Δοκιμή νέο Ford Kuga Hybrid (FHEV) 180 PS

H Ford άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με την παρουσίαση του πρώτης γενιάς Kuga το 2008, το οποίο μέχρι σήμερα έχει σημειώσει μια επιτυχημένη πορεία στην Ευρώπη. Πληροφοριακά ήταν το best seller plug-in hybrid στη Γηραιά Ήπειρο το 2021, 2022 και 2023, έχοντας ένα πολύ δύσκολο ανταγωνισμό να αντιμετωπίσει. Τώρα, το νέο Kuga αποκτά πιο τολμηρό σχεδιασμό, πλήρη συστήματα υποστήριξης οδηγού τελευταίας γενιάς, απρόσκοπτη συνδεσιμότητα και αναβαθμισμένα υβριδικά μηχανικά σύνολα.

Στη βάση των κινητήρων του νέου Ford Kuga συναντάται ο 1.5 EcoBoost 150 PS (από 33.799 ευρώ). Πιο πάνω τοποθετείται ο 1.5 EcoBoost 186 PS με 8τάχυτο κιβώτιο και τιμή μεγαλύτερη κατά μόνο 279 ευρώ (34.078 ευρώ). Για πρώτη φορά στην Ελλάδα λανσάρεται το Full Hybrid (FHEV) 2.5 λτ. Duratec 180 PS (183 PS το AWD), ενώ στην κορυφή υπάρχει το Plug-in Hybrid (PHEV) 2.5 λτ. Duratec 243 PS. Επίσης,  για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Kuga είναι διαθέσιμο στις πιο ικανές εκτός δρόμου εκδόσεις Active και Active X. Μεταξύ αυτών, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το Kuga FHEV της δοκιμής, γιατί η τιμή των 37.837 είναι πολύ λογική (για μεσαίο φουλ υβριδικό SUV), σε συνάρτηση και με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό στο Titanium. Συν του ότι εντυπωσιάζει με την πολύ χαμηλή κατανάλωση, όπως επίσης και με τις ανέσεις που παρέχει.

Περισσότερο δυναμικό εξωτερικά

Το νέο Ford Kuga έγινε σαφώς πιο ενδιαφέρον αισθητικά, λόγω του πλήρως ανασχεδιασμένου μπροστινού του τμήματος. Τα λεπτά και ψηλά τοποθετημένα LED φανάρια, η μεγαλύτερη οκταγωνική μάσκα με το «μπλε οβάλ» και ο πιο ανάγλυφος προφυλακτήρας συνθέτουν μια πιο πολυτελή και δυναμική ταυτόχρονα παρουσία. Πίσω οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές και εντοπίζονται στα ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα και στην αφαίρεση της χειρολαβής που υπήρχε κάτω από το πλαίσιο της πινακίδας. Οι διαστάσεις παρέμειναν σχεδόν ως είχαν (μήκος 4.604 χλστ.), ενώ λίγο μακρύτερα λόγω διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρων είναι τα Kuga ST-Line και Active (4.615 χλστ. και 4.645 χλστ. αντίστοιχα).

Πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό με άνετους χώρους επιβατών

Στο θάλαμο των επιβατών του νέου Ford Kuga, το πρώτο στοιχείο που κάνει αμέσως τη διαφορά, είναι η μεγαλύτερη στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 13,2 ιντσών (8 ιντσών πριν), συνοδεία ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Το νέο σύστημα πολυμέσων τεχνολογίας SYNC 4 της Ford ενσωματώνει πλοήγηση συνδεδεμένη στο cloud και συνδεδεμένο φωνητικό έλεγχο με κατανόηση φυσικής γλώσσας. Η ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto 2 παρέχει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα smartphone, ενώ η συνδεσιμότητα 5G FordPass υποστηρίζει τη γρήγορη μεταφορά δεδομένων και τις ενημερώσεις λογισμικού. Στο κάτω μέρος της οθόνης ενσωματώθηκαν τα χειριστήρια αφής του κλιματισμού, που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν ψάχνει μέσα από μενού – υπομενού για τις όποιες ρυθμίσεις. Πιο κάτω βρίσκεται νέο πάνελ με φυσικούς διακόπτες για τους αισθητήρες παρκαρίσματος, το μπουτόν του Engine Start/Stop, το ξεθάμπωμα των τζαμιών, του Drive Mode και της έντασης του ηχοσυστήματος.

Πολύ καλές κριτικές αποσπά το εσωτερικό του νέου Ford Kuga και σε ποιότητα κατασκευής, μέσω της χρήσης παχιού μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, της στιβαρής συναρμογής και του προσεγμένου φινιρίσματος. Τα γκρι «βουρτσισμένα» διακοσμητικά είναι όμορφα σε όψη και υφή και ταιριάζουν κατάλληλα με τα νίκελ τμήματα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και κάθεται αρκετά ψηλά, ακόμα και στη χαμηλότερη ρύθμιση. Γεγονός που ενδέχεται να μην εξυπηρετήσει όσους προτιμούν πιο χαμηλή θέση ή τους πιο ψηλούς.

Εκεί που θα βολέψει άπαντες η καμπίνα του νέου Kuga είναι σε χώρους για τους επιβάτες. Στο πίσω τμήμα ο αέρας για τα πόδια περισσεύει και για τους ψηλούς, ενώ έχει αρκετό πλάτος και ωφέλιμο ύψος. Την πρακτικότητα ενισχύει σημαντικά και το συρόμενο πίσω κάθισμα που μετακινείται σε μία διαδρομή 150 χλστ. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 395 λίτρα είναι λίγα για ένα SUV των 4,6 μ. μήκους, αν και στο μάτι ή στο φόρτωμα φαίνονται περισσότερα. Με τη μετακίνηση των συρόμενων καθισμάτων εμπρός η χωρητικότητα αυξάνεται στα 553 λίτρα και αν πέσουν οι πλάτες φτάνει τα 1.534 λίτρα.

«Άριστα 10» σε κατανάλωση

Από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς του νέου Ford Kuga Hybrid, είναι οι χαμηλές απαιτήσεις του σε βενζίνη. Κάποιοι στο άκουσμα του βενζινοκινητήρα των 2.5 λτ. «τρομάζουν», όμως το κύκλου Atkinson μοτέρ ταιριάζει ιδανικά με το φουλ υβριδικό σύνολο. Ουσιαστικά το μοναδικό ελληνικό παράδοξο αφορά τον ξεπερασμένο τρόπο φορολόγησης των πολλών κυβικών (2.488 κ.εκ. στην συγκεκριμένη περίπτωση). Ωστόσο ο οδηγός αποζημιώνεται από την κατανάλωση που συγκρίνεται ή είναι καλύτερη από μικρών-μίνι αυτοκινήτων. Το νέο Kuga Hybrid διαθέτει αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης FHEV με δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, αποτελούμενο από το θερμικό κινητήρα των 2.5 λίτρων ισχύος 152 ίππων, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια 125 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 1,1 kWh. Η Ford υπόσχεται αυτονομία έως 900 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 54 λίτρων και έως 64% ηλεκτρική κίνηση στην πόλη.

Το εκπληκτικό είναι ότι αυτά τα νούμερα τα πετυχαίνει και στην πράξη. Για παράδειγμα σε διαδρομή 15,3 χιλιομέτρων στην Αθήνα, τα 10,3 χιλιόμετρα έγιναν αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ συνδυαστικά πάνω από το 1/3 των αποστάσεων πραγματοποιήθηκαν με το ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία. Σε αστική χρήση η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. και σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 6 λτ./100 χλμ. Εξάλλου το ηλεκτρομοτέρ με τα 125 άλογα και τα 230 Nm ροπής, μαζί με την μπαταρία που φορτίζει γρήγορα δίνουν τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για εκατοντάδες μέτρα και όχι μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων (CVT) από την πλευρά του εξασφαλίζει ομαλότητα και χαμηλό θόρυβο σε συνθήκες ταξιδιού. Σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ ανταποκρίνεται άμεσα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ.) και ο θόρυβος από το βενζινοκινητήρα θα τονιστεί (όχι σε ενοχλητικό βαθμό), κατόπιν «τσαρουχώματος».

Άνετο και σίγουρο στο δρόμο

Το νέο Ford Kuga Hybrid, είναι ένα SUV που θα το ευχαριστηθεί ο οδηγός του. Εκτός από το ότι χαίρεται ιδιαίτερα βλέποντας τόσο χαμηλές καταναλώσεις, θα νιώσει ασφάλεια, σιγουριά, άνεση και στιβαρότητα, όπου και να κινηθεί. Όπως ισχύει χρόνια τώρα για κάθε Ford, έτσι και το νέο Kuga υιοθετεί την επιτυχημένη «συνταγή» της μάρκας, όσον αφορά τα οδηγικά του χαρίσματα. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι τόσο καλά ταιριασμένα μεταξύ τους, που δίνουν την αίσθηση στον οδηγό μιας συμπαγούς κατασκευής, χωρίς ταυτόχρονα να νιώθει αποκομμένος από το δρόμο. Οι πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν ξεκούραστες διαδρομές ύστερα και από πολλές ώρες, ενώ με τίποτα δεν γίνεται αντιληπτό ότι ο πίσω άξονας είναι ημιάκαμπτος και όχι πολλαπλοί σύνδεσμοι (μόνο στο AWD).

Στις ευθείες και καμπές των αυτοκινητόδρομων το νέο Kuga Hybrid παρουσιάζει υψηλή σταθερότητα, ενώ παρά τον αυξημένο του όγκο και το βάρος των σχεδόν 1,7 τόνων (με οδηγό) στρίβει σαν καλοστημένο χάτσμπακ. Χωρίς παράλληλα να «φοράει» θηριώδεις ζάντες και ελαστικά, αλλά απολύτως νορμάλ διαστάσεων 225/65 R17 στην έκδοση Titanium. Πρόσθετα, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή πληροφόρηση και αμεσότητα από το τιμόνι, ενώ τα φρένα πιάνουν καλά, χωρίς νεκρή διαδρομή ή με ξερό τρόπο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και το Drive Mode με τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery, όπου αναλόγως προσαρμόζεται η απόκριση του κινητήρα, το βάρος του τιμονιού και η παρεμβατικότητα του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Αν πάλι θελήσει να πατήσει κανείς εκτός δρόμου, τα 166-174 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος επαρκούν, αλλά φυσικά όχι για δύσβατες διαδρομές. Για αυτές υπάρχει το Kuga Active/Active X 2.5 λτ. Duratec FHEV 183 PS AWD.

+ Κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, ποιότητα κατασκευής, άνεση
 – Φορολογία κινητήρα, χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.488
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
152
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
125
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
230
Συνδυαστική ισχύς (PS)
180/5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.604
Πλάτος (χλστ.)
1.882
Ύψος (χλστ.)
1.679
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.711
Βάρος (κιλά)
1.614
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395-553
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.837 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store