Το μικρότερο SUV της Opel, μετά την τελευταία του αναβάθμιση απέκτησε πιο σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου προερχόμενους από τον όμιλο PSA, όπως είναι ο 1.2 λτ. Turbo των 130 ίππων και ο 1.5 λτ. diesel των 120 ίππων, σε συνδυασμό αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Δείτε ακόμη: Ανανεωμένο Opel Astra και με νέους κινητήρες
Έκδοση την οποία δοκιμάζουμε και κοστίζει από 20.700 ευρώ με όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ.
Η διχρωμία ανήκει στα εξτρά, ενώ με το τρικ της αιωρούμενης οροφής στις πίσω κολόνες χαρίζει ακόμα πιο μοντέρνα εικόνα στο ελκυστικού σχεδιασμού αμάξωμα των 4.212 χλστ. μήκους του Crossland X. Στο συγκεκριμένο μάλιστα αυτοκίνητο, το χρώμα της φωτιάς «Burning hot» με τη μαύρη οροφή (+688 ευρώ), αποτελεί ένα πολύ όμορφο συνδυασμό συνίσταται, αφού κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πολύ ενδιαφέρον εξωτερικά από τις «συνηθισμένες» αποχρώσεις.
Δυνατός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση
Η πιο ισχυρή ντίζελ έκδοση του Crossland X με τον 1.500άρη κινητήρα των 120 ίππων και με την πλούσια ροπή των 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. (διατίθεται και με 102 ίππους), προσφέρεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το 16βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο με την αλουμινένια κυλινδροκεφαλή περιλαμβάνει παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/ φίλτρο NOx, μπεκ ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και Φίλτρο Σωματιδίων Diesel (DPF), έτσι ώστε να πληροί το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP για τα οξείδια του αζώτου (NOx).
Δείτε ακόμη: Οι κινητήρες και οι επιδόσεις του νέου Opel Corsa
Ο 1.5 λτ. 120 PS diesel ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του Crossland X και συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο. Από τις χαμηλές στροφές το μοτέρ παρουσιάζει καλό τράβηγμα χωρίς να παρατηρούνται κενά ισχύος, ενώ ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει και φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών δεν είναι ενοχλητικοί. Οι επιδόσεις που προσφέρει από στάση και εν κινήσει είναι αρκετά σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.). Το στάνταρ 6άρι αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει συνολικά καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, με ομαλές και γρήγορες αλλαγές, τόσο στη χειροκίνητη επιλογή με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα, όσο και στην αυτόματη. Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ταχύτητες ταξιδιού (στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει σχεδόν 2.300 σ.α.λ.). Στα συν του κινητήρα είναι και η λογική του κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ.
Ασφαλές στο δρόμο αλλά με μέτρια άνεση
Το Crossland X, όπως και οποιοδήποτε άλλο SUV αυτής της κατηγορίας, δεν θα το πάρει κανείς για αναζητήσει τα όρια του αυτοκινήτου, αλλά και τα δικά του ως οδηγός. Παρόλα αυτά, η ανάρτηση του κόμπακτ SUV της Opel έχει σφιχτή ρύθμιση και το αντιλαμβάνονται αμέσως ο επιβάτες, αφού αντιδρά με ξερό τρόπο στις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων. Από την άλλη πλευρά λειτουργεί θετικά ως προς την εμφάνιση περιορισμένων κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές. Εκεί, το τιμόνι δεν διακρίνεται ούτε για την αίσθηση, ούτε για το βάρος του, ωστόσο κρίνεται επαρκές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε πιεσμένους ρυθμούς οι εμπρός τροχοί έχουν την τάση να ολισθήσουν, όμως σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρονικά συστήματα επιβάλλουν την τάξη σε κάθε όρεξη του οδηγού για ατασθαλίες. Στις ευθείες είναι γενικά σταθερό και μόνο σε έντονους πλευρικούς ανέμους εμφανίζει ευπάθεια λόγω της αυξημένης πλευρικής του επιφάνειας (ύψος 1.605 χλστ.).
Ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Crossland X 1.5d 120 PS, η μόνη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζεται στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Ο λεβιές είναι εύκολος στο χειρισμό, ωστόσο αυτό που ενδέχεται να ενοχλήσει είναι η αντανάκλαση του ήλιου, όταν οι ακτίνες του πέφτουν πάνω στη φαρδιά νίκελ επένδυση της βάσης. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι κομψή, ενώ τα χειριστήρια είναι λίγα, αφού οι περισσότερες λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στην 8 ιντσών οθόνη (7 ιντσών η βασική) του Navi 5.0 IntelliLink, η οποία είναι εύχρηστη και δεν απαιτεί σχεδόν καθόλου εξοικείωση. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και με σύγχρονη εμφάνιση, δίχως να προκαλεί σύγχυση στον οδηγό. Από ποιοτικής άποψης το εσωτερικό του Crossland X αφήνει καλές εντυπώσεις με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα καλής υφής σκληρά υπόλοιπα πλαστικά και την προσεγμένη συναρμογή, αλλά και το φινίρισμα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 HP
Μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων του Crossland X είναι η πρακτικότητα που προσφέρει μέσω των πολλών θηκών και του πίσω διαιρούμενου και συρόμενου καθίσματος 40:60 σε διαδρομή 150 χιλιοστών. Τέσσερα ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους ένα μεγάλο και βαθύ πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 410 λίτρων, το οποίο αυξάνεται στα 520 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω καθίσματος προς τα εμπρός, εκμηδενίζοντας βέβαια το χώρο για τα γόνατα των επιβατών.
+ Εξοπλισμός, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα
– Άνεση ανάρτησης, οδηγική αίσθηση