Το νέο MINI Countryman το οποίο έκανε πρεμιέρα στα τέλη του 2016, εμφανίζεται με πάρα πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του αφού μεγάλωσε, απέκτησε μεγαλύτερους χώρους, νέες τεχνολογίες και ακόμα πιο premium χαρακτήρα. Αρχικά το γνωρίσαμε στην έκδοση Cooper Countryman με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ., κατόπιν στο πολύ ενδιαφέρον plug-in hybrid Countryman Cooper S E ALL4 και τώρα στην Countryman Cooper D ALL4. Η τελευταία προσφέρει πολύ ισορροπημένα χαρακτηριστικά σε κάθε περίπτωση και σίγουρα θα αποζημιώσει όσους αναζητούν ένα premium μικρομεσαίο τετρακίνητο crossover, το οποίο κοστίζει από 40.847 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο (36.125 το manual).
Διαβάστε ακόμη: Πότε θέλει ευθυγράμμιση το αυτοκίνητο και γιατί
Πολιτισμένος κινητήρας
Την κίνηση του MINI Cooper D Countryman ALL4 αναλαμβάνει το γνωστό από άλλα μοντέλα του ομίλου BMW μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 2.0 λτ. με απόδοση 150 ίππων και ροπή 330 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic είναι ιδανικός σε κάθε περίπτωση, αφού εκτός από το ότι διευκολύνει τον οδηγό, είναι γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές του, ενώ στο ταξίδι κρατά πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και δεν τον κρεμάει. Ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες χάρη στην πάρα πολύ καλή ηχομόνωση, γεγονός που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα σε κάθε διαδρομή. Επίσης, ο εν λόγω κινητήρας επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.500 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.). Ταυτόχρονα η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, της τάξεως των 7,3 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση
Το νέο Countryman συνδυάζει με πολύ ισορροπημένο τρόπο την ευχάριστη οδική συμπεριφορά και αίσθηση με την αρκετά καλή άνεση, παρά τις 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το ιδιαίτερα στιβαρό του πλαίσιο, οι σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις μαζί με την τετρακίνηση συνθέτουν ένα εξαιρετικό σύνολο που εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του, ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας κίνησης. Μπορεί να μην έχει την πιο κοφτερή συμπεριφορά του προγενέστερου Countryman, ωστόσο το νέο μοντέλο είναι σαφώς πιο πολιτισμένο και άνετο και συμπεριφέρεται ουδέτερα. Στις ευθείες η σταθερότητά του είναι υποδειγματική, ενώ στις στροφές υπό πίεση η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται άμεσα μόλις διαγνώσει το σύστημα απώλεια πρόσφυσης των εμπρός τροχών. Το AWD περιλαμβάνει μία μονάδα μετάδοσης ισχύος τετρακίνησης ενσωματωμένη στο διαφορικό του εμπρός άξονα, έναν κεντρικό άξονα και έναν συμπλέκτη που μεταφέρει με ακρίβεια τη ροπή στους πίσω τροχούς. Παράλληλα, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι και τα δυνατά φρένα. Εκτός δρόμου τα 165 χλστ. απόστασης από το έδαφος βοηθούν σε χωμάτινες διαδρομές, ωστόσο δεν προορίζεται για… σκαρφαλώματα.
Εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα
Ο θάλαμος των επιβατών του νέου MINI Countryman κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με το που θα ανοίξει η πόρτα του, αφού διαθέτει κορυφαία ποιότητα και ξεχωριστό ντιζάιν. Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις, έτσι και σε αυτή κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η το μεγάλο στρογγυλό πολυόργανο της MINI με την στάνταρ οθόνη αφής των 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ή την προαιρετική των 8,8 ιντσών. Την premium εικόνα του ενισχύουν τα υψηλής ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κάθε επιφάνεια (μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες), η συναρμογή και το φινίρισμα, που τα βρίσκει κανείς σε μεγαλύτερα πολυτελή αυτοκίνητα. Πολύ καλοί με την σειρά τους είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών, ενώ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 450 λίτρων.
Διαβάστε ακόμη: Όλες οι δοκιμές νέων μοντέλων
(+) Ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, σχεδιασμός εσωτερικού, κατανάλωση, κινητήρας – κιβώτιο ταχυτήτων
(-) Τιμή αγοράς