H Fiat κάνει δυναμική επανείσοδο στο δημοφιλέστατη κατηγορία του B-Segment με το εντελώς νέο compact SUV Grande Panda, το οποίο φέρνει νέα δεδομένα με τη «φρεσκάδα» του και έχει όλα τα φόντα για να βρεθεί ψηλά και γρήγορα στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Συνειρμικά η ονομασία του φέρνει στο νου δύο πολύ πετυχημένα Fiat, το Grande Punto που σταμάτησε να παράγεται το 2018 (ως Punto) και το μικρότερο Panda που παραμένει best seller στο Α-Segment.
Το λανσάρισμα του νέου Fiat Grande Panda ξεκίνησε εδώ και λίγες μέρες στην Ελλάδα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτές ξεκινούν από τις 20.800 ευρώ για το 1.2 Hybrid 110 hp eDCT, ποσό που είναι το χαμηλότερο για κόμπακτ υβριδικό και αυτόματο SUV. Στο βασικό εξοπλισμό του Grande Panda Hybrid Pop ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, smartphone station (στη θέση του infotainment), πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Στο μεσαίο επίπεδο Icon (από 21.800 ευρώ) προστίθενται οθόνη αφής 10,25 ιντσών, προβολείς Eco LED, πίσω φώτα LED, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα, πίσω αεροτομή, 2 πίσω ηχεία + tweeter και 1 USB-C μπροστά. Στην κορυφαία έκδοση la Prima της δοκιμής (από 23.800 ευρώ) τοποθετούνται ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σκούρα πίσω κρύσταλλα, ράγες οροφής, ποδιές προστασίας, διαφορετικές επενδύσεις, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα 40/60, κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πλοήγηση, ασύρματη φόρτιση κινητού, αισθητήρας βροχής, κάμερα οπισθοπορείας και εμπρός αισθητήρες στάθμευσης. Πρόσθετα, το νέο Fiat Grande Panda Hybrid καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών και 8ετή για την μπαταρία υψηλής τάσης της ηλεκτρικής έκδοσης. To Panda Electric 113 hp 44 kWh με τιμή από 25.800 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) είναι κι αυτό προσιτό για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Μοναδικό στιλ με στοιχεία από το πρώτο Panda
H Fiat έδωσε «ρέστα» με τον σχεδιασμό του νέου Grande Panda, αφού κατάφερε με απόλυτη επιτυχία να ενσωματώσει σχεδιαστικά στοιχεία από το εμβληματικό Fiat Panda πρώτης γενιάς σε ένα εντελώς καινούργιο, πολύ στιλάτο και νεανικό μικρό SUV. Αμέσως κερδίζει κολακευτικά σχόλια με την φρέσκια αισθητική του που δε μοιάζει με κανενός άλλου αυτοκινήτου και οι πρώτες λέξεις που ακούγονται είναι «Τέλειο!», «Φανταστικό!», «Κουκλί!». Χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αποτελούν η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα με το μοτίβο των pixel, τα «σκαλισμένα» γράμματα «Panda» στις πόρτες, το κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας στις πίσω κολόνες, το ανάγλυφο «FIAT» στην πόρτα του χώρου αποσκευών και τα 3D πίσω κάθετα φώτα με το διάφανο κάλυμμα. Το SUV παρουσιαστικό του ενισχύουν τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα, οι ασημί ποδιές, το αυξημένο συνολικό ύψος των 1.585 χλστ. και ο μπόλικος αέρας από το έδαφος των 183 χλστ. Όσον αφορά τις υπόλοιπες διαστάσεις του, έχει μήκος 3.999 χλστ., πλάτος 1.763 χλστ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ.
Pandastic και το εσωτερικό του
Το νέο Fiat Grande Panda έχει την ιδιότητα να φτιάχνει αμέσως τη διάθεση των επιβατών του, χάρη στον πολύ χαρούμενο και ευχάριστο διάκοσμό του, αφού ξεφεύγει από τη μουντάδα του μαύρου που κυριαρχεί στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το «Blu Tasmania», ενώ ανάμεσα στις αμέτρητες λεπτομέρειες, εξέχουσα θέση έχουν το σχήμα της οθόνης 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και εκείνο της κονσόλας, που αμφότερα παραπέμπουν στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto. Μοναδική πινελιά και το «αυτοκινητάκι» Panda πρώτης γενιάς που έχει ενσωματωθεί στο διάφανο κίτρινο πάνελ της κονσόλας. Ξεχωριστή και η ειδική επένδυση από υλικό με ίνες bamboo στο ταμπλό της έκδοσης la Prima. Υπάρχουν επίσης πολλοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα, συνολικής χωρητικότητας 13 λίτρων. Ωστόσο, προς έκπληξη του οδηγού και συνοδηγού, στα σκίαστρά τους δεν υπάρχουν καθρεφτάκια.
Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών με γεροδεμένη συναρμογή. Γεγονός που συμβάλλει στην απουσία τριγμών, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ακούσαμε το παραμικρό «τσικ», τόσο σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος όσο και σε χωματόδρομους. Πολύ καλή με τη σειρά της είναι η εργονομία και η θέση οδήγησης, ενώ τα αναπαυτικά, αφράτα και με ενισχυμένη πλευρική στήριξη εμπρός καθίσματα, κρατούν τους επιβάτες στη θέση τους στις στροφές και ξεκούραστους ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Επίσης, λόγω της υπερυψωμένης τους θέσης διευκολύνουν την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα με ύψος λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Αρκετό είναι και το βαθύ πορτ μπαγκάζ των 350 λίτρων, συν τις θήκες για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδο.
Του ταιριάζει «κουτί» ο κινητήρας 1.2 Hybrid 110 hp
Το υβριδικό Grande Panda κινεί το γνωστό mild hybrid 48V μηχανικό σύνολο που τοποθετείται σε πολλά μοντέλα του ομίλου Stellantis και αποδίδει συνδυαστικά 110 ίππους. Και στο νέο ιταλικό αστικό SUV το εξηλεκτρισμένο αυτό μοτέρ ταιριάζει κατάλληλα, γιατί κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.240 κιλών καθαρού βάρους, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενισχύει την ευκολία στην οδήγηση, ενώ η κατανάλωση βρίσκεται σε λογικά επίπεδα. Κύρια πηγή ισχύος αποτελεί ο 1.200άρης τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) που λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller για μέγιστη αποδοτικότητα. Στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT των 6 σχέσεων είναι ενσωματωμένος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 28 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται με ρεύμα από μπαταρία 48V με ενεργειακή χωρητικότητα 0,876 kWh. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα είναι ικανό να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για 1 χιλιόμετρο εφόσον δεν γίνει ανάκτηση ενέργειας. Σε συνθήκες πόλης με τις συνεχόμενες αυξομειώσεις ρυθμών η μπαταρία φορτίζει και το αυτοκίνητο διανύει αρκετές αποστάσεις με την ηλεκτρική ενέργεια, όχι όμως όταν ο κλιματισμός είναι σε λειτουργία.
Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει σε κάθε περίπτωση ραφιναρισμένη λειτουργία, αφού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν θα περάσουν ενοχλητικοί θόρυβοι ή δονήσεις, ακόμα και όταν πατηθεί έντονα το γκάζι για μια γρήγορη επιτάχυνση. Παράλληλα, τραβάει θετικά από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά ή εξάρσεις στις υψηλότερες, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με πολύ ομαλό τρόπο. Ωστόσο, δεν υπάρχουν paddles για χειροκίνητες αλλαγές, ούτε Drive Modes, αλλά ούτε και στροφόμετρο. Το Grande Panda Hybrid φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 160 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση
Τον πολύ ευχάριστο και φιλικό ως προς τον οδηγό χαρακτήρα του νέου Grande Panda επισφραγίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά και η ευελιξία του. Στην πόλη, οι κόμπακτ διαστάσεις, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τα μεγάλα παράθυρα βοηθούν πολύ στους χειρισμούς και στην εποπτεία του αμαξώματος όταν περνά από στενά. Οι μηχανικοί της Fiat πέτυχαν την κατάλληλη ρύθμιση στις αναρτήσεις, έχοντας ως βάση την Smart Car Platform που ομίλου Stellantis. Πληροφοριακά σε αυτή βασίζεται και το νέο Citroen C3, αλλά είναι πιο μαλακό και με ελαφρύτερο σε αίσθηση τιμόνι. Το Grande Panda περνάει από λακκούβες, μπαλώματα, καπάκια υπονόμων και λοιπές ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες του από θορύβους ή κραδασμούς, παρά μόνο οι πολύ έντονες θα περάσουν στην καμπίνα.
Αξιοσημείωτη είναι και η σταθερότητα που επιδεικνύει το ψηλό και κόμπακτ αμάξωμά του. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων κινείται με άνεση σε γοργούς ρυθμούς, που σημαίνει ότι μπορεί να πραγματοποιήσει χωρίς πρόβλημα και πιο μακρινές αποστάσεις. To Grande Panda εκπλήσσει ευχάριστα και σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές. Ακόμα και σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με το αστικό του προφίλ, το Ιταλικό City SUV στρίβει με σιγουριά, είναι πολύ προοδευτικό στις αντιδράσεις του, ελεγχόμενο και γενικά δεν επιφυλάσσει καμία ανεπιθύμητη παρενέργεια, ακόμα και όταν ο ένας πίσω τροχός βρίσκεται στον αέρα. Το τιμόνι είναι αναμενόμενα εστιασμένο στην ευκολία των ελιγμών, παρόλα αυτά και σε γρήγορους ρυθμούς σε στροφές έχει το απαιτούμενο βάρος και σφίξιμο. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και τα φρένα με το πολύ καλό σε αίσθηση πεντάλ (και με την ανάκτηση ενέργειας), ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα ανταπεξέρχονται και σε παρατεταμένη χρήση.
Ξεχωριστός σχεδιασμός, ευχάριστος χαρακτήρας, αποδοτικός κινητήρας, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, άνεση και φιλικότητα στην οδήγηση
Έλλειψη χειροκίνητων αλλαγών, στροφόμετρου και προφίλ οδήγησης














