Η συνεχόμενη άνοδος της Kia είναι ένα γεγονός που όλος ο κόσμος το γνωρίζει και το βλέπει μέσω των νέων της μοντέλων, τα οποία συνθέτουν μια πληρέστατη, σύγχρονη και άκρως ανταγωνιστική γκάμα. Οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία μετά την άλλη, όμως αυτή τη φορά με το αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο crossover EV6, η Kia έκανε ένα τεράστιο άλμα, προκαλώντας ηλεκτροσόκ σε άλλες μάρκες και ομίλους.
Το EV6 είναι το πρώτο BEV που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Kia βασισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και αποτελεί την πρώτη φάση της μετάβασης της Kia στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Να σημειωθεί ότι έως το 2025 η Kia σχεδιάζει να ενισχύσει την γκάμα EV με 11 BEV, επτά να «πατάνε» στην αρχιτεκτονική E-GMP και τέσσερα να βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.
Το EV6 λανσαρίστηκε στην Ελληνική αγορά πριν από σχεδόν ένα μήνα και προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 47.990 ευρώ (40.427 ευρώ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και το κίνητρο ηλεκτροκίνησης Kia αξίας 2.000 ευρώ). Αρχική έκδοση είναι η Platinum Standard Range 394 χλμ. RWD 170 PS, ενώ κορυφαία -μέχρι να έρθει το GT 585 PS- είναι αυτή της δοκιμής, η GT-Line Long Range AWD 325 PS των 60.190 ευρώ (52.190 ευρώ με τα οφέλη).
Αδύνατο να περάσει απαρατήρητο
Η Kia με το EV6, εκτός από τεχνολογικά, απογειώθηκε και σχεδιαστικά. Αντικρύζοντάς το από κοντά, οι πρώτες αντιδράσεις είναι αυτές της έκπληξης και του ενθουσιασμού. Τα δε «κεφαλογυρίσματα» που προκαλεί σε επιβάτες άλλων οχημάτων και σε πεζούς, είναι κάτι που θα πρέπει να το συνηθίσει ο οδηγός του. Συν του ότι δεν λείπουν οι γεμάτες περιέργεια ερωτήσεις, που κάνουν όσοι βρουν την πρώτη ευκαιρία. Άλλωστε, το αμάξωμά του είναι τελείως καινούργιο και ασυνήθιστο στα μάτια του κοινού, ενώ οι τονισμένες του διαστάσεις (μήκος 4.695 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ., ύψος 1.550 χλστ. και μεταξόνιο 2.900 χλστ.) ενισχύουν περεταίρω την πληθωρική του παρουσία στο δρόμο.
Στο εμπρός μέρος του κυριαρχούν η επανασχεδιασμένη για την ψηφιακή εποχή «μάσκα τίγρης» της Kia, αποτελώντας μέρος του «Digital Tiger Face», μαζί με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Από κάτω, ο χαμηλά τοποθετημένος αεραγωγός διευρύνει οπτικά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας τη high tech εικόνα του. Ιδιαίτερα μυώδης, αθλητική και αεροδυναμική είναι και η σιλουέτα των πλευρικών τμημάτων με τις πτυσσόμενες λαβές των θυρών, όπου οι πλατιοί ώμοι κάνουν το EV6 να δείχνει πιο χαμηλό και φαρδύ. Εντυπωσιακό είναι και το σπόιλερ στο τελείωμα της οροφής, με τον ενσωματωμένο κρυφό φωτισμό στις γωνίες του. Στο πίσω άκρο ξεχωρίζει η κόκκινη λεπτή λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και είναι άκρως εντυπωσιακή το βράδυ, καθώς φωτίζει από άκρη σε άκρη. Έξυπνο σχεδιαστικό τρικ αποτελούν και τα κυρτά φλας στις γωνίες, που γίνονται ορατά μόνο όταν ανάβουν.
Δεν θέλεις να βγεις από το εσωτερικό του
Όσο θέλεις να περιεργάζεσαι κάθε πτυχή της εξωτερικής εμφάνισης του Kia EV6, άλλο τόσο θες να κοιτάζεις και να «ανακαλύπτεις» το εσωτερικό του. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι το ενιαίο κυρτό πάνελ με τις οθόνες. Αυτό περιλαμβάνει δύο καμπύλες ευρείες οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών, καλυμμένες με λεπτή μεμβράνη και ειδικά φιλμ για τη μείωση της επίδρασης από το φως. Ο προσαρμόσιμος πίνακας οργάνων και το σύστημα infotainment συνδέονται σαν να είναι τυλιγμένα γύρω από ένα σώμα από ενισχυμένο κρύσταλλο. Στις υπηρεσίες του οδηγού είναι και το head-up display (HUD) με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), που προβάλει λεπτομερείς οδηγίες πάνω στο δρόμο. Στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται και τα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό ή το infotainment, τα οποία αλλάζουν με το πάτημα ενός διακόπτη. Σε κάθε περίπτωση όλα τα συστήματα αφής ανταποκρίνονται εξαιρετικά άμεσα και με απόλυτη ακρίβεια στις εντολές του χρήστη.
Η αιωρούμενη κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό σημείο αναφοράς. Ενσωματώνει το περιστροφικό χειριστήριο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Shift-By-Wire, το κουμπί εκκίνησης EV, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού και ποτηροθήκες. Από κάτω υπάρχει μια μεγάλη θήκη, συν θήρες USB.
Από πλευράς κατασκευής, το ταμπλό αποτελείται από συμπαγές σκληρό πλαστικό, ενώ ένα μεγάλο μέρος των θυρών καλύπτεται από μαλακά υλικά. Η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών είναι εξαιρετικά στιβαρή και ο διάκοσμος συνδυάζει πολυτέλεια με σπορτίφ στοιχεία.
Όσο για τους επιβάτες, όλοι ανεξαιρέτως κάθονται αρχοντικά και απολαμβάνουν κάθε διαδρομή. Το μεγάλο πλάτος, το πολύ μακρύ μεταξόνιο και το εντελώς επίπεδο δάπεδο, συνθέτουν μια πάρα πολύ ευρύχωρη καμπίνα. Πρόσθετα, με το πάτημα ενός κουμπιού, τα εμπρός καθίσματα μπορούν θα σηκωθούν και θα ανακληθούν, επιτρέποντας στους επιβάτες να τεντωθούν και να χαλαρώσουν γενικότερα, όταν για παράδειγμα το EV6 είναι σταθμευμένο για ώρα. Πολύ μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων, που φτάνει με απλές κινήσεις τα περίπου 1.300 λίτρα με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα.
Πύραυλος εδάφους – εδάφους
Οι 325 συνολικά «ηλεκτρικοί» ίπποι, μαζί με τα 605 Nm ροπής και την τετρακίνηση, αποτελούν εχέγγυα για επιδόσεις, που πραγματικά κολλάνε οδηγό και επιβάτες στο κάθισμα. Γεγονός που επιβεβαιώνουν και τα μόλις 5,2 δλ. που απαιτούνται για να επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα, το EV6 των 2.090 κιλών. Εξίσου καταιγιστικές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αφού απλά πατάς γκάζι και το αυτοκίνητο εξαφανίζεται, ανεξαρτήτως επιλογής στο Drive Mode (Eco, Normal, Sport και Snow). Σίγουρα στο Sport η δύναμη είναι πιο «ωμή», όμως ακόμα και με το πιο καθημερινό Eco, το EV6 κινείται ταχύτατα. Το EV6 AWD διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ των 225 ίππων και 350 Nm ροπής λειτουργεί ως βασικό για την κίνηση και το εμπρός των 100,5 ίππων και 255 Nm ροπής όταν χρειάζεται, όπως σε μια πλήρη επιτάχυνση.
Την τροφοδοσία αναλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου βάρους 477 κιλών και ενέργειας 77,4 kWh. Μία φόρτιση από 10% έως 100% ολοκληρώνεται σε 7 ώρες και 20 λεπτά σε τριφασικό φορτιστή 11kW, σε 73 λεπτά σε 50kW και σε 18 λεπτά σε 350kW. Από πλευράς κατανάλωσης, η Kia ανακοινώνει 18 kWh/100 χλμ., η οποία απέχει λίγο από τις 19,6 kWh/100 χλμ. που είδαμε στο trip computer κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Η εργοστασιακή μεικτή αυτονομία βρίσκεται στα 484 χλμ. ή 630 χλμ. εντός πόλης, με την πραγματική μέση να είναι κοντά στα 400 χιλιόμετρα. Πολύ εξυπηρετική και χρήσιμη είναι η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, που ρυθμίζεται μέσω των διακοπτών πίσω από το τιμόνι (σαν paddles), με 6 επίπεδα ανάκτησης. Επιπλέον, μέσω του V2L μπορεί να τροφοδοτήσει εξωτερικές οικιακές συσκευές, έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα.
Ακλόνητο στο δρόμο
Όσο ευχαριστιέσαι να βλέπεις και να βρίσκεσαι στο «κόκπιτ» του EV6, άλλο τόσο χαίρεσαι να το οδηγείς και να θέλεις συνέχεια να κινείσαι με το εντυπωσιακό αυτό ηλεκτρικό crossover. Η εξαιρετικά στιβαρή πλατφόρμα E-GMP, το χαμηλό κέντρο βάρους μαζί με την αναλογία 53:47 ανά άξονα και η εξελιγμένη σύνδεση των δύο αξόνων – ηλεκτροκινητήρων, επιτρέπουν δυναμική οδήγηση, χωρίς να επιβαρύνονται οι επιβάτες. Περαιτέρω έμφαση στα χαρακτηριστικά του EV6 δίνει μια προηγμένη διάταξη αμορτισέρ, που συνδυάζει σπορ συμπεριφορά και υψηλά επίπεδα άνεσης, σε συνεργασία με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, τόσο όταν πηγαίνει σε πιεσμένους ρυθμούς, όσο και όταν περνάει από ανωμαλίες του οδοστρώματος, το EV6 αντιδράει σαν ένα ενιαίο στιβαρό και άκαμπτο σύνολο. Ακόμα και με το πεντάλ του γκαζιού πατημένο τέρμα όπου η ώθηση είναι έντονη, το αυτοκίνητο είναι απόλυτα ελεγχόμενο και κολλάει στην άσφαλτο. Χαρακτηριστικό που γίνεται περισσότερο αντιληπτό σε κλειστές στροφές. Εκεί η πρόσφυση που εξασφαλίζουν οι τροχοί διαστάσεων 255/45 R20 σε κάνουν να νιώθεις ένα μούδιασμα στο κεφάλι σου από τα «G» της πίεσης, ενώ αυτοκίνητο παραμένει ακλόνητο στην πορεία του και το μόνο που ακούς είναι ένα ελαφρύ «σκούξιμο» από τα ελαστικά. Σύμμαχοι του οδηγού είναι το γρήγορο και επικοινωνιακό τιμόνι με τις 2,67 στροφές από άκρη σε άκρη, όπως και τα πολύ δυνατά φρένα με τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους εμπρός – πίσω.
+ Σχεδιασμός, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, χώροι, κατανάλωση
– Τιμή