Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 HP

Η γκάμα των SUV της Opel είναι από τις πιο πλήρεις της αγοράς καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αγοραστών. Όλα ξεκίνησαν με το Mokka το 2012, το οποίο 4 χρόνια μετά έφερε στο προσκήνιο το γράμμα «Χ». Το Crossland X ήταν αυτό που ανέλαβε την εμπορική εκπροσώπηση του Ρούσελχαϊμ στο πιο ανταγωνιστικό εμπορικό κομμάτι, αυτό των compact SUV και τα κατάφερε με επιτυχία, την οποία ενισχύει με την παρουσία νέων κινητήρων.

Από την στιγμή που η Opel εξαγοράστηκε από το Groupe PSA, ήταν αναμενόμενο τα μοντέλα της σιγά-σιγά να προσαρμοστούν με τα νέα δεδομένα. To Crossland Χ ήταν το πρώτο που μοιράστηκε μηχανικά μέρη με τα νεοαποκτηθέντα «ξαδέρφια» του στην Peugeot και Citroen, βασιζόμενο στην πλατφόρμα PF1 που χρησιμοποιούν επίσης τα 2008 και C3 Aircross αντίστοιχα. Οι νέοι κινητήρες PureTech δεν θα μπορούσαν να λείπουν κάτω από το καπό του γερμανικού SUV, με τον υπερτροφοδοτούμενο των 1.2 λτ. 130 ίππων να αποτελεί το ισχυρότερο σύνολο που τοποθετείται στο Crossland X και να διατίθεται σε δυο εκδόσεις: την επετειακή 120 Edition και την κορυφαία Χ-Clusive, που θα μας απασχολήσει στη σημερινή δοκιμή.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Opel Mokka X 1.6 CDTI 136 PS Auto

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης περιλαμβάνοντας ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα ελέγχου ελαστικών, φώτα ημέρας LED, Πακέτο Sight and Light με αισθητήρα βροχής και αυτόματο φωτισμό με αναγνώριση τούνελ, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προηγμένο σύστημα παρκαρίσματος και πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας, 6 αερόσακους, σύστημα πολυμέσων Navi 5.0 IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και ανίχνευσης πεζών, ντουλαπάκι συνοδηγού με λειτουργία ψύξης, ακόμα και υποβοήθηση παρκαρίσματος. Όλα στην τιμή των 21.850 ευρώ. Η 120 Edition τιμάται στις 20.550 ευρώ, όμως η έλλειψη των Safety και Park and Go Pack υπερκαλύπτουν με άνεση την διαφορά των επιπλέον 1.300 ευρώ.

Μοντέρνα και περιπετειώδης σχεδίαση

Η διχρωμία στο αμάξωμα κεντρίζει κατευθείαν το μάτι, με το τρικ της αιωρούμενης οροφής στις πίσω κολόνες να είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη νότα διαφορετικότητας. Όπως και η χρωμιωμένη λωρίδα που συνεχίζει από τα πίσω παράθυρα στην πίσω κολόνα, για να καταλήξει στα φωτιστικά σώματα. Εμπρός τα φώτα ημέρας LED ενσωματώνουν την εταιρική ταυτότητα των Opel, θυμίζοντας αρκετά τα αντίστοιχα του Mokka X.

Γενικά το Crossland Χ τιμά το Χ στην ονομασία του εμφανισιακά, έχοντας ένα πλήρες σετ πλαστικών προστατευτικών περιμετρικά του αμαξώματος, μαζί με ασημί ποδιές εμπρός-πίσω, που προσδίδουν τον πολυπόθητο off road χαρακτήρα τον οποίο αποζητά το αγοραστικό κοινό από την κατηγορία. Μάλιστα στον συγκεκριμένο συνδυασμό του μπορντό αμαξώματος και της μαύρης οροφής/προστατευτικών, έχουμε ίσως τον καλύτερο δυνατό χρωματισμό του μικρού γερμανικού μικρού SUV.

Πρακτικό, ποιοτικό και ευχάριστο εσωτερικό

Περνώντας στα ενδότερα, ευχάριστη έκπληξη προκαλεί η περιορισμένη παρουσία κουμπιών στην κεντρική κονσόλα. Ειδικά όταν φέρεις στο μυαλό την εικόνα από λίγο παλιότερα Opel, το αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται μέχρι και αρμονικό.

Οι περισσότερες λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στην 8άρα οθόνη του Navi 5.0 IntelliLink, η οποία είναι εύχρηστη και δεν απαιτεί σχεδόν καθόλου εξοικείωση. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και με σύγχρονη εμφάνιση, δίχως να προκαλεί σύγχυση στον οδηγό με υπερπληροφόρηση. Από ποιοτικής άποψης το εσωτερικό του Crossland X αφήνει καλές εντυπώσεις με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα καλής υφής σκληρά υπόλοιπα πλαστικά και την προσεγμένη συναρμογή, αλλά και το φινίρισμα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 λτ. PureTech 110 PS

Η πρακτικότητα και οι χώροι είναι το μεγάλου ατού της καμπίνας των επιβατών. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες  ενώ το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο, αναδιπλούμενο και συρόμενο 40:60 σε διαδρομή 150 χλστ. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ψηλά στο αυτοκίνητο, όμως το κάθισμα είναι όσο βαθύ πρέπει για να αισθάνεσαι μέσα σε αυτό, παρέχοντας παράλληλα ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με πάσα άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας και αυξάνεται στα 520 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω καθίσματος προς τα εμπρός, εκμηδενίζοντας βέβαια το χώρο για τα γόνατα των επιβατών. Τέλος, με την αναδίπλωσή του δημιουργείται ένας αποθηκευτικός χώρος της τάξης των 1.255 λίτρων.

Δυνατός, αλλά με θόρυβο ο 1.2 λτ. Τurbo 130 PS

To μαύρο «TURBO» στην 5η πόρτα προϊδεάζει για το ανάλογο νεύρο από τον 1.2 PureTech. Οι 130 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. είναι αρκετά για να κινήσουν με άνεση τα 1.259 κιλά του αμαξώματος.

Οι επιδόσεις στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με την επιτάχυνση για τα 100 χλμ./ώρα από στάση να απαιτεί 9,9 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 ταχυτήτων στέκεται αρωγός στο έργο του οδηγού, όχι όμως και η σαφήνεια του λεβιέ. Οι διαδρομές είναι μεγάλες και συνοδεύονται από λαστιχένια αίσθηση, με τις γρήγορες αλλαγές σε κάποιες περιπτώσεις να απαιτούν έξτρα προσπάθεια (κοινώς, τις «χάνεις»).

Δείτε ακόμα: Νέο Opel Corsa 120 Edition 1.4 λτ. με τιμή 11.690 ευρώ

Καθ’ όλη την διάρκεια της επιτάχυνσης, ο ήχος από το μοτέρ εισέρχεται με ευκολία στην καμπίνα. Τουλάχιστον οι χαρακτηριστικοί 3κύλινδροι κραδασμοί είναι λίγοι, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού δεν θα ενοχλήσει, χάρη και στη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ. με 6η). Η κατανάλωση είναι λογική, καθώς σε πραγματικές συνθήκες βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Ασφαλές και ουδέτερο πάτημα

Με το γκάζι γεμάτο και το σύστημα διεύθυνσης υπό γωνία το Crossland X δεν πρόκειται να σε προβληματίσει. Το τιμόνι δεν διακρίνεται ούτε για την αίσθηση, ούτε για το βάρος του, όμως δεν σε αφήνει στο «σκοτάδι» σχετικά με την θέση των εμπρός τροχών. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και περιορίζει τις κλίσεις, όμως επιτρέπει σε ανωμαλίες -ειδικά του εγκάρσιου είδους- να περνάνε στο εσωτερικό και αντιδρά ξερά στα φαγώματα. Ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός, όμως αυτή η χαμηλή ένταση είναι που τονώνει τα «γκαπ» του πίσω ημιάκαμπτου άξονα στο πέρασμα από ταλαιπωρημένη άσφαλτο.

Υπό πίεση το εμπρός μέρος είναι το πρώτο -και εν τέλει, το μοναδικό- που θα χάσει πρόσφυση, πάντα με προοδευτικό τρόπο. Το πίσω μέρος έχει όλη την καλή διάθεση να θυμίσει την γαλλική καταγωγή του, όμως εκεί που σου δίνει την εντύπωση ότι ετοιμάζεται να ανοίξει την τροχιά του, επεμβαίνει άτσαλα το ESP και εκμηδενίζει κάθε τάση διασκέδασης. Στις ευθείες είναι γενικά σταθερό και μόνο σε έντονους πλευρικούς ανέμους εμφανίζει ευπάθεια, ενώ το τιμόνι έχει το απαραίτητο σφίξιμο. Τα φρένα επιβραδύνουν με αποφασιστικότητα το σχετικά βαρύ αμάξωμα, όμως θέλουν αρκετή πίεση στο πεντάλ για να «πιάσουν».

+ Εξοπλισμός, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα

 – Θόρυβος κινητήρα, άνεση ανάρτησης, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
115,64
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.212
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.259
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.550
Get it on Google Play Download on the App Store