Δοκιμή Opel Crossland 1.2 Turbo 130 hp Auto

Η Opel διαθέτει ισχυρή παρουσία στη δημοφιλή κατηγορία των SUV με τα μοντέλα Crossland, Mokka και Grandland, τα οποία προσφέρονται σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού και με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, Plug-in Hybrid και αμιγώς ηλεκτρικό. Έτσι, είναι σε θέση να καλύψει ένα ευρύ φάσμα πελατών ανάλογα με το τι ζητά ο καθένας.

Στη βάση τοποθετείται το Crossland σε ανταγωνιστικές τιμές (από 22.400 ευρώ), με μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.2 Turbo 110/130 hp και και το ντίζελ 1.5 110 hp. Το ισχυρότερο συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων με τιμή από 24.900 ευρώ, από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Family Edition, μαζί με όλα τα γνωστά και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας, συν διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Παράλληλα, αυτή την περίοδο το Opel Crossland μπορεί να αποκτηθεί με το πρόγραμμα Επιδότησης Ανταλλαγής της Opel, με όφελος έως 2.700 ευρώ και επιπλέον σημαντικές παροχές.

Όμορφο εξωτερικά

Τα αυτοκίνητα της Opel ανεξαιρέτως μοντέλου διακρίνονται για τον κομψό τους σχεδιασμό και το διακριτικό δυναμισμό. Γνώρισμα που αφορά και το Opel Crossland με το πολύ όμορφο «πρόσωπο», όπου κυριαρχούν η μαύρη μάσκα Vizor που ενώνεται με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Το εκτός δρόμου παρουσιαστικό του Crossland τονίζουν το ασημί πλαίσιο στον εμπρός προφυλακτήρα που παραπέμπει σε bull bar και η αντίστοιχης απόχρωσης ποδιά στον πίσω προφυλακτήρα. Επιπλέον, τα μαύρα πλαστικά στους προφυλακτήρες, στις πόρτες και τους θόλους των τροχών προστατεύουν από μικροχτυπήματα και γρατσουνιές.

Πρακτικό εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Η κομψότητα κυριαρχεί και στο εσωτερικό του Opel Crossland, όπου οδηγός και οι επιβάτες νιώθουν αμέσως βολικά και ευχάριστα. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας είναι ενσωματωμένη η εύκολη στο χειρισμό και με αρκετά καλή ευκρίνεια οθόνη των 7 ιντσών (προαιρετικά 8 ιντσών) του συστήματος infotainment. Ούτε προεξέχει από το ταμπλό, ούτε δείχνει παράταιρη με το όλο σύνολο. Το ίδιο ισχύει και τα απαραίτητα φυσικά χειριστήρια κάτω από την οθόνη και για τον έλεγχο του κλιματισμού στο κατώτερο τμήμα. Πλήρης είναι και ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές στρογγυλές ενδείξεις και το trip computer στο κέντρο. Θετικές κριτικές αποσπά το εσωτερικό του Opel Crossland και από πλευράς ποιότητας. Ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό υλικό, τα υπόλοιπα επιμέρους σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και όλα συνολικά τα τμήματά του είναι πολύ καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους.

Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον εξυπηρετεί μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος – τιμονιού και θα εκτιμήσει την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα από τα πολλά παράθυρα. Όσο για θήκες υπάρχουν αρκετές στην κονσόλα στις πόρτες και ανάμεσα από τα καθίσματα για μικροαντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια. Οι χώροι που παρέχει το Opel Crossland θα καλύψουν εύκολα τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια είναι αρκετός, όπως ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 410 λίτρων. Με επιπλέον 397 ευρώ αξίζει να προστεθεί το Versatility Pack. Περιλαμβάνει το διαιρούμενο 40:60, αναδιπλούμενο και συρόμενο κατά 15 εκατοστά πίσω κάθισμα, αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο και διπλό πάτωμα χώρου αποσκευών που δημιουργεί μια επίπεδη επιφάνεια έως 1.255 λίτρων, όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Δύναμη στον αυτόματο

Ο γνωστός και πολυβραβευμένος κινητήρας 1.2 PureTech στην ισχυρότερη έκδοση του με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής προσφέρεται αποκλειστικά στο Opel Crossland με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Ένας συνδυασμός που προσφέρει δύναμη, μεγάλη άνεση και λογική κατανάλωση. Το γεγονός ότι ο οδηγός ασχολείται μόνο με «γκάζι – φρένο» του λύνει τα χέρια και το ένα πόδι (του συμπλέκτη) στις επιβαρυμένες αστικές μετακινήσεις. Αν πάλι χρειαστεί να έχει καλύτερο έλεγχο σε μια ορεινή διαδρομή για παράδειγμα, τότε μπορεί να ανεβάζει ή κατεβάζει ταχύτητα με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω (+) ή κάτω (-).

Σχετικά με τη λειτουργία του αυτόματου σασμάν ικανοποιεί στις περισσότερες περιπτώσεις σε επίπεδο ομαλότητας και αμεσότητας, τόσο στην αυτόματη όσο και στο χειροκίνητη επιλογή. Αυτό που δεν βολεύει ιδιαίτερα είναι ο λεβιές με την «σκαλωτή» διάταξη όταν μετακινείται από πάνω προς τα κάτω και αντίστροφα. Οι πιο «ενθουσιώδεις» οδηγοί θα ζητήσουν περισσότερη γρηγοράδα, paddles και πρόγραμμα «Sport», προνόμια που έχει το Mokka 1.2 PureTech 130 AT8. Ο κινητήρας από την πλευρά του είναι πρόθυμος σε κάθε περίπτωση και έχει τη δύναμη για να ανεβάσει ρυθμούς και να επιταχύνει γοργά (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα), το SUV των 1.280 κιλών. Παράλληλα ο θόρυβος και οι δονήσεις από το 3κύλινδρο μοτέρ δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες, συν του ότι η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.600 σ.α.λ.). Όσο για την κατανάλωση, σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στο πολύ λογικό νούμερο των 7,5 λτ./100 χλμ.

Άνετο στην οδήγηση

Από ένα μικρό SUV ο οδηγός του τα στοιχεία που επιζητά είναι να μετακινείται άνετα στην πόλη, να μην ταλαιπωρείται από τις ανωμαλίες των δρόμων και να είναι εύκολο στους χειρισμούς. Σε όλα αυτά τα ζητούμενα το Opel Crossland πέφτει «διάνα», καθώς είναι ένα αυτοκίνητο πάρα πολύ εξυπηρετικό, όχι μόνο για τις αστικές διαδρομές, αλλά και στο ταξίδι. Μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις που δέχτηκε στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων βελτιώθηκε αισθητά σε άνεση και περνά με μαλακό αλλά στιβαρό τρόπο από λακκούβες, και μπαλώματα, δίχως να κοπανάει. Παράλληλα η σταθερότητά του στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι αρκετά καλή, όπως και η ποιότητα κύλισης. Στις στροφές ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού με λογικές κλίσεις υπό πίεση, ωστόσο το τιμόνι του παρόλο που έχει θετική απόκριση είναι ελαφρύ σε αίσθηση. Αν ο οδηγός το παρακάνει, η υποστροφή «μαζεύεται» από το ESP, χωρίς και πάλι να τρομάζει αφού όλα εξελίσσονται ελεχγόμενα και προοδευτικά.

(+) Σχεδίαση, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές, ευχρηστία λεβιέ ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
198
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
142
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
262,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.217
Πλάτος (χλστ.)
1.825
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store