Σε μια εποχή όπου η ηλεκτροκίνηση δεν είναι «προαιρετική» αλλά αναγκαιότητα για κάθε μικρό ή μεγάλο κατασκευαστή, η Opel έκανε ένα αποφασιστικό βήμα εμπλουτίζοντας τη γκάμα του δημοφιλούς Astra με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το εμβληματικό μικρομεσαίο χάτσμπακ της γερμανικής εταιρείας, το οποίο έχει καταξιωθεί μέσα από έξι γενιές και εκατομμύρια πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, υιοθετεί για πρώτη φορά στην ιστορία του μια αμιγώς ηλεκτρική καρδιά, χωρίς να θυσιάζει την ουσία που το έκανε δημοφιλές. Βασισμένο στη γνώριμη πλατφόρμα EMP2 του Ομίλου Stellantis –την ίδια που μοιράζεται με μοντέλα όπως το Peugeot 308– το νέο Astra Electric έρχεται να απευθυνθεί σε εκείνους που αναζητούν ένα πρακτικό, οικονομικό στη χρήση και δυναμικό οικογενειακό μοντέλο που δεν ανήκει στην «πολυφορεμένη» κατηγορία των SUV οχημάτων.
Χωρίς σχεδιαστικές αλλαγές

Από την πρώτη ματιά, το Astra Electric δεν φωνάζει την ηλεκτρική του ταυτότητα. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές οχημάτων που διαφοροποιούν αισθητικά τις ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων τους, η Opel επέλεξε μια αρκετά διακριτική προσέγγιση. Έτσι, οι εξωτερικές του επιφάνειες παραμένουν απόλυτα πιστές στη σχεδιαστική γλώσσα της έκτης γενιάς Astra. Η χαρακτηριστική μάσκα Vizor –ένα μαύρο, γυαλιστερό πάνελ που ενσωματώνει τα LED φώτα Intelli-Lux με 168 στοιχεία– προσδίδει μια επιβλητική παρουσία, ενώ οι αιχμηρές γραμμές στο πλάι και πίσω, σε συνδυασμό με τις μαύρες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες, τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος. Με την κλειστή μάσκα να βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση -και να μειώνει το θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες- η μοναδική οπτική ένδειξη της ηλεκτρικής υπόστασης του Astra Electric είναι το μικροσκοπικό γράμμα «e» που βρίσκεται στο πίσω μέρος του 5θυρου αμαξώματος.
Ποιοτικό εσωτερικό με μέτριους χώρους για πίσω επιβάτες και αποσκευές

Περνώντας στο εσωτερικό, τα πάντα θυμίζουν έντονα τις θερμικές εκδόσεις, κάτι που μόνο αρνητικό δεν μπορεί να θεωρηθεί. Με δύο οθόνες 10 ιντσών ενσωματωμένες σε ένα ενιαίο κυρτό πλαίσιο, το γνωστό πλέον Pure Panel της Opel δημιουργεί μια κομψή και οδηγοκεντρική ατμόσφαιρα. Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι ευκρινής και προσαρμόσιμη, ενώ το σύστημα πολυμέσων με επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm αποδεικνύεται αρκετά γρήγορο και εύκολο στη χρήση, υποστηρίζοντας Apple CarPlay και Android Auto. Προαιρετικά, διατίθεται Head-up Display, που προβάλει βασικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, ενισχύοντας την ασφάλεια. Από εκεί και πέρα, τα υλικά που συναντά κανείς στην καμπίνα είναι ποιοτικά, με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και προσεγμένη συναρμογή, προσδίνοντας μια premium αίσθηση. Οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και άλλες βασικές λειτουργίες είναι ευπρόσδεκτοι, ώστε να αποφεύγεται η υπερβολική «εξάρτηση» από την οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και άνετη, με τα εμπρός καθίσματα να φέρουν πιστοποίηση από τον οργανισμό AGR για την ορθοπεδική στήριξη που προσφέρουν στο σώμα των επιβατών. Όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, δύσκολα θα βρει κανείς ελλείψεις (το αντίθετο μάλιστα), μιας και η εισαγωγική έκδοση Edition Plus διαθέτει ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς. Βέβαια, το τίμημα για αυτό είναι η τσουχτερή τιμή, η οποία ορίζεται στα 44.800 ευρώ, ενώ η κορυφαία GS αποτιμάται στα 49.400 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση και στις δύο περιπτώσεις).
Στα δυνατά χαρτιά του Astra Electric δεν συγκαταλέγονται ούτε οι χώροι. Στο πίσω κάθισμα, δύο ενήλικοι θα βολευτούν μεν, ωστόσο ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι περιορισμένος, ιδιαίτερα για ψηλότερους επιβάτες. Με τη σειρά του, ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος σε χωρητικότητα, φτάνοντας στα 352 λίτρα (από 422 λίτρα στις θερμικές εκδόσεις), εξαιτίας του όγκου που κλέβει η μπαταρία υψηλής τάσης. Μολαταύτα, χάρη στη δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, η μέγιστη αποθηκευτική ικανότητα του Astra Electric από τους εμπρός επιβάτες και πίσω μπορεί να αυξηθεί έως και τα 1.268 λίτρα. Πρακτικά, πάντως, οι χώροι επαρκούν για τις καθημερινές απαιτήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας, ωστόσο είναι προφανές ότι υπολείπονται εκείνων που προσφέρουν σήμερα αρκετοί ανταγωνιστές.
Ανταγωνιστικές επιδόσεις και ασφαλής συμπεριφορά με σπορ πινελιές

Κάτω από το εμπρός καπό, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη του Ομίλου Stellantis αποδίδει 156 ίππους και 270 Nm ροπής, μεταδίδοντας την ισχύ στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που παρέχει την απαραίτητη ενέργεια δεν εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά της (ονομαστική: 54 kWh, ωφέλιμη: 50,8 kWh), προσφέροντας θεωρητική αυτονομία 398-418 χλμ. σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο πιστοποίησης WLTP. Στην πράξη, οι ενεργειακές απαιτήσεις του Astra Electric κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκαν από 15 kWh/100 χλμ. εντός πόλης έως και 17 kWh/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες οδήγησης, προσφέροντας πραγματική αυτονομία της τάξης των 350 και 300 χλμ. αντίστοιχα. Σε ότι αφορά τη φόρτιση, το EV της Opel προσφέρει τη δυνατότητα ταχυφόρτισης DC με μέγιστη ισχύ έως και 100 kW. Σε αυτή την περίπτωση η αναμονή για την αναπλήρωση της αποθηκευμένης στη μπαταρία ενέργειας από 0 σε 80% ανέρχεται σε λιγότερο από 30 λεπτά της ώρας. Σε παροχή AC, η μέγιστη ισχύς που υποστηρίζει το νέο Astra Electric είναι 11 kW. Εδώ, μια πλήρη φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 6 ώρες.
Οδηγικά, το Astra Electric ξεχωρίζει για τον πολιτισμένο και αγχολυτικό τρόπο με τον οποίο κινείται. Χωρίς τεχνητούς ήχους, η ηχομόνωση που προσφέρει είναι εξαιρετική, κάνοντας την καμπίνα ένα πρώτης τάξεως καταφύγιο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όχι όμως δραματικά. Συγκεκριμένα, στο Eco η απόκριση του κινητήρα είναι μειωμένη, με γνώμονα την οικονομία, ενώ πιο ισορροπημένη εμφανίζεται στην επιλογή Normal. Στη Sport, ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του την πλήρη δυναμικής του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε χρόνο 9,2 δλ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα – τιμές όχι και τόσο εντυπωσιακές, αλλά σίγουρα επαρκείς για τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Η ανάρτηση του Astra Electric προσφέρει ισορροπημένα χαρακτηριστικά ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα, απορροφώντας τις περισσότερες «αναταράξεις» του δρόμου, παρά τις κάπως ξερές αντιδράσεις του ημιάκαμπτου πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Από εκεί και πέρα, το χαμηλό κέντρο βάρους, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας χαμηλά στο δάπεδο, εξασφαλίζει μια απόλυτα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά υπό πίεση, καθιστώντας το Astra Electric ευέλικτο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του στις στροφές. Τέλος, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και προοδευτικά σε απόκριση, ενώ παρά την απουσία δυνατότητας για οδήγηση με ένα πεντάλ, η ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού κρίνεται ικανοποιητική.






























































































































