Η Ford είναι από τις εταιρείες που έχουν πραγματοποιήσει πολύ σημαντικά βήματα στην ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η αμερικανική εταιρεία δεν έχει ποτέ γυρίσει την πλάτη της σε εκείνους που αναζητούν τη μέση οδό σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλωστε, κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής της ήταν πάντα η «προσγειωμένη προσέγγιση» μέσω της παράλληλης προσφοράς τεχνολογιών και λύσεων που μπορούν να αποδειχθούν… χρήσιμες και αποδοτικές για τους Ευρωπαίους πελάτες που αναζητούν χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς τη χρυσή τομή. Το νέο Ford Kuga Plug-in Hybrid (PHEV) των 243 ίππων είναι ακριβώς αυτό: ένα οικογενειακό SUV που επιχειρεί να συνδυάσει μέσω ενός προηγμένου επαναφορτιζόμενου συστήματος κίνησης τα καλύτερα δύο διαφορετικών κόσμων. Με άλλα λόγια, την ελευθερία κίνησης και τις επιδόσεις με την οικονομία και τη δυνατότητα ηλεκτρικής οδήγησης για αρκετά χιλιόμετρα. Το Kuga PHEV προσφέρεται από την πολύ πλούσια έκδοση ST-Line X με τιμή από 51.642 ευρώ (με επιδότηση Ford 2.500 ευρώ), ενώ η απόκτησή του μπορεί να γίνει και μέσω του Ford Lease με μηνιαίο μίσθωμα από 332 ευρώ.
Με αναβαθμισμένη σχεδίαση

Σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, το τρίτης γενιάς Ford Kuga εμφανίζεται πιο ώριμο από ποτέ. Οι γραμμές του είναι εμφανώς πιο ευρωπαϊκές σε σχέση με το παρελθόν, με στρογγυλεμένες φόρμες περιμετρικά του αμαξώματος και δυναμικά φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος που του χαρίζουν σε συνδυασμό με την coast-to-coast φωτεινή μπάρα μια πιο εκλεπτυσμένη αύρα. Στην έκδοση PHEV δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις (διατίθεται επίσης ως βενζινοκίνητο με 150 ή 186 ίππους, αλλά και ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό με 180 ίππους στην προσθιοκίνητη παραλλαγή και 183 στην αντίστοιχη τετρακίνητη), εκτός φυσικά από την υποδοχή φόρτισης που βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό. Μάλιστα, στην έκδοση ST–Line X της δοκιμής μας, το μεσαίο SUV της Ford ξεχωρίζει σε σχέση με την κορυφαία Sound Edition και την πιο περιπετειώδη Active Χ, για τις διακριτικές σπορ πινελιές της, κυρίως στην εμπρός μάσκα και στον διαφορετικό και πιο τονισμένο προφυλακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, φτάνοντας σε μήκος τα 4,615 μέτρα, πλάτος 1,882 μέτρα και ύψος 1,651 μέτρα, το νέο Kuga συνεχίζει να τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των μεσαίων SUV.
Προηγμένο εσωτερικό με μεγάλους χώρους επιβατών

Στο εσωτερικό, η Ford έχει αναβαθμίσει την συνολική εικόνα του Kuga, αλλά και την ποιότητα κατασκευής, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην εργονομία. Το ταμπλό είναι λιτό αλλά σύγχρονο, με τη νέα οθόνη αφής των 13,2 ιντσών να δεσπόζει ψηλά στο κέντρο, ενσωματώνοντας το γνώριμο λειτουργικό σύστημα SYNC 4 της Ford. Αυτό εξασφαλίζει, μεταξύ άλλων, βελτιωμένη ταχύτητα απόκρισης και απρόσκοπτη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πλέον παρέχεται η δυνατότητα σύνδεσης έως και δύο smartphone με τη βοήθεια ενός μόντεμ 5G. Εκτός από την κεντρική, ακόμα μία οθόνη 12,3 ιντσών δεσπόζει εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, και μάλιστα στον στάνταρ εξοπλισμό, εκτελώντας χρέη πίνακα οργάνων. Τα υλικά που συναντά κανείς στην καμπίνα είναι ποιοτικά, με μαλακές επιφάνειες στα περισσότερα σημεία που αγγίζει τόσο ο οδηγός όσο και ο εμπρός επιβάτης.
Από πλευράς χώρων, όπως και το μοντέλο που αντικαθιστά, το νέο Kuga PHEV προσφέρει απόλυτα επαρκείς χώρους, κυρίως στο πίσω κάθισμα. Εκεί ο αέρας για τα πόδια είναι κάτι παραπάνω από γενναιόδωρος για τα δεδομένα της κατηγορίας των μεσαίων SUV, χάρη και στη δυνατότητα μετακίνησης του πίσω διαιρούμενου και συρόμενου καθίσματος σε μια διαδρομή έως και 15 εκατοστά. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στο αν επιθυμούν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών ή περισσότερη άνεση για τους πίσω επιβάτες. Με τα πίσω καθίσματα εντελώς μπροστά, το πορτμπαγκάζ του νέου Kuga PHEV μπορεί να μεταφέρει αποσκευές με χωρητικότητα έως και 553 λίτρα, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για ένα PHEV με δεδομένο ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου συνήθως περιορίζει τις αποθηκευτικές και μεταφορικές δυνατότητες των περισσότερων μοντέλων του είδους. Όμως με τα καθίσματα στην πίσω θέση μικραίνει στα 412 λίτρα, τιμή που είναι μέτρια για τα δεδομένα των μεσαίων SUV.
Υβριδικό σύστημα κίνησης με έμφαση στην οικονομία

Η καρδιά του συστήματος κίνησης του νέου Kuga PHEV εξακολουθεί να ένας ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,5 λίτρων που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson. Αυτή η μονάδα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 14,4 kWh, η οποία μπορεί να φορτίζεται εν κίνηση αλλά κυρίως από εξωτερική πηγή – σε 3,5 ώρες σε επιτοίχιο φορτιστή ή σε 6 ώρες μέσω μιας απλής οικιακής πρίζας. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος κίνησης στο νέο Kuga PHEV έχει αναβαθμιστεί και φτάνει πλέον τους 243 ίππους, έναντι 225 ίππων που ήταν στην προηγούμενη έκδοση του μοντέλου. Κι αυτό, χάρη σε στοχευμένες βελτιώσεις που έγιναν στη συνδυασμένη λειτουργία των δύο μονάδων. Όπως και πριν, πάντως, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με τη βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Κατά μέσο όρο, η ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει το δυνατότερο και πιο αποδοτικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου ανέρχεται στην πράξη κοντά στα 70 χλμ., τιμή που επιβεβαιώνει απόλυτα τις εργοστασιακές μετρήσεις της Ford που έχουν πραγματοποιηθεί βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Με «μαλακό» πόδι και χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης, o οδηγός του Kuga PHEV μπορεί να δει ακόμα και 80 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις του μπορούν να γίνουν χωρίς καύσιμο. Και φυσικά χωρίς εκπομπές ρύπων. Από εκεί και πέρα, η δύναμη δεν λείπει από το μικτό σύστημα κίνησης του νέου Kuga PHEV, το οποίο ανά πάσα στιγμή προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής ενός εκ των προγραμμάτων EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge, για ακόμα περισσότερη ευελιξία. Η «ζωντανός» χαρακτήρας του κινητήριου συνόλου αντικατοπτρίζεται όχι μόνο στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός, αλλά και στη γλώσσα των αριθμών, με την επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.
Ευχάριστο στην οδήγηση

Εκεί που το νέο Kuga PHEV σίγουρα ξεχωρίζει είναι η αίσθηση που προσδίδει στον οδηγό του στο δρόμο. Χαρακτηριστικός εδώ, όπως και στα περισσότερα μοντέλα της εταιρείας, είναι ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται το πλαίσιο με την ανάρτηση. Με την Ford λοιπόν να παραμένει απόλυτα προσηλωμένη στην παράδοση που την θέση να προσδίδει σε όλα της τα οχήματα σπορτίφ χαρακτηριστικά -ακόμα και σε ένα μεγάλο SUV όπως το Kuga- η ανάρτηση αποδεικνύεται «δεμένη» σε ρύθμιση απορροφώντας με σχετικά καλό τρόπο τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, αν και κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερη άνεση. Παρά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, που αγγίζει αλλά δεν ξεπερνά τα 1.900 κιλά, το Kuga PHEV δεν δείχνει καθόλου δυσκίνητο ή πλαδαρό. Κάθε άλλο μάλιστα, μιας και οι κλίσεις στις στροφές είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, ενώ το τιμόνι του είναι άμεσο, προσφέροντας μια έντονη αίσθηση σύνδεσης με τα τεκταινόμενα στο δρόμο.
Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, το αυτοκίνητο κινείται αθόρυβα, με ομαλή και γραμμική απόδοση, ενώ όταν εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας, ο θόρυβος είναι διακριτικός. Ωστόσο, στις έντονες επιταχύνσεις, το CVT κιβώτιο δίνει την αίσθηση ενός «συνεχούς στροφάρισματος», χαρακτηριστικό που σίγουρα απαιτεί εξοικείωση και συνήθεια. Από εκεί και πέρα, στον αυτοκινητόδρομο το Kuga PHEV δείχνει ακλόνητο, με καλή μάλιστα ηχομόνωση και ανάλογα υψηλή ποιότητα κύλισης, Με την ηλεκτρική υποβοήθηση να κρατά την κατανάλωση χαμηλά, σε μικτές συνθήκες, το Kuga PHEV μπορεί να ταξιδέψει απαιτώντας ακόμα και 3 λτ./100 χλμ. κατά μέσο όρο με την μπαταρία γεμάτη, ενώ με άδεια οι απαιτήσεις κυμαίνονται κοντά στα περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Από την άλλη, μέσα στην πόλη και ανάλογα με τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να είναι από μηδενική έως και όχι μεγαλύτερη από μόλις 2 λτ./100 χλμ.



























































































































