Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid

Με το Stonic, η Kia εισήλθε δυναμικά στη δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV, έχοντας σημειώσει πάνω από 150.000 πωλήσεις σε διάστημα τριών ετών από το λανσάρισμά του. Πριν από λίγο καιρό παρουσιάστηκε ακόμα καλύτερο μέσω των αναβαθμίσεων που δέχτηκε σε τεχνολογία, σχεδιασμό και κινητήρες, αποτελώντας μια ιδιαίτερα συμφέρουσα και αξιόλογη πρόταση στα B-SUV.

Εξωτερικά, οι μόνες αλλαγές αφορούν την προσθήκη νέων χρωμάτων και συνδυασμών με την οροφή, τα ανασχεδιασμένα φώτα full LED και τις νέες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών. Η νεανική και δυναμική αισθητική ανήκει στα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του, ενώ τώρα ενισχύεται περεταίρω χάρη στις περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης.

Από πλευράς τιμών και εκδόσεων, το Stonic κοστίζει από 14.490 ευρώ με τον κινητήρα 1.2 λτ. MPI 84 PS και από 16.290 ευρώ το 1.0 T-GDI 100 PS. Στην πιο ισχυρή έκδοση των 120 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT και με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.990 ευρώ στην αρχική έκδοση Optimum και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, ζάντες αλουμινίου, φώτα LED, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών.

Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση GLS Platinum στην τιμή των 21.690 ευρώ, με επιπλέον τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης  λωρίδας, προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας και προειδοποίησης σύγκρουσης πίσω τυφλού σημείου. Στάνταρ είναι ακόμα αυτόματος κλιματισμός, 17άρες ζάντες, φιμέ πίσω παράθυρα, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες. Πρόσθετη αξία ανεξαρτήτως έκδοσης, δίνει και η εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χλμ.).

Μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό με καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kia Stonic, οι αλλαγές αφορούν την προσθήκη της νέας μεγαλύτερης οθόνης των 8 ιντσών (7 ιντσών πριν) του συστήματος πολυμέσων και την υψηλότερης ανάλυσης οθόνη 4,2 ιντσών, στον ευανάγνωστο και πλήρη ενδείξεων πίνακα οργάνων. Επιπλέον, υπάρχουν νέοι συνδυασμοί χρωμάτων (ανάλογα την έκδοση), με διακοσμητικά απόχρωσης μπλε και κίτρινου. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και τις πόρτες, με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα.

Σχεδιαστικά δεν άλλαξε κάτι και εμφανίζεται σύγχρονο και λειτουργικό. Ο οδηγός του Stonic θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα προσαρμοστεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων επιμέρους χειριστηρίων. Στον τομέα των χώρων, το Stonic τα καταφέρνει πολύ καλά, παρά το μικρό του μήκος (4.140 χλστ.). Τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Οι επιβάτες κάθονται λίγο πιο ψηλά σε σχέση με ένα τυπικό χάτσμπακ, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 165 χλστ. με 15 ιντσών ζάντες και των 183 χλστ. με 17 ιντσών.  Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 352 λίτρων, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και δίχως προεξοχές. Κάτω από το δάπεδο στη θέση της ρεζέρβας, είναι τοποθετημένη η μπαταρία ιόντων λιθίου του 48V Hybrid.

Ευκολοδήγητο και ευχάριστο

Το Stonic κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις στο δρόμο, με την ευελιξία και την ευκολία στην οδήγηση. Ο συνδυασμός των κόμπακτ διαστάσεων, της υπερυψωμένης θέσης οδήγησης, του δυνατού κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το κάνουν ευχάριστο σε κάθε διαδρομή. Σε αυτό συμβάλλουν και οι αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση, οι οποίες ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Ωστόσο, κάποιοι μπορεί να αναζητήσουν καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ειδικά όταν περνάει από διαδοχικά μπαλώματα και λακκούβες.

Από την άλλη πλευρά εξασφαλίζεται πολύ καλή σταθερότητα του αμαξώματος στις ευθείες, όπου μπορεί εύκολα να αναπτύξει γρήγορους ρυθμούς και να τους διατηρήσει, χάρη στον αποδοτικό turbo 1.000άρη κινητήρα. Εξίσου ασφαλές είναι και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές ακόμα και υπό πίεση. Οι τροχοί εμφανίζουν αρκετή πρόσφυση και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες, ικανοποιώντας και εκείνους που θα θελήσουν να κινηθούν ταχύτερα. Σύμμαχοι του οδηγού είναι το γρήγορο τιμόνι (2,52 στροφές από άκρη σε άκρη) με την καλή αίσθηση αλλά το τεχνητό σφίξιμο στη θέση της ευθείας. Στα συν και τα δυνατά φρένα με δίσκους στους τέσσερις τροχούς.

Ισορροπημένο ταίριασμα 1.0 T-GDI & 7DCT

Όπως αναφέραμε παραπάνω, η πιο δυνατή έκδοση του 1.0 T-GDI Smartstream G των 120 ίππων και 172 Nm ροπής, συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Το ταίριασμα είναι πολύ ισορροπημένο, καθώς το 3κύλινδρο ισχυρό μοτέρ με την πολιτισμένη και δίχως δονήσεις και ενοχλητικούς θορύβους λειτουργία, συνεργάζεται κατάλληλα με το 7DCT. Ανάλογα με την επιλογή του προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport) μέσω του μπουτόν «Drive Mode» που βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων, διαμορφώνονται οι ρυθμίσεις των αλλαγών του κιβωτίου, η απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού. Η χρυσή τομή στις καθημερινές μετακινήσεις είναι το «Normal», αφού ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την κατάλληλη δύναμη, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ομαλά και στις κατάλληλες στροφές. Πρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής, με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Η 7η ταχύτητα είναι ιδανική για ταξίδια, γιατί κρατάει χαμηλά τις στροφές του μοτέρ (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.800 σ.α.λ.), χωρίς όμως να κρεμάει τον κινητήρα.

Σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ η επιτάχυνση είναι άμεση και οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και ομαλά, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι χρόνος 10,4 δλ. Στην ελαστικότητα του 1.0 T-GDI και στην ιδιαίτερα ομαλή εκκίνηση και παύση της λειτουργίας του μέσω του start/stop, συμβάλλει τα μέγιστα και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το 48V Hybrid με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση και στην επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ ανάλογα. Ο οδηγός ενημερώνεται μέσω της σχετικής ένδειξης στην οθόνη TFT του πίνακα οργάνων. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ.

(+) Εξωτερική σχεδίαση, τιμή, δυνατότητες εξατομίκευσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, ευκολία στην οδήγηση

(-) Άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
82,56
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 262x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.140
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.260
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store