Δοκιμή Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT

Η Peugeot έχει μακρόχρονη και επιτυχημένη ιστορία στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, τόσο με το 308 που πρωτοεμφανίστηκε το 2007, όσο και με τους προκατόχους του (307, 306. 309 κ.λπ.). Με το νέο 308 η γαλλική φίρμα ανέβασε και άλλο τον πήχη στο C-Segment σε πολλούς καίριους τομείς, ενώ διατίθεται με κινητήρες αμιγώς βενζίνης (1.2 PureTech 130 hp), Plug-in Hybrid (1.6 PureTech 180/225 PS) και το ντίζελ 1.5 BlueHDi 130 ΕΑΤ8 της δοκιμής στην κορυφαία έκδοση GT.

Το πετρελαιοκίνητο 308 προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο EAT8, σε τιμές που ξεκινούν από 32.800 ευρώ το Active Plus. Κατόπιν υπάρχουν οι εκδόσεις Allure και Allure Plus (από 35.700 και 36.700 ευρώ αντίστοιχα), ενώ το GT στοιχίζει από 39.200 ευρώ. Η ήδη εντυπωσιακή και δυναμική εξωτερική εμφάνιση του νέου 308 τονίζεται ακόμα πιο πολύ στο GT, μέσω διαφόρων προσθηκών. Αυτές αφορούν τη μάσκα «GT» με οριζόντιες χρωμιωμένες γρίλιες, τους προβολείς Full Matrix LED, τα σήματα της Peugeot στα εμπρός φτερά, το έμβλημα «GT» στην πόρτα του χώρου αποσκευών και τις 18άρες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου. Όσο για τον εξοπλισμό «σφύζει» σε όλα τα επίπεδα. Μεταξύ άλλων διαθέτει επενδύσεις Alcantara, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις και λειτουργία μασάζ, ηχοσύστημα Focal 10 ηχείων 515 Watt, κάμερες 360 μοιρών και πολλά ακόμη.

Εντυπωσιακό και το εσωτερικό

Το νέο Peugeot 308 έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις με την «αιχμηρή» εξωτερική του εμφάνιση, ενώ ο εντυπωσιασμός συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Αμέσως γίνεται αντιληπτό ότι η γαλλική μάρκα έθεσε ως προτεραιότητα τη συνύπαρξη υψηλής τεχνολογίας, ποιότητας και άνεσης. Ο σχεδιασμός στο ταμπλό είναι πολύ μοντέρνος και απαρτίζεται από πολύ καλής ποιότητας μαλακά υλικά, συνδυασμένα με πράσινες ραφές, που κοσμούν και άλλα τμήματα της καμπίνας (καθίσματα, κονσόλα, τιμόνι, πόρτες). Το ταμπλό χωρίζεται σε δυο επίπεδα, όπου πάνω βρίσκονται οι αεραγωγοί και ο πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών με την τρισδιάστατη προβολή (στάνταρ στο 308 GT).

Στο μεσαίο επίπεδο κυριαρχεί η ευανάγνωστη και με γραφικά υψηλής ευκρίνειας οθόνη των 10 ιντσών του infotainment. Κάτω από αυτή είναι τοποθετημένα πλήκτρα αφής (i-toggles) που λειτουργούν ως συντομεύσεις του συστήματος και βελτιώνουν την εργονομία, μαζί με τους φυσικούς διακόπτες. Ο οδηγός του νέου 308 κάθεται άνετα στο κάθισμα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και έχει στη διάθεσή του πολλές ρυθμίσεις για αυτό και το τιμόνι. Όμως, παρά τη μικρή του διάμετρο κρύβει ένα μεγάλο μέρος του πίνακα οργάνων και είναι κάτι που ενδέχεται να ενοχλήσει κάποιους οδηγούς. Από πλευράς χώρων, ο θάλαμος επιβατών του νέου 308 θα βολέψει άνετα τέσσερα άτομα, με έναν ακόμα στο πίσω κάθισμα να χωράει χωρίς πολύ στρίμωγμα. Για τις αποσκευές τα 412 λίτρα είναι αρκετά και αξιοποιούνται πλήρως από το μεγάλο άνοιγμα και τα επίπεδα τοιχώματα.

Χαμηλή κατανάλωσή και φουλ ροπή ο 1.5 BlueHDi

Με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα και το EAT8 κιβώτιο ταχυτήτων, ο οδηγός του νέου 3008 ευχαριστιέται να κάνει χιλιόμετρα, αφού το μοτέρ είναι ολιγαρκές σε καύσιμο και ταιριάζει ιδανικά με την αυτόματη μετάδοση. Οι 130 ίπποι και τα 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζουν γεμάτη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και χαρίζουν σβέλτες επιδόσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει. Οι αλλαγές των ταχυτήτων στην πλήρως αυτόματη λειτουργία γίνονται στρωτά και άμεσα, όπως και στη χειροκίνητη μέσω των paddles. Παράλληλα, η απόκριση και οι στροφές που πραγματοποιούνται οι αλλαγές εξαρτώνται από το πρόγραμμα που επιλέγει ο οδηγός στο Drive Mode (Eco, Κανονική, Sport). Ανάλογα μεταβάλλεται η απόκριση του κινητήρα και η χαρτογράφηση του EAT8, για πιο νωχελική, νορμάλ ή σπορ οδήγηση. Μοναδικό μειονέκτημα που δεν συμβαδίζει με την πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, είναι ο θόρυβος από τον κινητήρα που καταφέρνει και διαπερνά το εσωτερικό. Από την άλλη όμως πλευρά, τα πλεονεκτήματα του 1.5 Blue HDi είναι πολλά, όπως και η πολύ χαμηλή συνδυαστική κατανάλωση δοκιμής των 5,6 λτ./100 χλμ.

Σπορτίφ και στιβαρό στο δρόμο

Το νέο Peugeot 308 βασίζεται σε μία εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας EMP2 (Efficient Modular Platform), η οποία σηκώνει με ευκολία περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα. Η στιβαρότητα του πλαισίου και το σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων ενισχύουν τη σιγουριά που νιώθει ο οδηγός σε κάθε διαδρομή. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για οικογενειακό ντίζελ 1.500άρι, το νέο 308 δίνει την ευκαιρία στον χρήστη του να το απολαύσει και να το πιέσει σε μια στριφτερή διαδρομή. Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος, η μπόλικη πρόσφυση από τα ελαστικά διαστάσεων 225/40 με τις 18άρες ζάντες, το κοφτερό τιμόνι και η ενισχυμένη του δομή, συνεργάζονται ιδανικά. Ο οδηγός στρίβει και το αυτοκίνητο ακολουθεί με ευλάβεια τις εντολές χωρίς ανεπιθύμητες παρενέργειες. Τα φρένα με τη σειρά τους αυξάνουν την ασφάλεια και την αυτοπεποίθηση του οδηγού, έχοντας δύναμη, αλλά και αντοχή σε παρατεταμένη χρήση. Το μόνο που ενδέχεται να ενοχλήσει κάποιους, είναι η σφιχτή απόσβεση των πιο έντονων ανωμαλιών του οδοστρώματος, θυμίζοντας πιο σπορ μικρομεσαία μοντέλα τύπου «GTi».

+ Σχεδιασμός, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, λειτουργία EAT8, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός

– Τιμή, άνεση ανάρτησης, υπαρκτός θόρυβος κινητήρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
EAT8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.367
Πλάτος (χλστ.)
1.859
Ύψος (χλστ.)
1.441
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.400
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
412
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
65%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
39.200 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store