Δοκιμή MINI Cooper S 3d 178 PS

Τα αυτοκίνητα της ΜΙΝΙ από την απλή έκδοση One έως και την πιο σκληροπυρηνική John Cooper Works, τραβούν τα βλέμματα και κεντρίζουν αμέσως το ενδιαφέρον, ακόμα και των αδιάφορων γύρω από τα τεκταινόμενα της αυτοκίνησης. Για τους μυημένους όμως πίσω από το βολάν, βασικότερο είναι πως έχουν την ικανότητα να τους φτιάχνουν το κέφι και να χαρίζουν χαμόγελα.

Κι αυτό γιατί τα μοντέλα της ΜΙΝΙ φημίζονται για τον οδηγοκεντρικό τους χαρακτήρα συνδυαστικά με την πολυτέλεια και το έντονο lifestyle που πρεσβεύουν. Εμείς είχαμε την ευκαιρία αυτή τη φορά να δοκιμάσουμε την προσφάτως ανανεωμένη και ταχύτατη έκδοση MINI Cooper S με τους 178 ίππους, που θέτει ως προτεραιότητα την ευχαρίστηση του οδηγού. Η αρχική τιμή της με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ξεκινάει από τα 26.560 ευρώ. Αν το επιλέξετε με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη, τότε θα πρέπει να υπολογίσετε επιπλέον 1.876 ευρώ, με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στα 29.314 ευρώ. Διαθέσιμο είναι όμως και το σπορ αυτόματο κιβώτιο Steptronic, διπλού συμπλέκτη κι αυτό, με έξτρα κόστος 2.084 ευρώ (τελική τιμή από 30.174 ευρώ).

Μικρής έκτασης ανανέωση

Από το Σεπτέμβριο του 1961 όπου και παρουσιάστηκε το πρώτο ΜΙΝΙ δια χειρός Αλέξανδρου Ισηγόνη, έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι έως σήμερα, με το ΜΙΝΙ να αλλάζει ολοκληρωτικά το χαρακτήρα του στο πέρασμα των ετών. Η αρχή έγινε τον Απρίλιο του 2001, όπου και μας συστήθηκε η εκσυγχρονισμένη μορφή του θρυλικού μοντέλου. Μεγαλύτερο και πιο δυναμικό, ουδεμία σχέση είχε με το λιλιπούτειο αυτοκίνητο που συγκλόνιζε τα στενάκια της παλαιάς Αθήνας -και όχι μόνο. Η 3η γενιά του μας ήρθε 12 χρόνια αργότερα, το 2013, ενώ το 2018 είχαμε την ανανέωσή της.

Το 2021 το ΜΙΝΙ ανανεώθηκε ξανά εστιάζοντας όσο ποτέ άλλοτε στην τεχνολογία και στο πιο eco friendly αποτύπωμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης που ενσωματώνει. Σε επίπεδο εμφάνισης οι σχεδιαστές της ΜΙΝΙ αποφάσισαν να μεγαλώσουν αισθητά την εξάγωνη μάσκα, τονίζοντας έτσι τις σπορ καταβολές του μοντέλου. Διαφορετικό σχεδιασμό έχουν οι προφυλακτήρες τόσο εμπρός, όσο και πίσω, με τους προβολείς LED να εντάσσονται πλέον στο βασικό εξοπλισμό του ΜΙΝΙ (το μοτίβο της αγγλικής σημαίας – Union Jack παραμένει στα πίσω φωτιστικά σώματα). Επιπλέον υπάρχουν πιο πολλά χρώματα, όπως και περισσότερα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Κερασάκι στην τούρτα για τις γρήγορες εκδόσεις του MINI, είναι ο γνωστός αεραγωγός στο καπό, που πλέον εξυπηρετεί στιλιστικούς σκοπούς. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, το ΜΙΝΙ Cooper S έχει μήκος 3.876 χλστ., πλάτος 1.727 χλστ. και ύψος 1.414 χλστ.

Φινέτσα, ποιότητα και τεχνολογία στον υπερθετικό βαθμό!

Εξαιρετικά προσεγμένη είναι κι η καμπίνα του MINI Cooper S, με τα μαλακά υλικά να πρωταγωνιστούν, ενώ υψηλού επιπέδου είναι και το φινίρισμα. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας διακρίνεται η κλασσική πλέον κυκλική οθόνη με τη φωτιζόμενη στεφάνη. Η διαγώνιός της αγγίζει τις έως και 8,8 ίντσες με τις εντολές να εισάγονται είτε μέσω της αφής, είτε μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Παρά το γεγονός πως τα περισσότερα ελέγχονται από την οθόνη αυτή, θετικό κρίνεται το γεγονός πως έχουν διατηρηθεί φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό. Μόλις ο οδηγός βολευτεί στην ποικιλοτρόπως ρυθμιζόμενη θέση του, θα αντικρίσει το επανασχεδιασμένο τιμόνι, αλλά και το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων (προαιρετικός εξοπλισμός). Αυτός προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση, ενώ το ματ κάλυμμα βοηθάει στο να περιοριστούν οι αντανακλάσεις.

Χωροταξικά τώρα οι εμπρός επιβάτες θα βολευτούν σχετικά άνετα, απολαμβάνοντας όλη αυτή την τεχνολογία που περιγράψαμε παραπάνω. Οι πίσω θέσεις απευθύνονται σε μικρόσωμους ενήλικες ή παιδιά, μιας και ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος. Επίσης η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα και η έξοδος, δεν είναι ότι πιο εύκολο. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα δεν είναι σε αφθονία και αν κρατάτε αρκετά στα χέρια σας θα πρέπει να τα αποθέσετε στις ποτηροθήκες. Μικρός είναι κι ο χώρος αποσκευών των μόλις 211 λτ. (731 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα).

Ισχυρός κινητήρας με λογική κατανάλωση

MINI Cooper S 2022 rear

Η ψυχή του ΜΙΝΙ Cooper S είναι ο 2λιτρος turbo κινητήρας με ισχύ 178 ίππων και 280 Nm ροπής, από τις 1.350 έως και τις 4.200 σ.α.λ. Μπορεί η ισχύς να μειώθηκε συγκριτικά με τους 192 ίππους που απέδιδε στο πρόσφατο παρελθόν, ωστόσο ο οδηγός εξακολουθεί να απολαμβάνει ένα μεστό και δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς έντονη υστέρηση από την τουρμπίνα. Χάρη στο Steptronic κιβώτιο οι αλλαγές των σχέσεων (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι) υλοποιούνται ταχύτατα, με τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,6 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις η κατανάλωση διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η επίσημη μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 6,2 – 6,5 λτ./100 χλμ., νούμερο που στην πράξη ανέρχεται στα 8,6 λτ./100 χλμ. με μικτές συνθήκες οδήγησης. Σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές CO2, αυτές αγγίζουν τα 140-148 γρ./χλμ., νούμερα που σημαίνουν 98 – 103,6 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Πηγή ευχαρίστησης!

Είναι γνωστό πως τα αυτοκίνητα της ΜΙΝΙ προορίζονται για να προσφέρουν μοναδικές στιγμές απόλαυσης στον οδηγό τους. Κάτι που πολλαπλασιάζεται όταν μιλάμε για την γρήγορη έκδοση S. Όποιο κι αν είναι το οδόστρωμα που θα κινηθείτε (αυτοκινητόδρομος ή μια ορεινή διαδρομή) το MINI Cooper S κατορθώνει να αυξήσει τα επίπεδα αδρεναλίνης στο αίμα σας. Σανιδώνοντας το γκάζι, το Cooper S θα βάλει τη «δύναμη κάτω» και θα αρχίσει να ανεβάζει εξαιρετικά γρήγορα ταχύτητα. Οι ευθείες αποτελούν γρήγορα παρελθόν ταξιδεύοντάς σας με σχετική άνεση σε κάθε είδους προορισμό.

Όμως εκεί που πραγματικά θα εκτιμήσετε τις δυνατότητες του Cooper S, είναι σε φιδίσιες διαδρομές! Η αίσθηση καρτ που σου προσφέρει είναι ανεκτίμητη κι αν το λέει η καρδιά και τα χέρια σου, μπορείς να απολαύσεις κάθε εκατοστό του δρόμου. Το τιμόνι μεταφέρει την πληροφόρηση που θέλει ο μυημένος και μόνο στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν επίσης τα προγράμματα Eco και Mid) θα τον ενοχλήσει η τεχνητή αίσθηση που παρέχει. Αλλά είναι κάτι που δεν θα του δώσετε ιδιαίτερη σημασία, αφού θα ενθουσιαστείτε με την απόκριση του δεξιού πεντάλ σε κάθε πάτημα, αλλά και με τον τρόπο που μαζεύει τον εμπρός άξονα στο εσωτερικό της στροφής. Στο όριο ελέγχεται εύκολα όντας ουδέτερο στις περισσότερες των περιπτώσεων. Αν το θελήσει ο οδηγός και με το ανάλογο παιχνίδι με το δίδυμο τιμόνι – γκάζι, το πίσω μέρος θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του ίσα για να σε τοποθετήσει για την επόμενη στροφή. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) μπορεί να μη μεταφέρει την απόλυτη αίσθηση που είχαμε γνωρίσει στις προηγούμενες γενιές, ωστόσο συνδυάζει πολύ καλά την καθημερινή οδήγηση, με τις πιο… σπορτίφ μετακινήσεις. Πολύ καλό είναι και το σύστημα πέδησης, αφού διαθέτει δύναμη, αίσθηση κι αντοχή ακόμα και στην παρατεταμένη και σκληρή χρήση.

Όταν προτεραιότητα είναι η οδηγική απόλαυση!

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δεν θα επιλέξει κανείς το MINI Cooper S, έχοντας ως προτεραιότητα τις άνετες μετακινήσεις με την απαραίτητη ευρυχωρία. Το 3θυρο MINI έχει ένα δικό του φανατικό κοινό, για το οποίο το lifestyle είναι βασική προτεραιότητα. Όταν όμως, το τόσο φινετσάτο αυτοκίνητο κοσμεί το λογότυπο S, τότε οι ισορροπίες αλλάζουν! Σε αυτή την περίπτωση η νούμερο ένα αξία είναι η απόλαυση που θα λαμβάνει ο οδηγός, κάθε φορά που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του. Έτσι λοιπόν μόλις βρεθείς με το ΜΙΝΙ Cooper S στην αγαπημένη σου στροφο-διαδρομή θα ξεχάσεις κάθε ελάττωμα του!

(+) Επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, σχεδιασμός, τεχνολογία, ποιότητα

(-) Χώροι επιβατών & αποσκευών, πρακτικότητα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
178/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.350-4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
235
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2-6,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140-148
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98 - 103,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.876
Πλάτος (χλστ.)
1.727
Ύψος (χλστ.)
1.414
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.495
Βάρος (κιλά)
1.300
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
211
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.560 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store