H Mercedes συνεχώς διευρύνει την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών της αυτοκινήτων προς πάσα κατηγορία και κατεύθυνση, διαθέτοντας ήδη μια μεγάλη οικογένεια από μοντέλα Mercedes-EQ. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το μεγάλο σεντάν EQE (υπάρχει και το EQE SUV), αφού ενώνει δύο κόσμους: Την πολυτέλεια των μεγάλων 4θυρων Mercedes (E-Class), με το σπορτίφ παρουσιαστικό των 4θυρων κουπέ (π.χ. Mercedes CLS) και όλα αυτά σε ένα σύνολο που μοιάζει λες και ήρθε από το μέλλον.
Οι τιμές για το luxury ηλεκτρικό γερμανικό «αστέρι» είναι αναμενόμενα υψηλές, αφού ξεκινούν από τις 81.350 ευρώ για την EQE 300 των 245 ίππων. Επόμενη είναι η EQE 350+ της δοκιμής με τους 292 ίππους και ελάχιστα υψηλότερη τιμή κατά μόλις 500 ευρώ (από 81.850 ευρώ), οπότε δεν τίθεται θέμα επιλογής. Παράλληλα, για όσους θέλουν ακόμα περισσότερα και κίνηση σε όλους τους τροχούς, υπάρχουν οι EQE 350 4Matic, 500 4Matic (408 hp), AMG 43 4Matic (476 hp) και η κορυφαία AMG 53 4Matic των 625 ίππων.
Αερο-Δυναμική πολυτέλεια
Η Mercedes-Benz EQE αποτελεί σημείο αναφοράς και βλεμμάτων, όπου και να βρεθεί. Αναμενόμενο άλλωστε, αφού δεν είναι μια συνηθισμένη παρουσία στους δρόμους, ενώ εξιτάρει αμέσως το οπτικό πεδίο με την πολύ «ρευστή» της σιλουέτα. Οι σχεδιαστικές επιρροές από την κορυφαία EQS είναι άμεσα ορατές σε κάθε σπιθαμή του αμαξώματος, αρχής γενομένης από το σχήμα. Η γνώριμη σφηνοειδής σιλουέτα της είναι και εδώ παρούσα, όπως η μαύρη επένδυση στη θέση της παραδοσιακής μάσκας και τα σφηνοειδή φανάρια μπροστά. Στο πίσω μέρος συναντάμε ενιαία διάταξη LED, που φωτίζουν το άνω τμήμα της EQE, σε όλο το πλάτος του αμαξώματος.
Με μήκος 4.934 χλστ. είναι στα επίπεδα της CLS, αν και στο μάτι, η EQE καταφέρνει και κρύβει διακριτικά τους πόντους της. Το πίσω παρμπρίζ με την έντονη κλίση είναι σταθερό (δεν ανοίγει όπως στην EQS), ενώ το κυρτό τελείωμα με τη διακριτική αεροτομή, μαζί με τους «αεροτροχούς» των 19 ή 20 ιντσών συμβάλλουν στην επίτευξη του κορυφαίου αεροδυναμικού συντελεστή Cd: 0,20! Στα highlights ανήκουν και οι τέλειες πτυσσόμενες χειρολαβές. Όταν βγαίνουν από το αμάξωμα για να ανοίξουν οι πόρτες, έχουν μεγάλη και πρακτική χειρολαβή (εν αντιθέσει με άλλες αντίστοιχες μη πρακτικές). Επίσης, την προσοχή στη λεπτομέρεια τονίζει το αναγραφόμενο λογότυπο της Mercedes-Benz πάνω στο νίκελ.
High Class εσωτερικό
Εξωτερικά είναι αδύνατο να μην εντυπωσιαστεί κανείς κοιτώντας τη Mercedes-Benz EQE. Όταν αντικρύσει και το εσωτερικό της, τότε θα ενθουσιαστεί ακόμα περισσότερο και με την τεχνολογία που ενσωματώνει. Μπορεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να μην εξοπλίζεται με την προαιρετική MBUX Hyperscreen των (141 εκατοστών πλάτους και με τις τρεις οθόνες (πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, infotainment 17,7 ιντσών αι συνοδηγού 12,3 ιντσών), όμως και πάλι υπερκαλύπτει και τους πλέον απαιτητικούς. Η κεντρική οθόνη του infotainment είναι τεχνολογίας OLED και ξεχωρίζει αμέσως για τα τέλεια γραφικά, την ευκρίνεια, την αίσθηση μπουτόν στο πάτημα και την αμεσότητα στις εντολές του χρήστη. Το κυρτό γυάλινο κάλυμμα είναι κατασκευασμένο από ιδιαίτερα ανθεκτικό στις γρατσουνιές γυαλί πυριτικού αλουμινίου και είναι επικαλυμμένο για να καθαρίζει εύκολα. Πιο κάτω υπάρχει και μια οριζόντια μπάρα με χρήσιμες λειτουργίες του αυτοκινήτου και έτσι βελτιώνεται η εργονομία.
Εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό της EQE και σε ποιότητα. Τα υλικά που έχουν επιλεχθεί είναι πολύ προσεγμένα σε όλα τα σημεία, ενώ οι ενώσεις μεταξύ τους, τα διακοσμητικά και το φινίρισμα είναι με μια λέξη: τέλεια. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών, είναι αναμενόμενα πολύ άνετοι, καθότι μιλάμε να ένα αμάξωμα μήκους που αγγίζει τα 5 μέτρα και με μεταξόνιο στα 3.120 χιλιοστά. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύς αέρας για τα πόδια και αρκετό ωφέλιμο ύψος, παρά την έντονη κλίση της οροφής στο τελείωμά της. Σε συνδυασμό όμως και με το πολύ κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, μειώνεται σημαντικά η ορατότητα προς τα πίσω από το οπτικό πεδίο του οδηγού μέσω του κεντρικού καθρέπτη. Για τις αποσκευές υπάρχουν κάποια «αλλά». Τα 430 λίτρα είναι ένα σεβαστό νούμερο, όμως για τις διαστάσεις της EQE θα περίμενε κανείς το λιγότερο 500 λίτρα, συν του ότι το σχετικά μικρό άνοιγμα του καπό δυσχεραίνει τη φορτοεκφόρτωση.
Δύναμη, αρκετή αυτονομία και λογική κατανάλωση
H πισωκίνητη Mercedes-Benz EQE 350+ ενσωματώνει στον πίσω άξονα ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 292 ίππων και 565 Nm ροπής, ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με ένα αμάξωμα καθαρού βάρους 2.355 κιλών (μεικτό 2.880 κιλά). Λόγω της άμεσα διαθέσιμης δύναμης και της έλλειψης αλλαγών ταχυτήτων (με ό,τι αυτό συνεπάγεται), ο οδηγός δεν θα νιώσει ποτέ ότι στερείται δύναμης (0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα). Αντιθέτως θα λέγαμε ότι το όλο σύνολο είναι πολύ ισορροπημένο, αφού επιτυγχάνει αρκετά χιλιόμετρα αυτονομίας και πολύ λογική κατανάλωση ενέργειας. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται κοντά στις 21 kWh/100 χλμ., με πραγματική αυτονομία μεταξύ 500-600 χιλιόμετρα (ανάλογα πάντα τις συνθήκες), χάρη και στη μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου με την καθαρή ενέργεια των 90 kWh. Σε κάθε περίπτωση όλα είναι άμεσα συναρτόμενα και από το προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual).
Σχετικά με την μπαταρία, το καινοτόμο λογισμικό της επιτρέπει ενημερώσεις over-the-air (OTA) και έτσι με αυτόν τον τρόπο η διαχείριση ενέργειας της EQE παραμένει ενημερωμένη καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της. Επίσης, το βελτιστοποιημένο ενεργό υλικό αποτελείται από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8:1:1 για βελτιστοποίησης της δυνατότητας ανακύκλωσης. Επιπλέον, μέσω της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση (ρυθμίζεται με τα paddles στο τιμόνι) η μέγιστη ικανότητα ανάκτησης φτάνει έως τις 186 kWh. Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης (10-100%), σε τριφασικό AC 11/22 kW απαιτούνται 8,25/4,25 ώρες, ενώ σε DC ταχυφορτιστή ο ελάχιστος χρόνος είναι 32 λεπτά ή 250 χλμ. αυτονομίας σε 215 λεπτά.
First Class μετακινήσεις
Με το που κλείνει ο οδηγός την πόρτα της Mercedes-Benz EQE 350+ και διανύει τα πρώτα μέτρα, αμέσως αντιλαμβάνεται και απολαμβάνει μια ησυχία. Στο υψηλό επιπέδου τρίπτυχο «Θορύβου – Δόνησης – Τραχύτητας» συμβάλλουν πολλά μέτρα μονώσεων και τίποτα δεν είναι τυχαίο, επειδή δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας. Τουναντίον, λόγω του ότι δεν υφίσταται μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου, κάθε παρασιτικός θόρυβος γίνεται ευκολότερα αντιληπτός. Μαζί και με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (4 συνδέσμων εμπρός και 5 συνδέσμων πίσω), το εσωτερικό της μεγάλης ηλεκτρικής Mercedes κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες από κάθε τι ενοχλητικό.
Από πλευράς ικανότητας των αναρτήσεων στο να φιλτράρουν τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, τα καταφέρνουν σίγουρα πολύ καλά, αν και σε αντίστοιχης κατηγορίας συμβατικές Mercedes επιτυγχάνεται με καλύτερο τρόπο. Μια νευρικότητα δεν λείπει στις διαδοχικές ανωμαλίες και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που συναντάται και σε άλλα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πιθανή εξήγηση η διαχείριση όλου αυτού του βάρους από τις αναρτήσεις και η υψηλή ακαμψία του πλαισίου μαζί με τον άκαμπτο κλωβό που προστατεύει τις μπαταρίες. Αυτά είναι βέβαια «ψιλά γράμματα», αφού οδηγοί σε… κανονικούς δρόμους και όχι «βομβαρδισμένους» δεν θα τα νιώσουν, πιθανώς ποτέ.
Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός της Mercedes-Benz EQE 350+ είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του ηλεκτροκινητήρα και να κινηθεί γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια σε κάθε διαδρομή. Οι ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι ιδανικό πεδίο δράσης, όμως και στις πιο κλειστές στροφές δεν θα αισθανθεί «άβολα». Με το άμεσο στις εντολές τιμόνι και το σφίξιμο (ανάλογα και το προφίλ οδήγησης), η πληθωρική και βαριά EQE εμφανίζει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και με τα βίας θα παρουσιάσει τάση ελεγχόμενου γλιστρήματος. Μοναδικό μειονέκτημα που χρήζει επανεξέτασης, είναι η αίσθηση του πεντάλ των φρένων. Δεν έχει προοδευτικότητα στο πάτημα, που σημαίνει ότι στην αρχή και για μεγάλη διαδρομή πιάνει ελάχιστα, ενώ στο τελείωμά του γίνεται το πεντάλ σκληρό.
Επιδόσεις, τεχνολογία, ανέσεις, πολυτέλεια, ασφάλεια, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, σχεδιασμός, ποιότητα, χώροι επιβατών
Ορατότητα προς τα πίσω, αίσθηση πεντάλ φρένων, χώρος αποσκευών