Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift ST-Line V

Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Ford και ένα από τα best seller SUV, το Puma προσφέρεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ φάσμα αγοραστών. Στη βάση τοποθετείται το Titanium (από 23.995 ευρώ με το όφελος των 1.000 ευρώ), ενώ από εκεί και μετά υπάρχουν τα μοντέλα ST-Line, ST-Line X, το περιορισμένης παραγωγής ST-Line X Vivid Ruby και το πιο πολυτελές ST-Line V (Vignale) της δοκιμής. Το τελευταίο συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS και με τον πιο ισχυρό 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV 155 PS με στάνταρ το αυτόματο 7άρι κιβώτιο Powershift και τιμή από 35.558 ευρώ. Όσοι θέλουν πιο πολύ δύναμη, θα πάνε στα Puma ST 1.0 EcoBoost 170 PS mHEV και στο κορυφαίο ST 1.5 EcoBoost 200 PS.

Σπορτίφ και πολυτελές

Το πιο premium Puma ST-Line V διαθέτει αρκετές λεπτομέρειες που τονίζουν την ενισχυμένη πολυτέλεια συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις, συνδυασμένες αρμονικά με σπορτίφ γνωρίσματα. Σε σχέση με το ST-Line X ξεχωρίζει εξωτερικά από τα διακοσμητικά χρωμίου στη μάσκα με το κυψελοειδές πλέγμα, στο πλαίσιο των προβολέων ομίχλης, στα μαρσπιέ, στο κάτω τμήμα των παραθύρων και στον πίσω προφυλακτήρα. Επίσης, διαφορετικού σχεδιασμού είναι οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με τα ελαστικά 215/50. Κάτι ακόμα που γίνεται ορατό το βράδυ, είναι το λογότυπο Puma που προβάλλουν στο έδαφος οι εξωτερικοί καθρέφτες με την ηλεκτρική αναδίπλωση.

Υπερ-πλούσιο εσωτερικό

Το κορυφαίο εξοπλιστικά Puma ST-Line V είναι εφοδιασμένο με τα πάντα σε όλους τους τομείς και με στοιχεία πολυτελείας που δεν θα βρει κανείς στις άλλες εκδόσεις. Καταρχήν, τη διαφορά κάνει το πολύ καλής ποιότητας τεχνητό δέρμα Sensico, αφού μοιάζει με πραγματικό δέρμα. Αντίστοιχο υλικό συναντάται στις πόρτες και στο ταμπλό με τις γκρι ραφές. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα και με λειτουργία μασάζ, ενώ για την ακουστική φροντίζει το ηχοσύστημα της B&O ισχύος 675W με 10 ηχεία. Μαζί με όλα αυτά προσθέστε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που αλλάζει φόντο ανάλογα το προφίλ οδήγησης και το infotainment με την 8άρα οθόνη.

Συνολικά όλη η κατασκευή του εσωτερικού έχει γίνει με προσοχή στη λεπτομέρεια, τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Όσο για τους χώρους στο πίσω κάθισμα, ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, όχι όμως και για πολύ πιο ψηλούς. Εκεί που εντυπωσιάζει περισσότερο -αναλογικά με το μέγεθος του αμαξώματος των 4.186 χιλιοστών μήκους, είναι στο πορτ μπαγκάζ. Είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, προσφέρει 456 λίτρα και εξυπηρετεί με την εύκαμπτη εταζέρα και τη βαθιά θήκη BegaBox των 80 λίτρων.

Ισορροπημένο ταίριασμα EcoBoost και Powershift

Ο γνωστός και πολύ αξιόλογος 3κύλινδρος turbo 1.0 EcoBoost κινητήρας απόδοσης 155 ίππων και 190 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ. (240 Nm/2.500 σ.α.λ. με e-assist) συνδυάζεται ισορροπημένα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift των 7 ταχυτήτων. Παράλληλα ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με μπαταρία κάτω από το πίσω κάθισμα, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid ενισχύει την απόκριση στις χαμηλές στροφές με έξτρα ροπή έως 50 Nm και απενεργοποιεί τον ένα κύλινδρο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Επίσης, εξαιρετικά ομαλή είναι η λειτουργία του start/stop, γιατί απουσιάζει πλήρως το χαρακτηριστικό άκουσμα της μίζας. Όλα αυτά μαζί εξασφαλίζουν γεμάτο τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, μηδενικό turbo lag και γραμμικότητα μέχρι τις υψηλές στροφές.

Αν δεν γνωρίζει κάποιος, αποκλείεται να αντιληφθεί ότι κάτω από το εμπρός μοτέρ υπάρχει μοτέρ μόλις 999 κ.εκ. Με το διπλού συμπλέκτη 7άρι Powershift οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται στρωτά και άμεσα, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Μόνο στην εκκίνηση ή στην όπισθεν σε δρόμους με αρκετή κλίση δεν είναι τόσο ομαλό και χρειάζεται λίγη προσοχή στο πάτημα του γκαζιού. Από πλευράς επιδόσεων το «155άρι» επιταχύνει γοργά σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, ειδικά με την επιλογή Sport. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα σταματά στα 200 χλμ./ώρα. Επίσης στο ταξίδι οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται χαμηλά, αφού στα 130 χλμ./ώρα με 7η ταχύτητα το στροφόμετρο δείχνει 2.800 σ.α.λ. Η κατανάλωση των 7,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή είναι πολύ λογική για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 83 ευρώ.

Πολύ ευχάριστο στην οδήγηση

Το Ford Puma αποτελεί σημείο αναφοράς στα μικρά SUV για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, όπως άλλωστε μας έχει «συνηθίσει» η Ford χρόνια τώρα με τα περισσότερα μοντέλα της. Το ίδιο ισχύει και για το Puma με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς συν τοις άλλοις η έλλειψη πεντάλ συμπλέκτη κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Ταυτόχρονα οι κόμπακτ διαστάσεις του και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης ευνοούν την ευελιξία στο αστικό περιβάλλον, αλλά και στο ταξίδι. Οι αναρτήσεις διαθέτουν σφιχτή ρύθμιση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, ωστόσο δεν κουράζουν, αλλά δεν είναι οι πιο άνετες της κατηγορίας.

Άλλωστε το Puma έχει ρυθμιστεί και για να στρίβει και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό του να εκμεταλλευτεί πλήρως τα 155 άλογα του κινητήρα. Το μικρό SUV της Ford παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης με μικρές κλίσεις στις στροφές, ακολουθώντας πιστά την προδιαγεγραμμένη πορεία. Δίνει την αίσθηση καλοστημένου μικρού χάτσμπακ και όχι SUV με ύψος 1.534 χιλιοστά και απόσταση από το έδαφος 164 χιλιοστά. Ακόμα και όταν ο οδηγός υπερβάλλει, το Puma συμπεριφέρεται ουδέτερα και ελεγχόμενα. Σύμμαχοί του σε κάθε περίπτωση είναι το ακριβές τιμόνι που βαραίνει στην επιλογή Sport και τα δυνατά φρένα με τα τέσσερα δισκόφρενα. Για πιο νορμάλ καθημερινές καταστάσεις υπάρχουν τα προγράμματα Eco η Normal ή αν χρειαστεί περισσότερη πρόσφυση σε γλιστερές επιφάνειες φροντίζουν τα Slippery και Trail.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, χώρος αποσκευών, πολυτέλεια
– Εκτός δρόμου δυνατότητες, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 Powershift
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
155/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.900-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.186
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.537
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.334
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.558 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store