Στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, οι επιλογές που έχει να κάνει κανείς είναι πάρα πολλές, ενώ το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων συγκεντρώνει αυτή των μικρομεσαίων SUV. Αυτά καλούνται να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες των αγοραστών σε χώρους, ανέσεις, ασφάλεια, επιδόσεις, κατανάλωση κ.λπ., μέσα σε ένα λογικό πλαίσιο τιμών. Το Citroen C5 Aircross με τον 1.5 BlueHDi κινητήρα είναι γενναιόδωρο σε κάθε τομέα, ενώ παράλληλα διαθέτει χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Δείτε ακόμα: Citroen AMI: Δεν θέλει δίπλωμα και μικρότερο από smart
Οι τιμές του ξεκινούν από τις 25.000 ευρώ και συνοδεύεται με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού από την αρχική έκδοση Live. Στάνταρ είναι: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, τρία πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων διατίθεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Inspire στην τιμή των 30.050 ευρώ, μαζί με το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.
Σχεδίαση που κλέβει τις εντυπώσεις
Η εξωτερική σχεδίαση του C5 Aircross κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις, αφού διαθέτει επιβλητικό και δυναμικό παρουσιαστικό. Το αμάξωμά του με μήκος 4,5 μ. διαθέτει ένα εμφαντικό εμπρός άκρο με τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνονται με τη μάσκα και το σήμα στο κέντρο του καπό. Στο πλάι οι καμπύλες πλευρές του με τα Airbump, οι δίχρωμες μπάρες οροφής και τα 3D LED πίσω φώτα συνθέτουν ένα αποφασιστικό, αλλά όχι επιθετικό στιλ. Πρόσθετα, τα 230 χλστ. απόστασης από το έδαφος και τα προστατευτικά τμήματα, ενισχύουν και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Η άνεση σε όλο της το μεγαλείο
Για το κοινό που δίνει έμφαση στις ανέσεις και στην πρακτικότητα, τότε το C5 Aircross θα τους καλύψει με το παραπάνω. Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, ενώ το αυξημένο του εσωτερικό πλάτος τονίζουν με την σειρά τους οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες. Επίσης, τα γεωμετρικά σχήματα κυριαρχούν, όπως και οι δύο ψηφιακές οθόνες των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων και των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (δείτε παρακάτω το βίντεο με τις λειτουργίες τους). Σε επίπεδο ποιότητας έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, όμως η στιβαρή συναρμογή αποτρέπει την εμφάνιση τριγμών, ακόμα και εκτός δρόμου.
Δείτε ακόμα: Το πολυτάλαντο μικρό SUV Citroen C3 Aircross (+video)
Σημείο αναφοράς αποτελούν τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα, όπως επίσης οι πολύ άνετοι χώροι για 5 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν τρία ισομεγέθη ανεξάρτητα, συρόμενα, πλήρως αναδιπλούμενα και με ρυθμιζόμενη πλάτη καθίσματα. Οι επιβάτες δεν θα κάνουν καμία παραχώρηση και με τις αποσκευές τους, αφού το αντίστοιχο τμήμα έχει χωρητικότητα 580 – 720 λτ. (ανάλογα τη θέση των πίσω καθισμάτων) και φτάνει έως τα 1.630 λτ. με την αναδίπλωσή τους.
Κορυφαίες ανέσεις και στο δρόμο
Εδώ και δεκαετίες, τα αυτοκίνητα της Citroen έχουν γίνει συνώνυμα των κορυφαίων ανέσεων που προσφέρουν στο δρόμο, χωρίς όμως να λειτουργούν εις βάρος της οδικής συμπεριφοράς. Το C5 Aircross (σε όλες τις εκδόσεις του) εφοδιάζεται με την καινοτόμο ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, η οποία απορροφά με μοναδικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες και κραδασμούς από το οδόστρωμα. Οι κάθετες ταλαντώσεις ελαχιστοποιούνται και ο οδηγός νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να πλέει ή να είναι χαλαρό. Τα μπαλώματα των δρόμων σχεδόν ισοπεδώνονται, ενώ ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι οι επιβάτες δεν κουράζονται. Ταυτόχρονα τα αμορτισέρ περιορίζουν σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όπου το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά άμεσο, ενώ και στο έντονο φρενάρισμα το εμπρός μέρος δεν κάνει «βουτιά».
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)
Πολύ αποτελεσματικό είναι και το Grip Control σε ολισθηρές επιφάνειες εκτός δρόμου. Το εν λόγω σύστημα δεν αφήνει τον ένα τροχό να γυρίζει άσκοπα, όπως γίνεται σε ένα κλασικό προσθιοκίνητο, αλλά όταν χάσει πρόσφυση μεταφέρει την ισχύ στον άλλο που πατάει καλύτερα. Έτσι βοηθάει το αυτοκίνητο στο να ξεκολλήσει από χώμα, χιόνι κ.ο.κ. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων, υπάρχουν οι επιλογές Κανονική λειτουργία, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off.
Οικονομία και καλές επιδόσεις
Την κίνηση του C5 Aircross της δοκιμής αναλαμβάνει το γνώριμο μηχανικό σύνολο πετρελαίου 1.5 BlueHDi με απόδοση 131 ίππους και πλούσια ροπή 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων είναι επιτυχημένος, αφού η δύναμη μοιράζεται κατάλληλα χωρίς κενά ισχύος στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του, ενώ η 8η σχέση κρατά χαμηλά στις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με λίγο πιο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ.).
Δείτε ακόμα: Στο Μαίναλο και στη Βυτίνα με το Citroen C5 Aircross
Το 8άρι κιβώτιο εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές και μέσω των σταθερών paddles πίσω από το τιμόνι. Θα τα προτιμούσαμε πάνω στο τιμόνι, καθώς στο στρίψιμο δεν βοηθούν τον οδηγό στα ανεβοκατεβάσματα. Ο 1.5 BlueHDi προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και διατηρεί με άνεση σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες με θορύβους και κραδασμούς. Παράλληλα, οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι χαμηλές, αφού η μεικτή κατανάλωση βρέθηκε στα 6,7 λτ./100 χλμ.
(+) Σχεδιασμός, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση
(-) Ελαφρύ τιμόνι, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό