Δοκιμή Honda ZR-V e:HEV 184 PS

Η Honda είναι γνωστή για τους VTEC κινητήρες και τα σπορ μοντέλα της, ωστόσο διαθέτει μακρόχρονη παράδοση και στα SUV. Πριν από τρεις δεκαετίες, το 1995 παρουσίασε το CR-V (best seller Honda παγκοσμίως), ενώ το 1999 ακολούθησε το HR-V, όταν τα μικρά SUV ήταν ανύπαρκτα. Πρωτοεμφανιζόμενο στην γκάμα των SUV της Honda, είναι το ZR-V (HR-V στις Η.Π.Α.), που ήρθε για να καλύψει το κενό μεταξύ των νέων HR-V και CR-V, τόσο σε διαστάσεις, όσο και σε τιμές.

Όπως όλα τα νέα αυτοκίνητα της Honda, έτσι και το ZR-V είναι μόνο full hybrid (e:HEV) με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης κύκλου Άτκινσον. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 44.700 ευρώ, όταν το HR-V κοστίζει από 36.700 ευρώ και το νέο CR-V από 54.400 ευρώ. Από την αρχική έκδοση Elegance του ZR-V ο εξοπλισμός είναι πλουσιοπάροχος, αφού περιλαμβάνει τα πάντα σε συστήματα ασφαλείας, ανέσεων, συνδεσιμότητας και λοιπά αξεσουάρ. Το Style (από 48.500 ευρώ) διακρίνεται εξωτερικά από τα σκούρα ασημί ένθετα στους καθρέπτες, στις ποδιές των προφυλακτήρων και στα μαρσπιέ. Το Sport (από 51.800 ευρώ) έχει μαύρους καθρέπτες, διακοσμητικά και μάσκα με σχέδιο πλέγματος, ενώ το πιο πλούσιο και πολυτελές Advance (από 55.800 ευρώ) εφοδιάζεται με δίχρωμες ζάντες, δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά καθίσματα, Head-up Display και πολλά ακόμα (δείτε εδώ αναλυτικά).

Κομψό και με διακριτικό δυναμισμό

Το Honda ZR-V εμφανίζει μια ισορροπία συνολικά εξωτερικά, αφού τυχόν σχεδιαστικές ακρότητες θα ήταν εντελώς περιττές για ένα τέτοιο SUV. Συνδυάζει με κομψό τόνο την πολυτέλεια με διακριτικά δυναμικά χαρακτηριστικά μέσα από τις «καθαρές» του γραμμές. Στο εμπρός τμήμα του κυρίαρχο στοιχείο αποτελούν η ευμεγέθης μάσκα με τις κάθετες γρίλιες (πλην της έκδοσης Sport σε σχήμα πλέγματος) και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Οι πλευρικές επιφάνειες του ZRV με την καμπύλη μορφή είναι απαλλαγμένες από πτυχές, εκτός από ένα λεπτό νεύρο που διατρέχει το κάτω μέρος των θυρών. Ανάλογα στοιχεία χαρακτηρίζουν και το πίσω μέρος, όπου στις εκδόσεις Sport και Advance τοποθετούνται διπλές απολήξεις εξάτμισης με χρωμιωμένο περίβλημα. Από πλευράς διαστάσεων, το ZR-V έχει μήκος 4.568 χλστ. (4.340 χλστ. το HR-V και 4.706 χλστ. το νέο CR-V), πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.620 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ. Η Honda Ευρώπης το κατηγοριοποιεί στα μικρομεσαία SUV, όπου τοποθετείται στο άνω άκρο από πλευράς μήκους, ενώ δεν απέχει πολύ από τα μεσαία SUV.

Πολυτελές εσωτερικό με άνετους χώρους επιβατών

Το εσωτερικό του ZR-V υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Civic, αλλά με περισσότερες καμπύλες επιφάνειες και λειασμένες γωνίες. Το τριάκτινο τιμόνι, ο μακρόστενος αεραγωγός με το κυψελωτό πλέγμα και η οθόνη αφής των 9 ιντσών του infotainment αποτελούν ορισμένα κυρίαρχα γνωρίσματα. Ο έλεγχος του συστήματος πολυμέσων γίνεται εύκολα χάρη στην πολύ καλά μελετημένη διάταξη του μενού και των εφαρμογών, συν του ότι το περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση της φωνής είναι ακριβώς εκεί που πρέπει. Ο πίνακας οργάνων στις εκδόσεις Elegance και Sport είναι TFT 7 ιντσών, ενώ στο Advance αποτελείται από μια πλήρως ψηφιοποιημένη οθόνη 10,2 ιντσών, όπου προβάλλονται ξεκάθαρα και συνοπτικά πολλές πληροφορίες του οχήματος. Την πολύ καλή εργονομία ενισχύουν με τη σειρά τους και τα φυσικά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα για τον έλεγχο του κλιματιστικού, εν αντιθέσει με άλλα αυτοκίνητα που είναι ενσωματωμένα στην οθόνη του infotainment.

Ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα κυριαρχεί η διαιρούμενη κεντρική κονσόλα με το οβάλ σχήμα, ειδικά σχεδιασμένη για το ZR-V. Ενσωματώνει τους (όχι πολύ πρακτικούς) διακόπτες του shift-by-wire επιλογέα ταχυτήτων, το χειριστήριο του Drive Mode και το μπουτόν του χειρόφρενου. Στο εμπρός μέρος της κονσόλας, κάτω από τη «γέφυρα» και στο υποβραχιόνιο υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Ο οδηγός θα νιώσει αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Κάτι που δεν το περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με ύψος 1,62 μ. και απόσταση από το έδαφος 180 χλστ. είναι η χαμηλή (για SUV) θέση οδήγησης, αφού σε σχέση με τα κλασικά χάτσμπακ δεν κάθεται πολύ πιο ψηλά (εκτός αν ρυθμιστεί ψηλά το κάθισμα). Κάτι που σε κάποιους αρέσει, σε άλλους πάλι όχι.

Το ZR-V αριστεύει στον τομέα της ποιότητας κατασκευής του εσωτερικού του, το οποίο δείχνει και είναι πολυτελές. Γεγονός που συμβάλλουν πολύ οι μαλακές επιφάνειες στο ταμπλό, στις πόρτες (και στις πίσω) και στην κεντρική κονσόλα. Ευχάριστη νότα και το ευχάριστο σε υφή συνθετικό δέρμα με τις ραφές που συναντάται σε πολλά τμήματα. Παράλληλα η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται και αυτά σε κορυφαία επίπεδα. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες του ZR-V, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς. Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν μέχρι τρία άτομα λόγω του αρκετού πλάτους, ύψους, αέρα για τα πόδια και του πολύ χαμηλού κεντρικού τούνελ. Εκεί που μειονεκτεί είναι στο χώρο αποσκευών. Από ένα αμάξωμα αυτών των διαστάσεων θα περίμενε κανείς γύρω στα 500 λίτρα και όχι 390 λίτρα που διαθέτουν πολλά μικρά SUV. Τουλάχιστον όταν τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα αναδιπλωθούν πλήρως δημιουργείται ένας επίπεδος αποθηκευτικός χώρος 1.311 λίτρων.

Υβριδικό σύνολο «διαμάντι»

Το full hybrid σύνολο e:HEV με τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και τους δύο ηλεκτροκινητήρες προέρχεται από το Civic και ταιριάζει ιδανικά και στο ZR-V, αφού προσφέρει δυναμικές επιδόσεις, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και πολύ χαμηλή κατανάλωση. Όπως στο Civic e:HEV, η μονάδα ισχύος παράγει συνολική ισχύ 184 PS και ροπή 315 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα από μόλις 7,8 δευτερόλεπτα. Ο 2.0 VTEC έχει ισχύ 143 ίππους και 186 Nm και τα ηλεκτρικά μοτέρ φτάνουν τα 184 άλογα και 315 Nm. Το υβριδικό σύνολο μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης.

Στην πόλη για παράδειγμα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον το EV Drive και όταν απαιτηθεί πιο γρήγορη επιτάχυνση οι τροχοί κινούνται μέσω του ηλεκτροκινητήρα, με τον 2λιτρο βενζίνης να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ. Σε σταθερές υψηλές ταχύτητες αυτοκινητόδρομου το σύστημα περνά στη λειτουργία Engine Drive και τροφοδοτείται από το βενζινοκινητήρα, ενώ με τέρμα γκάζι εμπλέκεται ξανά και ο ηλεκτροκινητήρας. Όλα αυτά γίνονται εξαιρετικά ομαλά με τη συνδρομή και του κιβωτίου eCVT που λειτουργεί τέλεια, αφού το σύστημα γραμμικού ελέγχου των αλλαγών ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την επιτάχυνση, δημιουργώντας την αίσθηση ενός γρήγορου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και επ’ ουδενί μονής σχέσης e-CVT.

Επιπρόσθετα, ο οδηγός του ZR-V μέσω του Drive Mode μπορεί να αλλάζει αυτόματα μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων: Normal, Sport, Eco και Snow. Το Sport βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και τις επιδόσεις, το Eco κάνει το αντίθετο και το Normal είναι το καταλληλότερο για καθημερινή χρήση. Όσο για το νέο πρόγραμμα Snow προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του γκαζιού για οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν μεταλλικά paddles, όχι για αλλαγές ταχυτήτων, αλλά για έλεγχο της δύναμης αναγεννητικής πέδησης του συστήματος e:HEV. Το ίσως παράδοξο που καλό θα ήταν να επαναεξεταστεί, είναι ότι ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα μόνο στο πρόγραμμα Sport και όχι στο Normal που χρησιμοποιείται περισσότερο και ακυρώνεται αμέσως. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο οδηγός του ZR-V θα μείνει πολύ ευχαριστημένος και με την κατανάλωση, αφού τα 6,3 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε σε μεικτές συνθήκες (πιο κάτω στην πόλη) είναι λίγα για ένα τέτοιο SUV αυτών των διαστάσεων και ισχύος.

Πολύ άνετο και στιβαρό στο δρόμο

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει ο οδηγός του ZR-V, αντιλαμβάνεται αμέσως ότι πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο στο δρόμο SUV. Οι μηχανικοί της Honda έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στο στήσιμό του, έτσι ώστε να εμπνέει αμέσως εμπιστοσύνη, να είναι πολύ άνετο και σταθερό ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας κίνησης. Το στιβαρό του πλαίσιο συνδυάζεται κατάλληλα με τις ορθά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις με τα Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, οι οποίες βασίζονται με υποπλασία. Η διαχείριση των κραδασμών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνεται με πολύ πετυχημένο τρόπο, μιας και λακκούβες, μπαλώματα, σπασίματα κ.λπ. φιλτράρονται αποτελεσματικά και με στιβαρό τρόπο. Μαζί με τους χαμηλούς εξωγενείς θορύβους, οι επιβάτες απολαμβάνουν ξεκούραστες μετακινήσεις σε ένα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, το ZR-V είναι και ευχάριστο στην οδήγηση, ειδικά με την επιλογή Sport όπου η παροχή ισχύος είναι πιο άμεση και το άμεσο τιμόνι με τις 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη γίνεται λίγο πιο βαρύ. Σίγουρα δεν έχει το ταπεραμέντο του τέλεια ρυθμισμένου και «στριφτερού» Civic e:HEV, για το λόγο ότι το ZR-V είναι περισσότερο εστιασμένο στην άνεση. Παρόλα αυτά στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων η ευθυβολία του είναι υποδειγματική και στις στροφές οι κλίσεις που εμφανίζει είναι λογικές και η πρόσφυση μπόλικη. Υπό πίεση θα ανοίξει δύσκολα την τροχιά του, ενώ και το πίσω μέρος μένει βιδωμένο στην άσφαλτο. Κοινώς, είναι ένα οικογενειακό SUV που είναι σε θέση να καλύψει και όσους θέλουν να ακολουθήσουν ένα πιο γρήγορο τέμπο. Τέλος, τα φρένα εμφανίζονται κορυφαία σε αποτελεσματικότητα αλλά και αίσθηση, παρά την ανάκτηση ενέργειας πέδησης.

(+) Επιδόσεις, κατανάλωση, λειτουργία υβριδικού συνόλου, φρένα, άνεση, ποιότητα κύλισης, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών
(-) Τιμή, χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.993
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
143/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
186/4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
184
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
315
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.568
Πλάτος (χλστ.)
1.840
Ύψος (χλστ.)
1.620
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.657
Βάρος (κιλά)
1.589
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
390
Αστέρια
(7)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
11
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
44.700 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store