Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS

Η Jeep εναρμονίζεται και αυτή το ρεύμα της εποχής (κυριολεκτικά και μεταφορικά) με την προσθήκη εξηλεκτρισμένων κινητήρων. Η αρχή έγινε με τα Plug-in Hybrid Renegade 4xe και Compass 4xe, ενώ τώρα γίνεται πιο προσιτή στο ευρύ κοινό με τα e-Hybrid Renegade και Compass. Όσο για το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep δεν αργεί, αφού θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2023 και εμφανίστηκε τον περασμένο Μάρτιο ως πρωτότυπο.

Το νέο Jeep Renegade e-Hybrid διακρίνεται εξωτερικά από το λογότυπο με πράσινο γράμμα «e» που πλαισιώνεται με τη λέξη «torque» και βρίσκεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 26.800 ευρώ στην αρχική έκδοση Longitude με όλο τον τον απαραίτητο εξοπλισμού. Ενδεικτικά διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, έλεγχο διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, οθόνη αφής 7 ιντσών, αισθητήρα βροχής, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες. Ανεξαρτήτως έκδοσης συνοδεύεται με 4ετή εργοστασιακή εγγύηση 160.000 χλμ.

48V hybrid με χαρακτηριστικά full hybrid

Η τεχνολογία e-Hybrid φέρνει νέα δεδομένα στα υβριδικά συστήματα, αφού παρά το γεγονός ότι είναι 48V, δίνει τη δυνατότητα και αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης υπό συνθήκες. Να υπενθυμίσουμε ότι τα άλλα ήπια υβριδικά 48V δεν προσφέρουν κίνηση μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια, παρά μόνο υποβοηθούν το θερμικό κινητήρα στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Έτσι, το e-Hybrid συνδυάζει τα οφέλη από τις δύο αυτές τεχνολογίες, όπως είναι το μικρότερο βάρος ενός 48V Hybrid και την οικονομία σε καύσιμο ενός full hybrid.

Το εξελιγμένο μηχανικό αυτό σύνολο έχει ως βασική μονάδα το νέο turbo 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.5 λτ., που λειτουργεί στον κύκλο Miller. Αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής και συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα νέο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας των 20 ίππων και 55 Nm ροπής (αντιστοιχούν σε 135 Nm στην είσοδο του κιβωτίου) βρίσκεται ανάμεσα στο κιβώτιο και το θερμικό μοτέρ, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας BSG αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας των 48V και την ομαλή επανεκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Η 48V μπαταρία των 0,8 kWh είναι μικρή σε όγκο, ζυγίζει 13,5 κιλά και βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Έτσι δεν επηρεάζει καθόλου τους χώρους, ούτε το κέντρο βάρους.

Το Renegade e-Hybrid εκκινεί αμιγώς ηλεκτρικά χωρίς τη χρήση του 1.5Τ και σε ταχύτητες έως περίπου τα 20 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα στο παρκάρισμα δεν εμπλέκεται ο θερμικός κινητήρας, ενώ εν κινήσει αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού στο ρολάρισμα σβήνει το μοτέρ βενζίνης. Συνολικά και με λίγο προσεγμένο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, εξοικονομείται αρκετή βενζίνη. Στη δοκιμή, η κατανάλωση βρέθηκε στα 7,1 λτ./100 χλμ., με περιθώρια να πέσει λίγο ακόμα. Η Jeep ανακοινώνει εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ., τα οποία ισούνται με 83,2 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα, το μικρό υβριδικό Jeep είναι αρκετά σβέλτο, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα έχει κάποια περιθώρια βελτίωσης ως προς την ομαλότητα, όπως ισχύει αντίστοιχα και για την αμεσότητα του DDCT στο kickdown.

Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση

Το Renegade ανέκαθεν ξεχώριζε για τον ευχάριστο συνολικά του χαρακτήρα, τόσο από πλευράς σχεδιασμού, όσο και στην οδήγηση. Τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το εμπρός παρμπρίζ με την κάθετη κλίση και ο συνδυασμός των τετραγωνισμένων και στρογγυλών μοτίβων, συνθέτουν ένα μικρό SUV που δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου οχήματος. Παράλληλα το μήκος των 4.236 χλστ. ευνοεί την ευελιξία στην πόλη, όπου άλλωστε περάσει το μεγαλύτερο μέρος της «ζωής» του. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με την κατάλληλη ρύθμιση φιλτράρουν με ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα πολύ καλή σταθερότητα και σιγουριά σε κάθε διαδρομή.

Στις ευθείες το Renegade e-Hybrid παραμένει ευθύβολο ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, που είναι σε θέση να αναπτύξει και να διατηρήσει χωρίς δυσκολία. Περνώντας σε στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές για τον χαρακτήρα και το ύψος του, με τη συμπεριφορά του να χαρακτηρίζεται ουδέτερη στις περισσότερες περιπτώσεις, με κάποιες ελαφρά υποστροφικές τάσεις να εξαλείφονται από το ESP. Τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του ενισχύει η καλή πληροφόρηση και το βάρος από το τιμόνι, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση. Εκτός δρόμου και μέχρι εκεί που θέτει τα όρια ή έλλειψη τετρακίνησης, το Renegade κινείται άνετα, χάρη και στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 171 χλστ. και τις μικρές γωνίες εισόδου (18,8 μοίρες), ράμπας (14,4 μοίρες) και εξόδου (22,0 μοίρες).

Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Renegade e-Hybrid η εικόνα είναι γνώριμη και παρουσιάζει ξεχωριστά σχεδιαστικά γνωρίσματα που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την παράδοση της Jeep. H έκδοση Upland της δοκιμής (32.500 ευρώ) διαθέτει μέρη κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά, όπως το ύφασμα Seaqual που τοποθετείται σε καθίσματα, στα πάνελ θυρών και στο ταμπλό. Το τελευταίο αποτελείται από παχύ μαλακό πλαστικό, ενώ η συναρμογή είναι προσεγμένη, όπως και το φινίρισμα. Ευχάριστη και απαραίτητη high-tech νότα παρέχουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, όπως και η κεντρική οθόνη των 8,4 ιντσών με τα όμορφα γραφικά και τις πάρα πολλές πληροφορίες.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και ο οδηγός κάθεται άνετα, ωστόσο την ορατότητα περιορίζουν εν μέρει οι παχιές εμπρός κολόνες και οι πίσω φαρδιές. Οι χώροι του Renegade e-Hybrid παραμένουν ως έχουν, που σημαίνει ότι είναι άνετοι για 4 επιβάτες και με αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 351 λίτρων, με βάθος, τετραγωνισμένο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.

+ Σχεδιασμός, ποιότητα, υβριδικό σύστημα, κατανάλωση, επιδόσεις, χώροι, ηλεκτρική κίνηση

– Αμεσότητα στο kickdown

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.469
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
20
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.236
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.684
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.420
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.800 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store