo κινητήρα των 180 ίππων και 250 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 110 ίππων και 320 Nm ροπής. Συνδυαστικά φτάνουν στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα (e-EAT8) 225 ίπποι και 360 Nm ροπής. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και σε πραγματικές μεικτές συνθήκες η αυτονομία είναι κοντά στα 50 χιλιόμετρα. Για τη φόρτιση απαιτούνται από 7 ώρες και 5 λεπτά, έως 1 ώρα και 40 λεπτά, ανάλογα αν γίνεται σε απλή πρίζα 2,3 kW ή σε Wallbox 7,4 kW.

Στην πράξη τώρα και με τη μπαταρία φορτισμένη, το 408 PHEV απαιτεί ελάχιστη βενζίνη, αφού καίει μόλις 1,8 λτ. έως ότου αδειάσει. Όταν συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν full hybrid, που σημαίνει ότι ποτέ δεν ξεμένει από ρεύμα, εκμεταλλευόμενο την ανάκτηση ενέργειας και τη φόρτιση από το θερμικό κινητήρα. Βέβαια τότε διανύει πολύ σύντομες αποστάσεις με μόνο ρεύμα, αλλά ο ηλεκτροκινητήρας είναι πάντα διαθέσιμος όποτε χρειαστεί η δύναμή του. Ακόμα και έτσι η κατανάλωση παραμένει χαμηλή για ένα αυτοκίνητο αυτού του όγκου και ισχύος, στα 6,8 λτ./100 χλμ. Αρνητικό γνώρισμα αποτελεί το μικρό ρεζερβουάρ των 40 λίτρων (52 λτ. στο 1.2 PureTech), γιατί μειώνεται η αυτονομία.

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το Plug-in Hybrid είναι σε κάθε περίπτωση γρήγορες, τόσο στο τυπικό 0-100 χλμ./ώρα (7,8 δλ.), όσο και σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου με βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ φτάνει χωρίς κόπο πολύ γρήγορες ταχύτητες. Ο θόρυβος με την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα δεν ενοχλεί τους επιβάτες, αφού θα ακουστεί μόνο σε υψηλές στροφές, δηλαδή όταν απαιτηθεί η μέγιστη ισχύς με το γκάζι στο πάτωμα. Σε νορμάλ ρυθμούς ταξιδιού, οι στροφές του μοτέρ διατηρούνται χαμηλά (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.). Παράλληλα, το e-EAT8 εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές στην πλήρως αυτόματη λειτουργία ή τη χειροκίνητη με τα paddles, όπως και ομαλή εναλλαγή – συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και βενζίνης.

Εξαιρετικό πάτημα σε κάθε διαδρομή

Το Peugeot 408 1.6 PHEV 225 hp είναι ένα αυτοκίνητο που εξασφαλίζει υψηλή άνεση και σταθερότητα, ενώ θα καλύψει πλήρως και τις ορέξεις του οδηγού που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα σε στροφές. Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες και εκτιμούν δεόντως, είναι ο ποιοτικός τρόπος που διαχειρίζονται οι αναρτήσεις τις άπειρες ανωμαλίες των δρόμων. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία αμβλύνονται με μαλακό τρόπο, χωρίς χτυπήματα, θορύβους και αναπηδήσεις, χάρη και στην ύπαρξη των πολλαπλών συνδέσμων (μόνο στα 408 PHEV). Μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης από τα ελαστικά (205/55 R19), το γαλλικό fastback αποτελεί ένα ιδανικό μεταφορέα μακρινών αποστάσεων για ξεκούραστα χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους.

Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα Peugeot, που σημαίνει ότι ενδείκνυται και για στρίψιμο, παρότι οικογενειακό. Ο οδηγός εντυπωσιάζεται από το κράτημα του αυτοκινήτου, ακόμα και σε σφιχτές ορεινές διαδρομές, είτε πρόκειται για ανάβαση ή για κατάβαση. Απλά στρίβει το τιμόνι και το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά τις εντολές, με μικρές κλίσεις και χωρίς να παρεκκλίνει από την προδιαγεγραμμένη πορεία. Πρακτικά ανεξάντλητο κράτημα, αλλά και όταν εμφανίσει τάση υποστροφής δεν θα προβληματίσει καθόλου, αφού το «μάζεμα» γίνεται χωρίς άγχος και δυσκολία με τη διακριτική βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων. Σε καμία περίπτωση ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται το βάρος των 1,7 τόνων και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 189 χιλιοστών.

Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα γρήγορο στις εντολές του οδηγού και ελαφρύ στη λειτουργία «Hybrid» ή «Ηλεκτρική» για περισσότερη άνεση. Όσοι θέλουν καλύτερη αίσθηση και ακόμα πιο γεμάτη απόκριση στο γκάζι, τότε θα επιλέξουν το «Sport» για να ευχαριστηθούν περισσότερο το 408 και να κινηθούν γρήγορα διαδρομές με συνεχόμενες στροφές. Μόνο τα φρένα χρειάζονται εξοικείωση στο πάτημα, γιατί μειονεκτούν σε προοδευτικότητα και πιάνουν απότομα στο τελείωμα της διαδρομής του πεντάλ.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, χώροι επιβατών και αποσκευών, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση με την μπαταρία φορτισμένη

(-) Αίσθηση πεντάλ φρένων, μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης, τιμή, ορατότητα προς τα πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη και ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
110/2.500
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
320/500-2.500
Συνδυαστική ισχύς (PS)
225
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
233
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
26
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.687
Πλάτος (χλστ.)
1.859
Ύψος (χλστ.)
1.478
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.787
Βάρος (κιλά)
1.781
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
471
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
65%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
51.800 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store