Το δημοφιλές Hyundai i10 δέχτηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα, τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση της υπάρχουσας τρίτης γενιάς του. Οι διακριτικές αλλαγές και αναβαθμίσεις που έγιναν αφορούν τον εξωτερικό του σχεδιασμό, την προσθήκη νέων στοιχείων ανέσεων, την πιο σύγχρονη τεχνολογία και τα πιο εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Το λανσάρισμά του στην Ελλάδα έγινε εδώ και λίγους μήνες, σε τιμές που ξεκινούν από τις 16.190 ευρώ και με πλουσιότατο στάνταρ εξοπλισμό από την αρχική έκδοση Style (καταργήθηκε το βασικό μοντέλο Fresh). Εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας, τα γνωστά στοιχεία ανέσεων, νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment με 8άρα οθόνη, κάμερα οπισθοπορείας, θύρες USB, αυτόματη λειτουργία προβολέων, δερμάτινο τιμόνι και πολλά ακόμη. Από πλευράς κινητήρων προσφέρεται με τα γνωστά μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.0 MPI 67 PS και 1.2 MPI 84 PS (με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), καθώς και με το 1.0 T-GDI 100 PS στην πιο σπορ έκδοση N Line. Το 1.2 ΑΜΤ της δοκιμής ξεκινά από τις 17.440 ευρώ, τιμή από τις χαμηλότερες για καινούργιο αυτόματο μοντέλο με όλο αυτό τον εξοπλισμό.
Με πιο δυναμικό «πρόσωπο»
Εξωτερικά το Hyundai i10 Facelift ξεχωρίζει αμέσως από τις αλλαγές στον σχεδιασμό του εμπρός τμήματός του, που του προσδίδουν μια πιο δυναμική όψη. Συγκεκριμένα το εσωτερικό μέρος των προβολέων με το μαύρο περίγραμμα έχει επανασχεδιαστεί, ενώ τα μπροστινά φώτα ημέρας LED διαθέτουν νέο μοτίβο κυψελοειδούς πλέγματος, αντίστοιχο με εκείνο της νέας μάσκας. Διαφορετικός είναι και ο αεραγωγός χαμηλά στον προφυλακτήρα, όπως και το πιο μεγάλο σήμα της Hyundai. Το μικρότερο Hyundai διατίθεται σε εννέα εξωτερικά χρώματα, μεταξύ των οποίων το φωτεινό ανοιχτό γκρι Lumen Grey και το μπλε-βιολετί Meta Blue είναι νέα. Επιπλέον, επτά από αυτά μπορούν να συνδυαστούν με μαύρη οροφή. Το πίσω μέρος παρέμεινε ως είχε, όπως και οι διαστάσεις του (μήκος 3.670 χιλιοστά).
Αρτιότητα στο εσωτερικό του
Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου i10, η πιο κύρια αλλαγή που εντοπίζεται αμέσως αφορά το νέο παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στο κεντρικό του τμήμα ενσωματώνει μια οθόνη LCD 4,2 ιντσών, ενώ εκατέρωθεν αυτής αναγράφονται με ψηφιακά νούμερα η ταχύτητα κίνησης και οι στροφές του κινητήρα. Πλαισιώνονται από ένα περίγραμμα που αλλάζει αποχρώσεις μέσω του μενού, σε μπλε, κόκκινο και πράσινο. Το εύχρηστο infotainment με την 8άρα οθόνη παρέχει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto στο βασικό εξοπλισμό και προαιρετικά σύστημα πλοήγησης και υπηρεσίες τηλεματικής Bluelink, καθώς και ασύρματη φόρτιση κινητού. Οι αναβαθμισμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν ακόμα επιπλέον θύρες USB-C, eCall δεύτερης γενιάς που βασίζεται στο δίκτυο 4G και απομακρυσμένη ενημέρωση χαρτών Over The Air. Κάτι που δεν φαίνεται αλλά είναι πολύ σημαντικό, αφορά το εκσυγχρονισμένο σύστημα αυτόνομης πέδησης και με αναγνώριση ποδηλάτων. Μαζί με το στάνταρ σύστημα διατήρησης λωρίδας και την κάμερα οπισθοπορείας, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πλήρη «σουίτα» συστημάτων υποβοήθησης.
Η προσοχή που έχει δώσει η Hyundai στην κατασκευή του εσωτερικού του i10 γίνεται ορατή και αισθητή σε κάθε σημείο. Τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή, δεν αφήνουν ακάλυπτες επιφάνειες και είναι πολύ καλά μονταρισμένα. Η διχρωμία στο αυτοκίνητο της δοκιμής αναβαθμίζει σημαντικά το διάκοσμο, όπως και το 3D κυψελοειδές μοτίβο που καλύπτει ένα μέρος του ταμπλό. Ο οδηγός του Hyundai i10 θα βρει αμέσως τη θέση του, δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία και θα βολευτεί στα πολύ αναπαυτικά καθίσματα (όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες). Κάτι ακόμα που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό του i10 είναι η ευρυχωρία του. Αν και μίνι μοντέλο, μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα πιο ψηλά άτομα, όχι μόνο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας, αλλά και στο πίσω, όπου ο αέρας για τα πόδια είναι συγκρίσιμος με supermini μοντέλων. Παράλληλα, το μεγάλο άνοιγμα των θυρών κάνει εύκολη την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Μεγάλος για τα δεδομένα του A-Segment είναι και ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων που φτάνει τα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το μόνο μειονέκτημα που παρέμεινε, είναι ότι η εταζέρα δεν σηκώνεται όταν ανοίγει το πίσω καπό, γιατί δεν υπάρχουν σκοινάκια.
Οδήγηση στον… αυτόματο
Το Hyundai i10 με το πεντατάχυτο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (AMT) εστιάζει στην απλότητα και όχι στην αμεσότητα. Δεν συγκρίνεται σε γρηγοράδα και ομαλότητα λειτουργίας με τα παραδοσιακά αυτόματα, τα διπλού συμπλέκτη και τα CVT, όμως εξασφαλίζει το βασικό προσόν της αυτόματης μετάδοσης. Δηλαδή της περισσότερης άνεσης και ευκολίας στην οδήγηση, αφού ο οδηγός δεν αλλάζει χειροκίνητα πατώντας και αφήνοντας το πεντάλ του συμπλέκτη. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με «χαλαρό» τρόπο, υπενθυμίζοντας στον οδηγό ότι το i10 AMT δεν φτιάχτηκε για γρήγορες και βίαιες επιταχύνσεις, αλλά για να κάνει τη ζωή του λιγότερο επίπονη στο μαρτυρικό «σταμάτα-ξεκίνα» και στις αυξομειώσεις των ρυθμών κίνησης. Παρόλα αυτά υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω για ανέβασμα (+) και κάτω για κατέβασμα (-). Σε αυτή την περίπτωση και με ήπιο πάτημα του δεξιού πεντάλ «παίρνει» πιο ομαλά τις ταχύτητες και ο οδηγός μπορεί να πετύχει καλύτερο χειρισμό. Από πλευράς επιδόσεων χάνει δευτερόλεπτα λόγω του AMΤ, αφού φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 15,8 δλ. (έναντι 12,6 δλ. το 5άρι χειροκίνητο). Σε ανοιχτούς δρόμους διατηρεί εύκολα γρήγορους ρυθμούς, μιας και το μοτέρ των 84 ίππων και 118 Nm ροπής διαθέτει αρκετό νεύρο. Για παράδειγμα στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 3.600 σ.α.λ., ενώ ο θόρυβος που παράγει το μοτέρ γίνεται αντιληπτός στο εσωτερικό, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Στην κίνηση το ISG σύστημα Stop & Start παρουσιάζει ομαλή λειτουργία, όπως και ο κινητήρας άλλωστε με τους 4 κυλίνδρους. Σε επίπεδο κατανάλωσης, μια μέση τιμή με αρκετό μποτιλιάρισμα διαμορφώνεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., όμως σε πιο ανοιχτούς δρόμους και με λίγη προσοχή μπορεί να πέσει στα 6 λτ./100 χλμ.
Πάτημα μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Το Hyundai i10 μπορεί να ανήκει στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, όμως και το στήσιμό του στο δρόμο θυμίζει πιο μεγάλο αυτοκίνητο. Αρχικά εκπλήσσει ευχάριστα η επιτυχής απορρόφηση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, παρά τις 16 ιντσών ζάντες με ελαστικά 195/45 του αυτοκινήτου της δοκιμής (175/65 R14 το βασικό μοντέλο). Όχι μόνο φιλτράρει με επιτυχία λακκούβες, μπαλώματα, καπάκια υπονόμων κ.λπ., αλλά τα περνά με ποιοτικό και στιβαρό τρόπο. Συνολικά δίνει την αίσθηση ενός ομοιογενούς αυτοκινήτου, το οποίο είναι ευθύβολο στους ανοιχτούς δρόμους, στρίβει απροβλημάτιστα και προσφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, μέσα από το άμεσο τιμόνι. Συν του ότι εφοδιάζεται με δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς (πλην της πρώτης έκδοση Style), όταν μεγαλύτερα αυτοκίνητα έχουν ταμπούρα. Μαζί με την άριστη ευελιξία και τη φιλικότητά του στους χειρισμούς, το Hyundai i10 AMT είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη.