Δοκιμή SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR

Το SEAT Arona αποτελεί το μικρότερο SUV στην γκάμα της ισπανικής μάρκας και πλέον είναι αρκετά γνωστό και στο ελληνικό κοινό αλλά και σε εμάς, καθώς είχαμε μία πρώτη επαφή μαζί του στις αρχές του έτους. Τότε το είχαμε δοκιμάσει στην έκδοση με το μοτέρ βενζίνης 1.0 των 115 ίππων (υπάρχει και η βασική με τους 95 ίππους). Πλέον επανερχόμαστε σε αυτό δοκιμάζοντας την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση που φέρει τα διακριτικά FR και κάτω από το καπό της έχει τον βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. TSI ACT EVO, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους.

Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στα 18.850 ευρώ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχει και αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση με σχεδόν 1.000 ευρώ επιπλέον και συγκεκριμένα 19.900 ευρώ. Ο εξοπλισμός των εκδόσεων FR είναι πλούσιος καθώς μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σπορ χαρακτηριστικά, όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, LED φώτα και σύστημα πολυμέσων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων SEAT

Δυνατός και οικονομικός

Αν έχεις προηγούμενη επαφή με τα αυτοκίνητα του ομίλου VW τότε σίγουρα γνωρίζεις και τον 1.5 λτ. TSI ACT EVO βενζινοκινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπό του SEAT Arona FR. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 150 ίππους από τις 5.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Το τελευταίο είναι και το χαρακτηριστικό του κινητήρα που εκτιμάς στην πράξη, καθώς από πολύ χαμηλά και για εύρος 2.000 σ.α.λ. έχεις διαθέσιμη τη ροπή, κάτι που κάνει το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται πρόθυμα στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού, ανεξαρτήτως φορτίου. Τα νούμερα επιδόσεων είναι ενδεικτικά και δίνουν μια καλή εικόνα για το τι πρέπει να περιμένεις από το Arona FR. Για τα 0-100 χλμ./ώρα το ισπανικό SUV χρειάζεται 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 205 χλμ./ώρα. Τιμές εξαιρετικές, ειδικά αν αναλογιστείς την κατηγορία στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο αλλά και το βάρος του, το οποίο είναι στα 1.222 κιλά.

Η λειτουργία του είναι πολύ καλή, χωρίς κραδασμούς ή θόρυβο που να εισβάλει στην καμπίνα, ενώ η μέση κατανάλωσή του είναι στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. Αυτό το πετυχαίνει χάρη και στο σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων (όταν δεν δέχεται φορτίο), καταναλώνοντας έτσι λιγότερο καύσιμο και τη μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.). Η μετάβαση μάλιστα από τη λειτουργία ανάμεσα σε δύο ή τέσσερις κυλίνδρους είναι ομαλή και δεν την αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο όταν βλέπει την σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά

Το SEAT Arona είναι ένα αυτοκίνητο που αν μη τι άλλο μπορεί να χαρακτηριστεί ευχάριστο στην οδήγηση. Η έκδοση FR ενισχύει το παραπάνω οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου καθώς οι Ισπανοί μηχανικοί έχουν τονίσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Αυτό το πέτυχαν ρυθμίζοντας πιο σφικτά την ανάρτηση, περιορίζοντας έτσι τις κλίσεις στις στροφές και στις απότομες αλλαγές φορτίου. Όσον αφορά στην άνεση, αυτή σίγουρα έχει χάσει κάποιους πόντους λόγω απόσβεσης αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δυσανασχετήσουν οδηγός και επιβάτες ακόμη και έπειτα από πολύωρες μετακινήσεις σε κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και σταθερό, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις θα δείξει υποστροφικές τάσεις, με το ESP πάντως να επεμβαίνει εγκαίρως. Τα φρένα είναι δυνατά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ, το τιμόνι έχει λογικό βάρος (στη γρήγορη οδήγηση δε διακρίνεται για την αίσθησή του), ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ικανοποιεί με την αίσθησή του και την κλιμάκωσή του. Επίσης, μέσω του Drive Profile δύνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των οδηγικών προφίλ Comfort, Eco, Sport και Individual.

Είναι FR και… δεν το δείχνει

Το SEAT Arona FR βασίζεται στην έκδοση Xcellence και δεν έχει να επιδείξει κάποιες σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με αυτή, πέραν των σχετικών λογότυπων και των ζαντών αλουμινίου των 17 ιντσών (αντί 16 ιντσών). Η διχρωμία της οροφής είναι στάνταρ, όπως εξάλλου και οι ράγες οροφής σε ασημί χρώμα, οι ποδιές εμπρός και πίσω και οι δύο απολήξεις εξάτμισης. Κατά τα λοιπά το Arona παραμένει ένα σύγχρονο και φρέσκο σχέδιο, που δεν περνά απαρατήρητο, έχει όλα τα στοιχεία που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο της SEAT και μπορεί να παραμετροποιηθεί αρκετά αναλόγως της επιθυμίας του εκάστοτε πελάτη.

Πρακτικό και καλοεξοπλισμένο

Το εσωτερικό του SEAT Arona είναι ίδιο με εκείνο του νέου Ibiza, πράγμα που σημαίνει ότι είναι λειτουργικό και καλοφτιαγμένο. Τα πλαστικά στο ταμπλό και σε όλες τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, ωστόσο διαθέτουν προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Η μεγάλη και λειτουργική στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα έχει εξαιρετική ευκρίνεια και απόκριση σε κάθε άγγιγμα. Επίσης, οι κόκκινες λεπτομέρειες, η επένδυση δέρματος στο διακοσμητικό του ταμπλό με τις κόκκινες ραφές και τα σπορ καθίσματα υπογραμμίζουν τον πιο δυναμικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Η εργονομία δεν παρουσιάζει ατέλειες, υπάρχουν θήρες USB για την φόρτιση συσκευών και μεταφορά δεδομένων, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και θα βολέψει κάθε σωματότυπο. Τέλος, οι χώροι είναι άνετοι και το πορτμπαγκάζ είναι στα 400 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.280 λίτρα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων

(+) Τιμή, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, φρένα

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000 - 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500 - 3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
115
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
112,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.138
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.552
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.566
Βάρος (κιλά)
1.222
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
400
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.850
Get it on Google Play Download on the App Store