Το τρίτης γενιάς Mazda2 βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά, καθώς λανσαρίστηκε το 2014 και ανανεώθηκε το 2019, όμως παραμένει φρέσκο, νεανικό και σύγχρονο, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε τεχνολογία και εξοπλισμό. Πρόσφατα η ιαπωνική φίρμα εμπλούτισε την γκάμα της με το νέο Mazda2 Hybrid, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά το νέο Toyota Yaris Hybrid με τα σήματα της Mazda.
Παρόλα αυτά το Mazda2 από τη Χιροσίμα, είναι σε θέση να κερδίσει το κοινό που αναζητά ένα σπορτίφ μικρό αυτοκίνητο, με ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και απλότητα στα μηχανικά του μέρη. Άλλωστε είναι ένα από τα ελάχιστα πλέον αυτοκίνητα της κατηγορίας -και όχι μόνο- που δεν κάνει χρήση turbo downsized κινητήρα, αλλά επιμένει στην ατμοσφαιρική «αναπνοή».
Στην αρχική του έκδοση, το 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο αποδίδει 75 ίππους και η τιμή εκκίνησης είναι μόλις 14.862 ευρώ, ενώ με τους 90 ίππους και περισσότερο εξοπλισμό ανεβαίνει στις 16.099 ευρώ. Με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο κοστίζει από 17.851 ευρώ, τιμή που είναι λογική με βάση τα νέα δεδομένα των αυξημένων τιμών. Όμως απουσιάζουν τα γνωστά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία προστίθενται σε πιο ακριβές εκδόσεις.
Επαρκής ο 1.500άρης κινητήρας των 90 ίππων
Ο 1.5 λτ. Skyactiv-G κινητήρας των 90 ίππων και 151 Nm ροπής ταιριάζει αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, κάνοντας την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και χειροκίνητες εναλλαγές με τη μετακίνηση του επιλογέα των ταχυτήτων (πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα), καθώς και πρόγραμμα Sport που αλλάζει τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές και βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού. Στοιχεία που θα τα εκμεταλλευτεί όποιος θελήσει να ακολουθήσει ένα πιο γρήγορο ρυθμό σε στροφές.
Οι εναλλαγές σε κάθε περίπτωση γίνονται άμεσα και ομαλά, όμως οι επιδόσεις είναι αισθητά πιο αργές συγκριτικά με το 6άρι χειροκίνητο. Ενδεικτικά το αυτόματο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και φτάνει τα 177 χλμ./ώρα τελικής, όταν στο manual τα νούμερα είναι 9,8 δλ. και 183 χλμ./ώρα. αντίστοιχα. Επίσης, το αυτόματο δεν εφοδιάζεται με το mild-hybrid σύστημα τεχνολογίας i-ELOOP, παρόλα αυτά η κατανάλωση παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα (6,8 λτ./100 χλμ. μετρήσαμε στη δοκιμή). Η απόκριση του κινητήρα είναι γραμμική και το τράβηγμα θετικό από τις χαμηλές στροφές, ωστόσο όταν πιεστεί ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός, ενώ σε ανηφόρες και με φορτίο δεν μπορεί να φτάσει σε ροπή τα turbo μηχανικά σύνολα.
Ευχάριστο στο δρόμο και με πολύ καλό πάτημα
Τα αυτοκίνητα της Mazda χρόνια τώρα διακρίνονται για την σπορτίφ οδική τους συμπεριφορά, παράδοση που ακολουθεί πιστά και το «2άρι». Ακόμα και στην πόλη που οι ταχύτητες είναι χαμηλότερες, το αυτοκίνητο παρουσιάζεται ευχάριστο, συν του ότι είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο. Από πλευράς άνεσης είναι σχετικά σφιχτό και όσοι δεν θέλουν να αισθάνονται τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενδέχεται να μην ικανοποιηθούν. Στους αυτοκινητόδρομους το Mazda2 είναι σε θέση να κινηθεί σε γοργούς ρυθμούς με ευθυβολία, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Οι αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση και το πολύ καλό πλαίσιο κάνουν σωστά τη δουλειά τους και στις καμπές, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη πρόσφυση και διατηρώντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα. Σημαντική δουλειά κάνει και το σύστημα G-Vectoring Plus, που προσφέρει ακόμα περισσότερη πρόσφυση, συμβάλλοντας στην ελεγχόμενη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, φρενάροντας ελαφρώς τους εξωτερικούς τροχούς μετά από στροφή.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με σπορτίφ σχεδιασμό
Ανέκαθεν η Mazda έδινε προσοχή και στην κατασκευή της καμπίνας των αυτοκινήτων της, με το Mazda2 να κινείται σε αυτή την πεπατημένη, όντας αποτελούμενο από στιβαρά (αν και σκληρά) πλαστικά με σωστή συναρμογή. Θετικά σχόλια κερδίζει το σπορ τιμόνι, καθώς επίσης και ο ευανάγνωστος, αλλά λιτός πίνακας οργάνων. Ικανοποιημένοι θα μείνετε και από την οθόνη του infotainment, το οποίο είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα επικοινωνίας Apple CarPlay και Android Auto. Οι εντολές στο σύστημα δίνονται από το χειριστήριο πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων όταν είστε εν κινήσει, ενώ με το Mazda2 σταματημένο η οθόνη των 7 ιντσών ανταποκρίνεται και στην αφή. Χωροταξικά τώρα, δεν έχουμε να κάνουμε με το πλέον ευρύχωρο της κατηγορίας. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν, αλλά αν οι πίσω έχουν ύψος άνω του μέσου όρου, τότε θα στριμωχτούν, παρά τα 4.070 χλστ. μήκος του αμαξώματος του «2». Μέτριο για την κατηγορία είναι το πορτ μπαγκάζ των 250 λίτρων, δεδομένου ότι άλλα μικρά είναι στα 350+ λίτρα.
(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, τιμή
(-) Χώροι επιβατών και αποσκευών, ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό