Το L200 είναι ένα από τα αυτοκίνητα της Mitsubishi που αποτελούν ορόσημο για αυτή, όντας και διαχρονικό παράλληλα, μιας κι αισίως έχει μπει στην 6η γενιά του, μετρώντας 43 χρόνια επιτυχημένης ιστορίας από το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου, το 1978. Άλλωστε και στη χώρα μας, το L200 είναι γνωστό και δημοφιλές από την πρώτη γενιά του (μερικά ακόμα κυκλοφορούν σε χωριά).
Το νεότερο L200 έχει ήδη κατορθώσει να διαγράψει μια πολύ καλή εμπορική πορεία, μιας και συνδυάζει πολύ καλές εντός κι εκτός δρόμου δυνατότητες, μαζί με αυξημένες μεταφορικές ικανότητες. Το εντυπωσιακό Mitsubishi L200 προσφέρεται ως Club Cab (μιάμιση καμπίνα) με τιμή που ξεκινάει από τα 29.500 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση Invite Double Cab (το γνωστό διπλοκάμπινο), κοστίζει από 31.000 ευρώ. Εμείς το δοκιμάσαμε στην «άγρια» έκδοση Black Edition, που βασίζεται στην πλούσια Instyle Plus, κοστίζει από 38.000 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο (από 40.000 ευρώ με το αυτόματο) κι ενσωματώνει επιπλέον τα εξής: Δερμάτινο σαλόνι σε μαύρη απόχρωση με πορτοκαλί ραφές σε τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο, μαύρα εμπρός φανάρια LED, μαύρη μάσκα «Dynamic Shield» και εμπρός spoiler, ενώ σε μαύρο χρώμα είναι τα πλευρικά σκαλοπάτια, ο πίσω προφυλακτήρας, οι χειρολαβές των θυρών και τα καλύμματα των καθρεπτών. Σε ό,τι αφορά στο επίπεδο του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, οι εκδόσεις Black Edition δεν παρουσιάζουν ελλείψεις. Ξεχωρίζουν βέβαια τα συστήματα Hill Descent Control, Multi Around Monitor (Λειτουργία Πολλαπλών Προβολών με Πανοραμική Εικόνα 360⁰), Blind Spot Warning System κ.α., που διευκολύνουν κατά πολύ τις μετακινήσεις του οδηγού.
Εμφάνιση που τρομοκρατεί!
Αν δείτε το Mitsubishi L200 να «γεμίζει» τον κεντρικό σας καθρέπτη, σίγουρα ένα δέος θα σας πιάσει! Βλέπετε το εμπρόσθιο τμήμα του, με τη μάσκα «Dynamic Shield» και τα μεγάλα ανοίγματα είναι τρομερά εμφατικό και καθηλώνει με τις χρωμιωμένες επιφάνειές του. Οι διαστάσεις του είναι πληθωρικές, με το μήκος του αμαξώματος να αγγίζει τα 5.305 χλστ. (με πίσω προφυλακτήρα με σκαλοπάτι, διαφορετικά ανέρχεται στα 5.225 χλστ.), το πλάτος τα 1.815 χλστ. και το ύψος τα 1.780 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 205 χλστ.! To μήκος του χώρου φόρτωσης στην Double Cab έκδοση φτάνει τα 1.520 χλστ. (1.850 χλστ. στην Club Cab), το βάθος της τα 475 χλστ. και το ωφέλιμο πλάτος αγγίζει τα 1.470 χλστ. Εξαιρετικά χρήσιμη είναι η κουκούλα που καλύπτει την καρότσα, καθώς επίσης και οι αρκετοί κρίκοι για τη στερέωση του φορτίου.
Γεροδεμένο και πλουσιοπάροχο εσωτερικό
Μπορεί να σας φαίνεται υπερβολική η παραπάνω πρόταση, αλλά απεικονίζει επακριβώς το πως είναι κατασκευασμένη η καμπίνα του L200, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε κατά βάση για ένα επαγγελματικό όχημα. Τα σκληρά πλαστικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τις επιμέρους επιφάνειες δείχνουν ανθεκτικά στην σκληρή χρήση, γεγονός που ενισχύεται και από την στιβαρή συναρμογή. Παράλληλα, τα νίκελ διακοσμητικά και οι επενδύσεις λάκας πιάνου αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα του «επιβατικού – αγροτικού» L200.
Η αλλαγή στο πέρασμα των ετών είναι τεράστια και προς το καλύτερο και σε άλλους τομείς, μιας και πλέον υπάρχει έντονο το στοιχείο της σύγχρονης τεχνολογίας! Το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει την προσοχή σας είναι η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος infotainment, που βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί κι έπειτα ο οδηγός απολαμβάνει άφθονη πληροφόρηση από τον πίνακα οργάνων που φιλοξενεί μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Εκεί προβάλλονται πολλές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που σχετίζονται με το σύστημα μετάδοσης και τις επιλογές της τετρακίνησης. Οι επιβάτες θα βολευτούν με ευκολία, ειδικά στην 4θυρη έκδοση, Double Cab, της δοκιμής μας. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται τόσο η πρακτικότητα, όσο κι η εργονομία, αφού οι θήκες αφθονούν, ενώ όλα είναι εκεί που τα θέλει ο οδηγός. Εντυπωσιακός είναι κι ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στο κεντρικό υποβραχιόνιο.
Τα πάει καλά το δίδυμο κινητήρας – κιβώτιο
Το εντυπωσιακό Mitsubishi L200 εξοπλίζεται με νέο υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα, χωρητικότητας 2.268 κ.εκ., με ισχύ 150 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και με τη ροπή να αγγίζει τα 400 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.! Το μοτέρ αυτό πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d, ενσωματώνοντας φυσικά νέες τεχνολογίες όπως το AdBlue. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, η μετάδοση κίνησης γινόταν από αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, με paddles στο τιμόνι, ενώ για όσους το επιθυμούν υπάρχει κι ένα χειροκίνητο 6άρι. Στο σύνολό του, ο κινητήρας αυτός εντυπωσιάζει με την πολύ καλή λειτουργία του, (αν και είναι λίγο τραχύς), αποδίδοντας τα μέγιστα μόλις η βελόνα του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ.! Καταφέρνει με ευκολία να φτάνει τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, ταξιδεύοντας με άνεση στο εθνικό δίκτυο. Το αυτόματο κιβώτιο περνάει ικανοποιητικά από τη μια σχέση στην άλλη, σε μια προσπάθεια να αναδείξει όσο το δυνατόν περισσότερο τις αρετές του κινητήρα. Σε επίπεδο κατανάλωσης τώρα, η Mitsubishi ανακοινώνει μια μέση τιμή των 9,7 λτ./100 χλμ. Εμείς κατά τις μέρες δοκιμής μας καταγράψαμε λίγο παραπάνω, 10,4 λτ./100 χλμ. Τέλος οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 231 γρ./χλμ.
Δεν μασάει πουθενά!
Πραγματικά μόλις βολευτείτε στη ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει άφθονη περιφερειακή ορατότητα, θα νιώθετε ότι με το Mitsubishi L200 Black Edition οι δρόμοι σας ανήκουν! Κι όχι μόνο οι δρόμοι, αφού το ιαπωνικό pick up κατορθώνει να κινηθεί με απαράμιλλη άνεση σε κάθε είδους τερέν. Ξεκινώντας να ανακαλύπτουμε το L200 στην άσφαλτο εντυπωσιαστήκαμε από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αναλογιζόμενοι βέβαια τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την ανάρτηση να έχει ρυθμιστεί κατάλληλα αποτρέποντας τις ενοχλητικές πλεύσεις σε υψηλές ταχύτητες. Αναμενόμενα δεν λείπουν οι αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα, όταν δεν υπάρχει φορτίο, αφού είναι φτιαγμένο για να σηκώνει αρκετά βάρη. Ο αυτοκινητόδρομος είναι μια εύκολη υπόθεση για το Mitsubishi, φτάνοντας και διατηρώντας με άνεση ταχύτητες ταξιδίου. Κι αν νομίζετε ότι σε διαδρομή με στροφές θα σας ταλαιπωρήσει κάνετε μέγα λάθος. Ακόμα κι εκεί το L200 παραμένει ακλόνητο με το αμάξωμα να παίρνει λογικές κλίσεις, με τις αντιδράσεις του και στο όριο να είναι προβλέψιμες! Βέβαια για να είναι εφικτά όλα αυτά, το αμάξωμα έχει ενισχυθεί σημαντικά, μιας και το πλαίσιο είναι πιο στιβαρό χάρη στη χρήση νέου τύπου χάλυβα. Σημαντική δουλειά έχει επιτελεστεί και στη πίσω ανάρτηση, που διαθέτει ένα επιπλέον φύλλο σούστας (από 5 σε 6 φύλλα) και αυξημένη διάμετρο για τα αμορτισέρ. Το σύστημα πέδησης είναι δυνατό (αεριζόμενα δισκόφρενα διαμέτρου 320 χλστ. εμπρός και ταμπούρα πίσω) και ανθεκτικό ακόμα και σε έντονη και παρατεταμένη χρήση.
Οδοστρωτήρας
Αυτό που διαπιστώσαμε τις μέρες της δοκιμής μας, είναι πως δεν υπάρχει διαδρομή η οποία θα δυσκολέψει το Mitsubishi L200! Εκτός δρόμου μπορείτε να κινηθείτε άφοβα, μιας και το σύστημα τετρακίνησης Super Select 4WD-II, ένα εκ των κορυφαίων συστημάτων τετρακίνησης της κατηγορίας με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού Torsen διαφορικού, ισοπεδώνει τα πάντα. Σαφώς υπάρχουν οι λειτουργίες 2H (πίσω κίνηση), 4H (κλασική τετρακίνηση), 4HLc (κλειδωμένο κεντρικό διαφορικό για άμμο, χιόνι, λάσπη) και 4LLc («αργά» για μέγιστη πρόσφυση), που υπόσχονται να σας «βγάλουν» από οπουδήποτε! Ειδικά με γωνία αναχώρησης 22 μοιρών, γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, γωνία ράμπας 24 μοιρών και απόσταση από το έδαφος 205 χλστ., αντιλαμβάνεστε ότι τίποτε δεν μπορεί να σας αντισταθεί. Τέλος το σύστημα «Hill Descent Control» αναλαμβάνει να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα κίνησης (από 2-20 χλμ./ώρα) σε έντονη κατωφέρεια!
Σαφώς και το Mitsubishi L200 είναι ένα ελαφρύ επαγγελματικό αυτοκίνητο (παρά το γεγονός πως έχει πολλά στοιχεία από επιβατικά 4×4) που θα λύσει στα χέρια στους υποψήφιους κατόχους του. Ένα ιδανικό αυτοκίνητο με αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες χάρη στην κορυφαία τετρακίνηση Super Select II, που αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση αγοράς για την κατηγορία του.
(+) Εμφάνιση, ποιότητα κύλισης & κατασκευής, εκτός δρόμου δυνατότητες, χώροι επιβατών
(-) Αναπηδήσεις πίσω άξονα, ευελιξία