Υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θέλουν να σε εντυπωσιάσουν με την πληθωρικότητά τους, ενώ κάποια άλλα, περισσότερο ταπεινά σε προθέσεις (και ενδεχομένως σε προδιαγραφές), θέλουν απλώς να κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη και πρακτική. Το νέο Box της κινεζικής Dongfeng, το οποίο εισάγεται και υποστηρίζεται στη χώρα μας μέσω του δικτύου του Spanos Group, ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη κατηγορία, καθώς πρωταρχικός σκοπός του είναι να καταδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι και προσιτή. Κι αν κάτι έχουμε ανάγκη σήμερα περισσότερο από ποτέ κατά την κίνησή μας στην πόλη, είναι ακριβώς αυτό.
Στη χώρα μας το Dongfeng Box είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις. Η βασική City τροφοδοτείται από μια μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 31 kWh ή εναλλακτικά από μια μεγαλύτερη με ενεργειακό περιεχόμενο 42 kWh. Λαμβάνοντας υπόψη την ισχύουσα προωθητική ενέργεια των 2.010 ευρώ της Spanos Group και την επιδότηση των 3.000 ευρώ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το τελικό κόστος για τον αγοραστή πέφτει από τα 24.500 και 26.350 ευρώ (αρχικές τιμές) στα 19.490 ευρώ και 21.340 ευρώ αντίστοιχα. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Prime της δοκιμής μας με τη μεγαλύτερη μπαταρία και κοστίζει από 23.490 ευρώ με όλα τα προαναφερθέντα οφέλη (αρχική τιμή 28.500 ευρώ).
Το «κλειδί» της πόλης και σε διαστάσεις

Το Dongfeng Box είναι ένα πεντάθυρο, αμιγώς ηλεκτρικό μικρό χάτσμπακ, με μήκος που ξεπερνά οριακά τα 4 μέτρα, όσο είναι πολλά άλλα μοντέλα του B-Segment με κινητήρες βενζίνης/υβριδικά/ηλεκτρικά. Το σχήμα του και η συνολική του πολύ νεανική εμφάνιση κάθε άλλο παρά μικρό… κουτί θυμίζει, καθώς οι γραμμές του είναι σμιλευμένες και αρκούντως χαριτωμένες. Χωρίς να θυμίζει σε τίποτα άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, ξεχωρίζει αισθητικά για λεπτομέρειες όπως οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο και στοιχεία όπως εκείνα στα εμπρός φώτα LED που ενώνονται με μια λεπτή φωτεινή λωρίδα, η οποία προσδίδει ένα μοντέρνο τόνο. Πίσω είναι πιο ουδέτερο αισθητικά, ενώ παρότι χάτσμπακ δεν έχει πίσω υαλοκαθαριστήρα (όπως και σε άλλα κινεζικά αυτοκίνητα). Ωστόσο, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, το Dongfeng Box δείχνει στιβαρό στο μάτι και αρκούντως καλαίσθητο και μοντέρνο σε εικόνα.
Εσωτερικό που σε κερδίζει με τους χώρους, την πρακτικότητα και την πολυτέλεια

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, τo Dongfeng Box υποδέχεται τους επιβάτες του με μια λιτή αλλά καλοσχεδιασμένη καμπίνα, όπως συμβαίνει πλέον με τα περισσότερα κινέζικα EV. Ο πρώτος λόγος ανήκει σίγουρα στην προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, η οποία εκπλήσσει ευχάριστα. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά στην πλειονότητά τους, αλλά καλοφινιρισμένα. Η συναρμολόγησή τους δείχνει προσεγμένη, ωστόσο μικροτριγμοί ακούγονται από τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο. Εν συνεχεία, θετικά σχόλια αποσπούν οι διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι, οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης στο ταμπλό και στις πόρτες, ο διακριτικός ambient φωτισμός, η μικρή οθόνη με διαγώνιο 5 ίντσες πίσω από το τιμόνι, αλλά και η μεγαλύτερη των 12 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, από όπου ελέγχονται σχεδόν τα πάντα. Η εργονομία είναι συνολικά σωστή, με τους μοναδικούς φυσικούς διακόπτες να βρίσκονται στο τιμόνι αυξάνοντας προς τα πάνω τον δείκτη πρακτικότητας και ευκολίας στην καθημερινότητα. Ταυτόχρονα, η βάση επαγωγικής φόρτισης smartphone στην κεντρική κονσόλα στην έκδοση της δοκιμής μας έρχεται να προσθέσει επιπλέον πόντους χρηστικότητας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στάνταρ, ήδη από τη βασική έκδοση City, είναι μια αρκετά πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενεργή διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, Adaptive Cruise Control, Hill Assist, και ημιαυτόνομη οδήγηση σε μποτιλιάρισμα και στο ταξίδι με Traffic Jam Assist και Highway Assist. Στην έκδοση Prime αξίζει να σταθεί κανείς σε στοιχεία του εξοπλισμού, όπως το ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού σε έξι κατευθύνσεις, αλλά και στις κάμερες θέασης 360 μοιρών που βοηθούν σημαντικά εντός πόλης.
Από εκεί και πέρα, τα καθίσματα είναι απλά στη σχεδίασή τους αλλά αναπαυτικά, ενώ ο χώρος για τα πόδια εμπρός είναι γενναιόδωρος. Πίσω, ψηλοί ενήλικες θα χωρέσουν άνετα, κάτι αξιοσημείωτο για αυτοκίνητο αυτού του μήκους, χάρη στον αρκετό αέρα για τα πόδια και το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Ο χώρος αποσκευών των 326 λίτρων είναι μικρότερος από άλλων μικρών χάτσμπακ παρόμοιων διαστάσεων, παρόλα αυτά αποδεικνύεται επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις ή για μια εκδρομή του Σαββατοκύριακου. Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, οι μεταφορικές ικανότητες σχεδόν τριπλασιάζονται, φτάνοντας τα 945 λίτρα. Ωστόσο, μειονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι η πλάτη του δεν είναι διαιρούμενη αλλά μονοκόμματη.
Ηλεκτροκινητήρας 95 ίππων με έμφαση στην οικονομία

Την κίνηση στο Dongfeng Box προσφέρει ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους σε συνδυασμό με 160 Nm ροπής, κινώντας τους εμπρός τροχούς του οχήματος. Στη «μεγάλη» έκδοση, την ηλεκτρική ενέργεια παρέχει μια μπαταρία LFP με χωρητικότητα 42 kWh και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC που περιορίζεται σε μέγιστη ισχύ σε μόλις 88 kW. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να φορτίσει την μπαταρία από 30% έως 80% σε 30 λεπτά, ενώ σε παροχή AC (η μέγιστη ισχύς που υποστηρίζεται είναι 6,6 kW) η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περισσότερες από 6 ώρες. Η αυτονομία oπου παρέχει η μπαταρία, σύμφωνα με τις πιστοποιήσεις βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, φτάνει τα 337 χλμ. σε αστική χρήση και 310 χλμ. σε μεικτή. Εμείς, με το πρόγραμμα Normal κυρίως (υπάρχουν ακόμα τα Eco και Sport), είδαμε μέσα στην πόλη καταναλώσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας που κυμάνθηκαν οριακά κάτω από τις 10 kWh για κάθε 100 χλμ. Στον πιο ανοιχτό δρόμο οι σχετικές τιμές ήταν κοντά στις 14 kWh – κάτι που σημαίνει ότι λιγότερα από 400 χιλιόμετρα αυτονομίας εντός των ορίων της πόλης και τα 300 χλμ. εξω-αστικά μπορεί να είναι εφικτά με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Οδηγώντας, το Dongfeng Box αποδεικνύει από την πρώτη στιγμή ότι είναι ένα όχημα ικανό να κινείται ευχάριστα και ήσυχα μέσα στην πόλη. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα δεν εντυπωσιάζει για ηλεκτρικό, αλλά το αρχικό «τράβηγμα» από στάση είναι ζωηρό, χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Στην πόλη, το Dongfeng Box δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του. Η ανάρτηση είναι μαλακή και απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά, χωρίς θορύβους ή ενοχλητικές αντιδράσεις παρά τους τροχούς των 17 ιντσών της πλούσιας έκδοσης, ενώ θετικά είναι τα σχόλια και σε ότι αφορά την ευελιξία του. Γενικά, το πάτημά του αυτοκινήτου εμπνέει εμπιστοσύνη, με το πλαίσιο να είναι ισορροπημένο και τα φρένα (δίσκοι σε όλους τους τροχούς) να έχουν καλή και απόδοση. Αντίθετα, το τιμόνι προσφέρει μέτρια αίσθηση και όχι και τόσο γρήγορη επαναφορά σε σχέση με εκείνη των ανταγωνιστικών μοντέλων της αγοράς.
Δείτε το Dongfeng Box και στο TikTok
Συμπερασματικά…

… το νέο Dongfeng Box είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους αναζητούν το πρώτο τους ηλεκτρικό, κυρίως για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη, αλλά και για μικρές αποδράσεις. Μπορεί η ταχύτητα φόρτισής που προσφέρει να μην είναι εφάμιλλη των μεγαλύτερων (και ακριβότερων) ανταγωνιστών του, σίγουρα όμως η κατανάλωσή του είναι απόλυτα λογική για τα δεδομένα της κατηγορίας, οι χώροι στο εσωτερικό του γενναιόδωροι και η οδήγησή του… παιχνιδάκι, κινούμενο αθόρυβα και με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Χωρίς λοιπόν να προσποιείται κάτι που δεν είναι, το Dongfeng Box κάνει σίγουρα πολύ καλά αυτό που ακριβώς υπόσχεται.








































































































































