Η Mercedes-Benz αναβάθμισε το μικρότερο SUV μοντέλο της, τη δημοφιλή GLA, ενισχύοντάς τη με ακόμα πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό και πλήθος τεχνολογιών. Παράλληλα πραγματοποίησε διακριτικές επεμβάσεις στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, ενώ για μεγαλύτερη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, οι βενζινοκινητήρες της νέας GLA είναι εξηλεκτρισμένοι, όπως και της GLA 200 της δοκιμής.
Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η GLA 180 Style με το mild hybrid κινητήρα 1.33 λτ. των 136 ίππων (+14 hp) και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT στην τιμή των 45.450 ευρώ. Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι που θα φτάσουν σε αυτά τα χρήματα μάλλον θα επιλέξουν την GLA 200 1.33 λτ. 163 hp (+14 hp) 7G-DCT λόγω περισσότερης ισχύος και του υπερπλήρη εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (7 ιντσών πριν την ανανέωση) τα γνωστά εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης της Mercedes-Benz όπως το Speed Limit Assist, την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και το Active Brake Assist, προβολείς LED, σύστημα πλοήγησης με σκληρό δίσκο Navi, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης Dynamic Select, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, καθίσματα με επενδύσεις από συνθετικό δέρμα Artico και μαύρο ύφασμα, προσαρμοζόμενο ύψος δέσμης φωτός, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και άλλα πολλά. Το αντίτιμο είναι και πάλι υψηλό, αφού η GLA 200 ξεκινά από τις 47.950 ευρώ, όταν ανταγωνιστικά πολυτελή μικρομεσαία SUV προσφέρονται σε αισθητά χαμηλότερες τιμές.
Πιο δυναμική εμφάνιση εξωτερικά
Οι σχεδιαστές της Mercedes επέλεξαν ορθά να κάνουν διακριτικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση της GLA, έτσι ώστε να μην αλλοιώσουν το γνώριμο και ελκυστικό παρουσιαστικό της. Οι λίγο πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν μπροστά τη νέα μάσκα με το επιβλητικό αστέρι στο κέντρο, τη διαφορετική φωτεινή υπογραφή των εμπρός LED High Performance προβολέων που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και τον επανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με τα εμφανή προστατευτικά σημεία στο κάτω μέρος. Στοιχεία που συναντώνται και στο πίσω μέρος της GLA με τα νέα LED φώτα και προφυλακτήρα με τις δύο παραλληλόγραμμες απολήξεις της εξάτμισης πλαισιωμένες στην ασημί ποδιά. Οι διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν και με μήκος 4.412 χλστ. είναι πιο κοντή από άλλα C-SUV των 4,5+ μέτρων. Βέβαια όσοι θέλουν περισσότερο αμάξωμα και χώρους θα επιλέξουν την αισθητά μεγαλύτερη GLB.
Ανώτερη ποιότητα και νέας γενιάς MBUX
Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Mercedes-Benz GLA οι πιο βασικές διαφορές εντοπίζονται στις οθόνες, στη βάση της κονσόλας και στο τιμόνι. Όπως αναφέραμε παραπάνω, στο βασικό της εξοπλισμό η GLA περιλαμβάνει ένα ενιαίο πάνελ που ενσωματώνει δύο οθόνες, μία 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων και τη δεύτερη μεγάλη οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Πρόκειται για το τελευταίας γενιάς MBUX με διαισθητική λειτουργία και προσαρμοζόμενο λογισμικό. Στο νέου σχεδιασμού στυλ οθόνης η επιλογή «Classic» παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό, η «Sporty» εντυπωσιάζει με το κόκκινο στροφόμετρο και η επιλογή «Understated» παρουσιάζει μόνο το βασικό περιεχόμενο στις οθόνες. Σε συνδυασμό με τις τρεις λειτουργίες Navigation, Assistance και Services καθώς και τους 10 χρωματικούς συνδυασμούς του ατμοσφαιρικού φωτισμού, παρέχονται πολλές επιλογές εξατομίκευσης.
Όλες οι προηγούμενες λειτουργίες όπως Media, Phone, Vehicle κ.λπ. εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες με το χειρισμό τους να γίνεται εύκολα μέσω της οθόνης αφής ή των πλήκτρων αφής στο νέου σχεδιασμού τιμόνι. Δίνεται η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto Wireless και για περαιτέρω συνδεσιμότητα, η GLA διαθέτει τώρα μια πρόσθετη θύρα USB-C και αυξημένη ισχύ φόρτισης USB (φωτιζόμενες όλες οι θύρες USB). Παράλληλα, ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me, η έξυπνη φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» αποκτά περισσότερες ικανότητες διαλόγου και μάθησης. Το δύσχρηστο touchpad για την περιήγηση στο μενού που υπήρχε πριν αφαιρέθηκε και στη θέση του μπήκε μια ρηχή θήκη, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πολλές ακόμα θήκες, όπως κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο.
Στον τομέα της ποιότητας, τις εντυπώσεις κερδίζουν αμέσως τα μαλακά υλικά με τις ραφές που καλύπτουν ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των όλων των θυρών. Η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα ιδιαίτερα προσεγμένο, αν και τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα κατώτερα τμήματα και στην κονσόλα θα μπορούσαν να είχαν καλύτερη υφή. Το ίδιο ισχύει και για τους πολύ λιτούς μοχλούς στην κολόνα του τιμονιού για τους υαλοκαθαριστήρες, τα φλας και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός και για τους λίγο πιο ψηλούς, όμως το ψηλό κεντρικό τούνελ δεν εξυπηρετεί το μεσαίο επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ των 425 λίτρων με το πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα είναι αρκετό, αν και μικρότερο έναντι άλλων C-SUV.
Δυνατός ο εξηλεκτρισμένος 1.33 λτ. κινητήρας
Ο γνωστός από πριν 1.33 λτ. τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 163 ίππων και 270 Nm ροπής ενσωματώνει ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt με ιμάντα μίζα-δυναμό. Τα 10 kW (13,6 hp) και κυρίως 150 Nm πρόσθετης ροπής υποστηρίζουν στιγμιαία την άμεση εκκίνηση και χρησιμοποιούνται για ταχύτερη επιτάχυνση, συν του ότι η μίζα-δυναμό ομαλοποιεί την εκκίνηση του κινητήρα και δεν ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος της μίζας όπως παλαιότερα. Επιπλέον, ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και την επιτάχυνση, ενώ τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 12 Volt και την μπαταρία 48 Volt με ηλεκτρική ενέργεια. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο παρουσιάζεται άμεσο και ομαλό στη λειτουργία του.
Ο χρήστης έχει στη διάθεσή του και τα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, έτσι ώστε να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε μια διαδρομή με στροφές και σβέλτη οδήγηση, για παράδειγμα. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει γεμάτο τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές χωρίς κενά, ανεβάζει γραμμικά την απόδοσή του και επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα των 1,4 τόνων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ.). Όμως, με φουλ γκάζι και ψηλά τις στροφές ο θόρυβος που παράγει γίνεται αρκετά αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και η λειτουργία του εμφανίζει τραχύτητα. Σε νορμάλ ρυθμούς ταξιδιού δεν ενοχλεί, αφού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε με ένα μέσο όρο στα 8 λτ./100 χλμ.
Στιβαρή και σίγουρη σε κάθε διαδρομή
Η ανανεωμένη Mercedes GLA 200 εμπνέει αμέσως σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό. Οι σχετικά κόμπακτ διαστάσεις της για μικρομεσαίο SUV διευκολύνουν στις αστικές μετακινήσεις και στο παρκάρισμα, ενώ η υπερυψωμένη θέση οδήγησης βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα και διευκολύνει στην επιβίβαση και αποβίβαση. Οι αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση λειτουργούν ευεργετικά ως προς την σταθερότητα που επιδεικνύει η GLA 200 ανεξαρτήτως διαδρομής, όμως από την άλλη πλευρά κάποιοι μπορεί να θελήσουν καλύτερη απόσβεση των πιο έντονων ανωμαλιών του οδοστρώματος, οι οποίες αν μη τι άλλο αφθονούν στους ελληνικούς δρόμους. Η ευθυβολία στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι υποδειγματική, με αποτέλεσμα να διανύει εύκολα και άνετα εκατοντάδες χιλιόμετρα στα ταξίδια. Όταν ο οδηγός θελήσει να εκμεταλλευτεί το στιβαρό πλαίσιο και τη σφιχτή ανάρτηση, ανταμείβεται με μικρές κλίσεις στις στροφές και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ουσιαστικά η GLA 200 πολύ δύσκολα να ανοίξει την τροχιά της ή θα «γυρίσει» το πίσω μέρος της κατόπιν έντονης προσπάθειας από τον οδηγό ή άτσαλης «τιμονιάς», αφού το ESP θα επέμβει δυναμικά και θα κόψει τη… φόρα. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση και αμεσότητα, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα, ενώ μέσω του Dynamic Select υπάρχει η επιλογή των προγραμμάτων Comfort, Sport, Individual και Eco για περισσότερη άνεση ή σπορ αίσθηση.
+ Εμφάνιση, επιδόσεις, ποιότητα υλικών, χώροι επιβατών, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά
– Άνεση ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες, θόρυβος κινητήρα, τιμή














