Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS Facelift

Η Hyundai αναβάθμισε ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της, το i20, το οποίο από το 2008 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά έχει συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη. Ισχυρά του όπλα ήταν ανέκαθεν η αξιοπιστία, η πρακτικότητα και τα πολύ ανταγωνιστικά του χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με προσιτές τιμές. Στοιχεία που διαθέτει και το τρίτης γενιάς ανανεωμένο i20 το οποίο δοκιμάζουμε με τον κινητήρα που του ταιριάζει ιδανικά, τον 1.000άρη turbo με τα 100 άλογα.

Ακόμα πιο δυναμικό και κομψό

Οι σχεδιαστές της Hyundai πραγματοποίησαν λεπτές «επεμβάσεις» στην εξωτερική εμφάνιση του i20 Facelift, προκειμένου να τονώσουν το δυναμισμό του με πιο κομψό τρόπο. Σε αυτό συμβάλλουν με την πρώτη ματιά το σχήμα και το μοτίβο του εμπρός προφυλακτήρα, μαζί με τις νέες γρίλιες της μεγάλης μάσκας. Παράλληλα το ελαφρώς διαφοροποιημένο λογότυπο της Hyundai μεταφέρθηκε από τη μάσκα στο χείλος του καπό. Το πίσω μέρος διαθέτει και αυτό επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, μοναδικό σχεδιασμό στα φωτιστικά σώματα, ενώ τις αλλαγές συμπληρώνουν και οι ζάντες νέας σχεδίασης των 16 και 17 ιντσών. Επιπλέον, στη χρωματική παλέτα του i20 προστέθηκαν τρεις νέες αποχρώσεις, οι Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl και Meta Blue Pearl. Παρόλες τις αναβαθμίσεις που δέχτηκε, οι τιμές του διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πριν, με τη συνοδεία πληρέστατου στάνταρ εξοπλισμού. Η βασική έκδοση Fresh καταργήθηκε και τώρα ξεκινά από την Exclusive, στις τιμές των 18.390 ευρώ για το 1.2 MPi 84 hp και από 19.390 ευρώ το 1.0 T-GDI 100 hp (δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις).

Πληρότητα στο εσωτερικό του i20

Διακριτικές βελτιώσεις δέχτηκε το i20 Facelift στο εσωτερικό του, όπου η βασικότερη αλλαγή αφορά τις νέες υφασμάτινες επενδύσεις. Για όσους θέλουν μια πιο «ζωηρή» εμφάνιση διατίθεται και το πακέτο Lucid Lime με σπορ μοτίβο στα καθίσματα και ραφές σε χρώμα lime, απόχρωση που συναντάται και σε διάφορα διακοσμητικά. Διαφορετικά υπάρχουν τα πιο ήπιων τόνων Black Mono και το Black Mono & Grey με τη διχρωμία. Το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει λαμπτήρες LED στην καμπίνα για καλύτερο φωτισμό, καθώς και εμπρός εσωτερικό φωτισμό 64 συνολικά χρωμάτων. Ο σχεδιασμός παρέμεινε ως είχε, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και το infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών (10,25 ιντσών στην κορυφαία έκδοση Distinctive της δοκιμής).

Η κατασκευή του εσωτερικού με τα σκληρά συμπαγή πλαστικά είναι ιδιαίτερα γεροδεμένη και αυτό γίνεται αισθητό τόσο μέσω της αφής, όσο και κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Στα θετικά γνωρίσματα ανήκουν ακόμα τα αναπαυτικά καθίσματα και ιδίως τα μπροστινά με την πάρα πολύ καλή πλευρική στήριξη, όπως και η απροβλημάτιστη εργονομία. Στα ατού του i20 παραμένουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, αφού διαθέτει αρκετό αέρα για τα κεφάλια, τα πόδια και ωφέλιμο πλάτος. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 352 λίτρων, δίχως να έχει υπολογιστεί ο περίσσιος χώρος κάτω από το δάπεδο (φέρει κιτ επισκευής ελαστικού), όπου μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα μικροαντικείμενα.

Ιδανικός ο 1.0 Turbo με τα 100 άλογα

Ο ιδιαίτερα αξιόλογος και με ραφιναρισμένη λειτουργία 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 998 κ.εκ. με την ισχύ των 100 ίππων, παρέμεινε ως είχε και ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα του i20. Συνεργάζεται με ένα ορθώς κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6iMT το 48V Hybrid), ενώ όσοι θέλουν ακόμα περισσότερη άνεση στην οδήγηση υπάρχει και η επιλογή του 7DCT. Με το παραδοσιακό σασμάν, το μοτέρ διακρίνεται κατευθείαν για το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, χάρις στα 172 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.500 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό που ευνοεί ιδιαίτερα την ελαστικότητα στις συνεχόμενες αυξομειώσεις των ρυθμών κίνησης στην πόλη, μιας και ο οδηγός δεν χρειάζεται να καταφεύγει συνέχεια στον εύχρηστο λεβιέ. Ο 1.0 T-GDI είναι πρόθυμος στην αύξηση ρυθμών (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ.), φτάνει με γραμμικό τρόπο και δίχως κομπιάσματα ψηλά νούμερα στο στροφόμετρο, ακόμα και με το πρόγραμμα Normal. Με την επιλογή Sport από το Drive Mode η απόκριση γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι αποκτά λίγο περισσότερο βάρος. Στο ταξίδι διατηρεί άνετα ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα με περίπου 2.900 σ.α.λ. και 6η. Σχετικά με την κατανάλωση, η μέση τιμή των 7,2 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή είναι ένα λογικό νούμερο και επιτυγχάνεται χωρίς «αυγό» στο πεντάλ του γκαζιού.

Σίγουρο πάτημα και ευκολία στην οδήγηση

Το ολοκληρωμένο συνολικά προφίλ του Hyundai i20 Facelift συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Αρχικά ο οδηγός αντιλαμβάνεται τη στιβαρότητα του πλαισίου και της κατασκευής συνολικά, ενώ κατόπιν εκτιμά αμέσως την ευκολία που προσφέρει το αυτοκίνητο στους χειρισμούς. Οι αναρτήσεις του με την ελαφρώς σφιχτή ρύθμιση διαχειρίζονται καλά τις λακκούβες, μπαλώματα, ραγίσματα της ασφάλτου και όποια στραβά συναντά κανείς στους δρόμους. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής οι 17άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/45 R17) δεν ευνοούν την άνεση, όμως ενισχύουν το κράτημα και την πρόσφυση -το Exclusive φοράει 185/65 R15 και το Premium 195/55 R16. Μαζί με τις μικρές κλίσεις το i20 στρίβει με γεμάτο γκάζι, ακολουθεί την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός και θα υποστρέψει ελαφρά αν ο οδηγός το παρακάνει. Αρκεί ένα ελαφρύ άφημα του δεξιού πεντάλ για να κλείσει την τροχιά του, τη στιγμή που το ESP έχει διακριτική εποπτεία. Πρόσθετα το άμεσο τιμόνι με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη διαθέτει κατάλληλο βάρος, ενώ τα φρένα με τους δίσκους και πίσω επιβραδύνουν άμεσα το i20.

(+) Εμφάνιση, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, φρένα, πλούσιος εξοπλισμός
(-) Άνεση από τις 17άρες ζάντες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.040
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.065
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
67%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.390 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store