Η Hyundai έχει κάνει άλματα προόδου την τελευταία 15ετία με την παρουσίαση των μοντέλων i10, i20, i30 και Tucson, τα οποία στις νέες γενιές τους έχουν ανέβει πολλά σκαλιά και έχουν ταράξει τα νερά σε κάθε κατηγορία. Ακόμα και το μικρότερο Hyundai, το ολοκαίνουργιο και αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη, 3ης γενιάς i10, είναι πληρέστατο και μόνο για μίνι μοντέλο δεν μοιάζει.
Δείτε ακόμα: «Φυσέκι» το Hyundai i10 στον τάρανδο! (+video)
Όλη αυτή η πρόοδος συνοδεύεται από άκρως ελκυστικές τιμές σε συνάρτηση και με τον πλήρη βασικό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα Η πρώτη έκδοση Fresh με τον 1.0 λτ. κινητήρα των 67 ίππων κοστίζει από 11.340 ευρώ και διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες ανήκουν στην πολύ συμφέρουσα δεύτερη έκδοση Style, στις 12.140 ευρώ. Επίσης, υπάρχει και έκδοση με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων (AMT) πέντε σχέσεων, σε τιμές που ξεκινούν από 12.040 ευρώ.
Σχεδίαση που τραβάει τα βλέμματα
To σχεδιασμένο και εξελιγμένο στην Ευρώπη, νέο i10 είναι αναμφίβολα το πιο όμορφο μίνι Hyundai που έχει παρουσιαστεί ποτέ και ίσως, το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Σε σχέση με το προγενέστερο i10, το νέο είναι πιο μακρύ κατά 5 χλστ. (3.670 χλστ.), πλατύτερο κατά 20 χλστ. (1.680 χλστ.), πιο χαμηλό κατά 20 χλστ. (1.480 χλστ.) και με μεγαλύτερο κατά 40 χλστ. μεταξόνιο (2.425 χλστ.). Ξεχωριστά σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η μεγάλη κυματοειδής μάσκα με τα ενσωματωμένα στρογγυλά φώτα LED ημέρας, το τοξοειδές σχήμα της οροφής, το λογότυπο «i10» στις πίσω κολόνες και οι οριζόντιες γραμμές στο πίσω άκρο που τονίζουν το πλάτος. Όσο για τη διχρωμία Aqua Turquoise με τη μαύρη οροφή, είναι ένας συνδυασμός που του ταιριάζει τέλεια.
Εσωτερικό μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το εσωτερικό του νέου Hyundai i10, αφού δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και όχι ενός μίνι μοντέλου. Σε αυτό συμβάλλουν η ποιότητα, οι χώροι και ο σχεδιασμός, που κερδίζουν αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η ψηλά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών, που ενώνεται με το πλαίσιο του πίνακα οργάνων. Τα ποιοτικά σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς, ενώ η διχρωμία αναβαθμίζει περεταίρω την ελκυστική εικόνα. Κάθε επιφάνεια είναι καλυμμένη με επένδυση και δεν υπάρχουν γυμνά μεταλλικά μέρη, όπως συμβαίνει σε άλλα μίνι μοντέλα.
Δείτε ακόμα: Η τιμή του νέου Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line
Την προσοχή στη λεπτομέρεια την αντιλαμβάνεται ο οδηγός και από την στιγμή που θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση και θα προσαρμοστεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των χειριστηρίων. Εξυπηρετικός είναι και ο σχετικά ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων. Από πλευράς χώρων, το νέο i10 μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα. Στο πίσω κάθισμα το μακρύτερο μεταξόνιο ευνόησε σημαντικά τον αέρα για τα πόδια, αφού και οι πιο ψηλοί δεν θα στριμωχτούν. Για τις αποσκευές υπάρχουν 252 λτ. με πρακτικό διπλό δάπεδο (στην πιο πλούσια έκδοση Distinctive). Μειονέκτημα αποτελεί ότι η εταζέρα δεν έχει κορδόνι, με αποτέλεσμα να μην σηκώνεται όταν ανοίγει η πόρτα του πορτ μπαγκάζ και να δυσκολεύει στη φόρτωση.
Οικονομικός κινητήρας με σθένος
Ο μικρότερος 3κύλινδρος, ατμοσφαιρικός 1.000άρης κινητήρας με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και το αλουμινένιο μπλοκ, κρίνεται επαρκέστατος για τις αστικές μετακινήσεις. Αρχικά, το πρώτο στοιχείο που εκτιμά ο οδηγός είναι οι ανύπαρκτοι κραδασμοί και το τρέμουλο από το ρελαντί μέχρι τις μεσαίες στροφές. Στις πιο υψηλές εμφανίζει τραχύτητα, αλλά δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται, αφού στη πόλη κινείται άνετα από τις χαμηλές στροφές. Οι 67 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και τα 96 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. επαρκούν για το αμάξωμα των 989 κιλών, χάρη και στην πυκνή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου με τον εύχρηστο επιλογέα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 4.000 σ.α.λ.). Μόνο σε συνθήκες έντονου φορτίου γίνεται αισθητή η χαμηλή του απόδοση και όταν χρειαστεί γρήγορη επιτάχυνση με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο. Η Hyundai ανακοινώνει 15,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 156 χλμ./ώρα τελικής, με κατανάλωση 5,0-5,5 λτ./100 χλμ. (WLTP). Στην πραγματικότητα το νέο i10 1.0 «καίει» 5,9 λτ./100 χλμ. και έχει περιθώρια για πιο κάτω.
Ευχάριστο, ευέλικτο και ασφαλές στην οδήγηση
Το νέο Hyundai i10, εκτός από μοντέρνο σχεδιαστικά, προσεγμένο σε ποιότητα, πλούσια εξοπλισμένο και ευρύχωρο, είναι και πολύ ισορροπημένο στο δρόμο. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ο οδηγός αντιλαμβάνεται την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Επίσης, είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και ιδανικό για την πόλη. Παράλληλα τα καταφέρνει πολύ καλά και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου το πιο μακρύ μεταξόνιο έχει ενισχύσει τη σταθερότητα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS
Το τιμόνι του νέου i10 προσφέρει καλή αίσθηση και έχει το απαραίτητο σφίξιμο στις ευθείες, αλλά και στις στροφές, όπου η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, όταν ο οδηγός το παρακάνει. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα γίνει το δεξί του χέρι και ο αγόγγυστος συνεργάτης του. Να σημειωθεί τέλος, ότι το i10 στις πιο πλούσιες σε εξοπλισμό εκδόσεις του (Premium και Distinctive), διαθέτει δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, τα οποία δεν έχουν ακόμα και μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
+ Ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, χώροι, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση, ευελιξία, άνεση, ευκολία στους χειρισμούς
– Δύναμη κινητήρα σε πιο γρήγορες επιταχύνσεις, εταζέρα χωρίς κορδόνι