Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS

Τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν την τιμητική τους τον τελευταίο καιρό, μιας και αποτελούν την ιδανική επιλογή κατά τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στα ηλεκτρικά. Η Mercedes έχει φροντίσει να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό μια πλήρη εξηλεκτρισμένη γκάμα, κατορθώνοντας έτσι να συνδυάσει επιδόσεις, με χαμηλή κατανάλωση και ελάχιστες εκπομπές ρύπων.

Μετά το τεστ της A 250 e, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και την plug-in υβριδική GLA 250 e των 218 ίππων. Το πολυτελές SUV της γερμανικής μάρκας βασίζεται στην A-Class και έχει περάσει αισίως στη 2η γενιά της, όντας ακόμα πιο ολοκληρωμένη και με τονισμένα τα SUV χαρακτηριστικά της. Η plug-in υβριδική έκδοση της GLA εξοπλίζεται με τον ίδιο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων των 160 ίππων που υπάρχει και στην GLA 200. Όμως συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 15,6 kWh, προσφέροντας αυτονομία 58 χλμ. για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Η τιμή της ξεκινάει από τα 45.315 ευρώ, συνοδευόμενη με πλήρη εξοπλισμό, όπως θα διαβάσετε στον πίνακα στο τέλος της δοκιμής.

Αθλητικό παρουσιαστικό!

Οι σχεδιαστές της GLA θέλησαν αρχικά να τονώσουν την εκτός δρόμου εμφάνισή της, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν και τους πιο περιπετειώδεις αγοραστές, κάνοντάς την να μοιάζει ελαφρώς σαν μια μικρότερη GLC. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος το κάνουν ξεκάθαρο αυτό, ενώ πίσω τα φώτα θυμίζουν έντονα αυτά της AClass. Όμως το διαφορετικό μοτίβο και τα ανασχεδιασμένα γραφικά των LED φροντίζουν να ξεκαθαρίσουν πως πρόκειται για GLA. Εκτός από τον αναβαθμισμένο χαρακτήρα, το αμάξωμα προσφέρει και πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας, που ορίζεται στο Cd: 0,28. Όλα αυτά τα γνωρίσματα παραμένουν αυτούσια και στην plugin υβριδική GLA, με τη διαφορετικότητα να τονίζεται από τα διακριτικά «e» και «EQ Power» και σαφώς από το 2ο πορτάκι φόρτισης των μπαταριών!

Καμπίνα υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας

Το εσωτερικό, της GLA 250 e δεν έχει διαφορές συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Αυτό σημαίνει πως οδηγός κι επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία, σπορτίφ σχεδίαση και υλικά κορυφαίας ποιότητας! Και εδώ την παράσταση κλέβει η ενιαία τεχνοτροπία Widescreen, η οποία συνδυάζει δυο οθόνες 10,25 ιντσών (στάνταρ είναι 7 ιντσών), μία για τον πίνακα οργάνων και μία του συστήματος πολυμέσων. Η πληροφόρηση που λαμβάνει ο χειριστής είναι πλούσια, ενώ στην περίπτωσή μας προσφέρει επιπλέον ενημέρωση για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, της ροής ενέργειας, αλλά και γενικότερα για τα του ηλεκτροκινητήρα.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, όπως ακριβώς περιμένει από ένα SUV αυτοκίνητο, με τα καθίσματα να είναι άνετα και να προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ακόμα κι οι ιδιαίτερα ψηλοί, απολαμβάνοντας «αέρα» για το κεφάλι και τα πόδια τους. Οι θήκες για τα καθημερινά αντικείμενα επαρκούν, ενώ εξαιρετικά βολικό είναι και το ντουλαπάκι στο κεντρικό υποβραχιόνιο, για να κρύβετε ότι πρέπει να μείνει αθέατο. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 385 λίτρα και είναι ελαφρώς μικρότερος συγκριτικά με τα 435 λτ. των συμβατικών εκδόσεων.

Δυναμικές επιδόσεις με ελάχιστη κατανάλωση!

Το δίδυμο κινητήρας βενζίνης – ηλεκτροκινητήρας εντυπωσιάζει με τις αρετές του, όντας δυνατό αλλά και ολιγαρκές σε ότι έχει να κάνει με τις απαιτήσεις καυσίμου. Πρωταγωνιστής είναι το μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1,33 λτ. με ισχύ 160 ίππων, το οποίο συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ με δύναμη 102 ίππων. Συνδυαστικά ο οδηγός έχει στο δεξί του πόδι 218 άλογα και 450 Nm ροπής, με την επιτάχυνση από στάση να ολοκληρώνεται σε 7,1 δλ. και με την τελική να φτάνει τα 220 χλμ./ώρα. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η εργοστασιακή κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 1,4 λτ./100 χλμ. με την κατανάλωση ρεύματος να κυμαίνεται στις 16,8 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες τις ημέρες της δοκιμής, η κατανάλωση καυσίμου βρέθηκε κοντά στα 2,0 λτ./100 χλμ. με τη μπαταρία φορτισμένη και στα 6,2 λτ./100 χλμ. όταν άδειασε η μπαταρία και λειτουργούσε σαν υβριδικό. Όσον αφορά το ρεύμα, η κατανάλωση ήταν 23 kWh/100 χλμ.  

Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 31 γρ./χλμ., ενώ η ηλεκτρική αυτονομία, κατά WLTP είναι 58 χλμ. Αρκετά αισιόδοξο ως νούμερο, που για να το πετύχετε θα πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί με το δεξί πεντάλ και σίγουρα να έχετε επιλέξει το δυνατό πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας. Την έντασή του μπορείτε να την επιλέξετε μεταξύ 5 διαφορετικών επιπέδων στο πρόγραμμα Electric, τα D (auto), D+, D, D– και D—, τα οποία ρυθμίζονται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι (στα υπόλοιπα προγράμματα τα paddles επιτελούν τις αλλαγές των σχέσεων). Αν επιλέξετε το D Auto που είναι κ η βασική ρύθμιση, η ένταση προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα Battery level, για να διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας για όποτε το θελήσει. Σε ότι αφορά την φόρτιση των μπαταριών του ηλεκτροκινητήρα τώρα, σε wallbox των 7,4 kW, απαιτούνται 1 ώρα και 45 λεπτά, σε ταχυφορτιστή 24 kW, τα αποθέματα της μπαταρίας φτάνουν στο 80% σε μόλις 25 λεπτά. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε απλή οικιακή πρίζα θα πρέπει να υπολογίσετε περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά για την πλήρη φόρτιση.

Γρήγορη κι εμπνέει σιγουριά

Η Mercedes GLA 250 e διαθέτει το αρχοντικό πάτημα που είχαμε γνωρίσει και στις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου. Όμως θα πρέπει να έχετε κατά νου πως το αυξημένο βάρος των 1.775 κιλών (λόγω του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών), είχε ως αποτέλεσμα η ανάρτηση να σφίξει ελαφρώς για να γίνεται σωστή διαχείρισή του. Αυτό στη πράξη έχει επηρεάσει ελαφρώς την άνεση (σε καμία των περιπτώσεων δεν ενοχλεί) ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Στα ταξίδια η Mercedes GLA 250 e εμπνέει σιγουριά τόσο στις ευθείες όσο και σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι αν και ελαφρύ προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, με την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς να εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ελάχιστες κλίσεις στις στροφές. Βέβαια το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της GLA 250 e εξασφαλίζει την ασφάλεια των επιβαινόντων ακόμα κι όταν ο οδηγός το παρακάνει. Τέλος, τα φρένα είναι ανθεκτικά παρόλο το αυξημένο βάρος που έχουν να διαχειριστούν, με το μεσαίο πεντάλ να διαθέτει ικανοποιητική αίσθηση, παρά την ανάκτηση ενέργειας.

(+) Κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα εσωτερικού, τεχνολογία

(-) Θόρυβος κινητήρα στο υψηλό φάσμα στροφών, μείωση του χώρου αποσκευών, απόσβεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.620 - 4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
102
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
300
Συνδυαστική ισχύς (PS)
218
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
31
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.410
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.611
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.775
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
385
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
45.315 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store