Οι δρόμοι έχουν γεμίσει από τα δικίνητα SUV, ωστόσο λίγα είναι τα πραγματικά off road μοντέλα που έχουν παραμείνει στην αγορά. Ένα εξ αυτών είναι το σκληροτράχηλο Jeep Compass Trailhawk, το οποίο κινείται από τον 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου, εξοπλίζεται με αυτόματο 9άρι κιβώτιο ταχυτήτων και πολύ ικανή τετρακίνηση.
Δείτε ακόμα: Ήρθε το νέο Jeep Renegade από 18.900 ευρώ
Η έκδοση Trailhawk του Jeep Compass, σύμφωνα με τη φίρμα έχει υποβληθεί σε μία σειρά εξαντλητικών δοκιμών, ώστε να πάρει το σήμα-έγκριση Trail Rated. Για την ακρίβεια έχουν πιστοποιηθεί οι επιδόσεις του σε πέντε διαφορετικούς τομείς: απόσταση από το έδαφος, ελκτική πρόσφυση, ελευθερία άρθρωσης αναρτήσεων, ευελιξία και πέρασμα από βαθύ νερό.
Τιμολογιακά τώρα, η κορυφαία αυτή έκδοση, κοστίζει 43.900 ευρώ. Η λιγότερο δυνατή εκδοχή του 2λιτρου Multijet, με τους 140 ίππους κοστίζει 36.100 ευρώ. Από εκεί κι έπειτα για τους λάτρεις του μοντέλου υπάρχουν κι άλλες εκδόσεις για το Compass, με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Στη βάση των επιλογών είναι η έκδοση Sport (διαθέσιμες είναι ακόμα οι εκδόσεις, Longtitude, Night Eagle, Limited και η κορυφαία Trailhawk που δοκιμάζουμε) με τον κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων και με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, να κοστίζει από 26.700 ευρώ. Αν την θελήσετε με τον 1.6 Multijet diesel μοτέρ τότε θα πρέπει να εκταμιεύσετε 30.700 ευρώ.
Εμφάνιση α λα Cherokee!
To Jeep Compass, τοποθετείται ανάμεσα στα Renegade και Cherokee, διαθέτει μια εξαιρετικά δυναμική και συνάμα premium εικόνα. Το βλέμμα τραβάει η μάσκα με τις 7 γρίλιες, τα φώτα με προβολείς LED αλλά και η γενικότερη κεντρική ιδέα σχεδίασης, που αντλεί έμπνευση από το μεγάλο Cherokee. Η έκδοση Trailhawk διακρίνεται με τους ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερες γωνίες εισόδου και εξόδου. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 216 χλστ., σε συνδυασμό με τις ποδιές προστασίας και τα Mud&Snow ελαστικά, εγγυώνται ότι το Compass δε θα «μασήσει» πουθενά. Το όλο παρουσιαστικό συμπληρώνεται από το σήμα Trail Rated ψηλά στα φτερά, τα μαρσπιέ Rock Rails by Mopar, τη διχρωμία στο καπό με αυτοκόλλητο Black Hood, αλλά κι από το χαρακτηριστικό κόκκινο γάντζο ρυμούλκησης Jeep.
Διαβάστε επίσης: Τα υβριδικά Jeep θα φορτίζουν με κύματα!
Πολυτελές και άνετο εσωτερικό
Από την πρώτη επαφή με την καμπίνα του Jeep Compass αντιλαμβάνεσαι ότι οι σχεδιαστές της μάρκας, χρησιμοποίησαν ποιοτικά υλικά, τα «έδεσαν» άψογα μεταξύ τους, δίνοντας παράλληλα μεγάλη σημασία στο φινίρισμα. Τα καθίσματα και οι επενδύσεις των θυρών έχουν «ντυθεί» με ποιοτικό δέρμα, ενισχύοντας έτσι τον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, καθώς ενσωματώνει τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής των 8,4 ιντσών για το σύστημα infotainment U Connect. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ευανάγνωστο πίνακα οργάνων με κλασικό στροφόμετρο και ταχύμετρο και στη μέση απολαμβάνει μια οθόνη TFT 7 ιντσών, που προσφέρει περαιτέρω πληροφόρηση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Jeep Compass 1.4 MultiAir 2 170HP ATX 4×4
Σε επίπεδο χώρων τώρα, παρά το γεγονός πως το Compass κατασκευάστηκε στη πλατφόρμα Small Wide 4×4 του Renegade, έχει όμως μεγαλύτερο μήκος κατά 150 χλστ., χαρακτηριστικό που προσφέρει μεγαλύτερους χώρους επιβατών. Ειδικά οι πίσω θα βολευτούν άνετα, με ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, με τις θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα να επαρκούν. Όμως ο χώρος αποσκευών είναι ολίγον περιορισμένος, μιας και με την χρήση (απαραίτητος για την off road χρήση που θα γίνει) εφεδρικού τροχού ανέρχεται στα 388 λίτρα (438 λίτρα με κιτ επισκευής).
Καλό δίδυμο κινητήρας – κιβώτιο
Το εμφατικό Jeep Compass κινείται από τον ρωμαλέο diesel κινητήρα 2.0 λίτρων Multijet II, που αποδίδει 170 ίππους και 380 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ ανεβάζει πρόθυμα στροφές, με το τράβηγμα να είναι δυνατό από το χαμηλό φάσμα στροφών, χαρακτηριστικό το οποίο ενισχύεται κι από το καλό σε λειτουργία 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF. Σε ότι αφορά την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, απαιτούνται 10,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Μειονέκτημα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος που περνάει από τον κινητήρα στην καμπίνα, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων δεν γίνονται πάντοτε με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο. Η μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει η Jeep είναι εξαιρετικά αισιόδοξη (5,7 λτ./100 χλμ) μιας και στην πράξη (οδήγηση σε ορεινό δίκτυο, off road μονοπάτια και εθνική) άγγιξε τα 8,9 λτ./100 χλμ., ενώ σε αστικές συνθήκες είναι σχεδόν συν 2 λίτρα.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές όλων των εκδόσεων του Jeep Wrangler
Σε αναζήτηση περιπέτειας!
Κάπως έτσι νιώθαμε τις μέρες που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το Compass. Ο χαρακτήρας και το παρουσιαστικό του μοντέλου είναι σαν τις Σειρήνες: Σε καλούν συνέχεια να βάλεις μπροστά το 4×4 και να εξαφανιστείς για όπου θελήσει η ψυχή σου. Και με τις off road δυνατότητες που διαθέτει δεν είναι απαραίτητο να διαλέξεις τη συμβατική διαδρομή. Πάντως όποια κι αν επιλέξετε, θα εντυπωσιαστείτε από τη λειτουργία της ανάρτησης η οποία είναι ισοπεδωτική, είτε κινείστε στο εθνικό δίκτυο, είτε σε επαρχιακή, στριφτερή διαδρομή. Ελέγχει σωστά το αμάξωμα, προσφέροντας πρόσφυση όταν στρίβεις σβέλτα και χωρίς τρομακτικές κλίσεις, παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Πάμε στο ζουμί της υπόθεσης όμως, που δεν είναι άλλο από την εκτός δρόμου οδήγηση. Σε αυτή τη περίπτωση ο οδηγός έχει συμμάχους την πολύ καλή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, τετρακίνηση μέσω του «Jeep Active Drive» με δυνατότητα κλειδώματος και το σύστημα Selec-Terrain.
Το τελευταίο διαθέτει έως και πέντε ρυθμίσεις ανάλογα με τον τύπο που εδάφους, Auto, Snow, Mud, Sand και Rock, με την τελευταία να προσφέρεται μόνο στην έκδοση Trailhawk, όπως και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (αργό). Κάθε μια από τις παραπάνω ρυθμίσεις, σύμφωνα με την Jeep, έχει τον δικό της αλγόριθμο και βελτιστοποιεί έως και 12 συστήματα του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Αρίστευσε το Jeep Renegade στις δοκιμές του IIHS
Με αυτά τα όπλα στη φαρέτρα του, αλλά και με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (216 χλστ.) και τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής (30, 24,4 και 33,6 μοίρες αντίστοιχα) το Jeep Compass ισοπεδώνει κάθε κακοτράχαλη διαδρομή, περνώντας από παντού. Αν είστε λάτρεις της περιπέτειας και το κόστος κτήσης δεν σας προβληματίζει, τότε βρήκατε το συνοδοιπόρο σας στις μελλοντικές σας εξερευνήσεις.
(+) Λειτουργία ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, λειτουργία τετρακίνησης, χώροι επιβατών, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός
(-) Θόρυβος κινητήρα, κατανάλωση υπό πίεση