Η Citroen είναι γνωστή εδώ και πολλά χρόνια για τις καινοτομίες, τις νέες τάσεις που δημιουργεί και για το γεγονός ότι δεν ακολουθεί την πεπατημένη οδό και από πλευράς σχεδιασμού. Με το νέο μικρομεσαίο της μοντέλο C4 X έρχεται κόντρα στα στερεότυπα, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει υιοθετήσει στοιχεία από τρεις κατηγορίες. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια μικρομεσαία «κούρσα» της σύγχρονης εποχής, η οποία παρέχει ανέσεις μεσαίων μοντέλων.
Με επιδότηση τιμής 3.000 ευρώ
Η Citroen τρέχει αυτή την περίοδο μια πολύ μεγάλη προσφορά για όλες τις εκδόσεις του C4 X, όπως και για τα C4. Τα εν λόγω μοντέλα διατίθενται με επιδότηση τιμής 3.000 ευρώ, που σημαίνει ότι οι τιμές τους μειώνονται κατά 3.000 ευρώ. Έτσι το αρχικό C4 X 1.2 PureTech 100 Feel στοιχίζει από 24.400 ευρώ και είναι εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων. Κατόπιν πωλείται το 1.2 PureTech 130 με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και τιμή από 29.600 ευρώ με την επιδότηση. Παράλληλα υπάρχουν οι επιλογές 1.5 BlueHDi 130 ΑΤ8 και το αμιγώς ηλεκτρικό ë-C4 Χ των 136 ίππων (σύντομα θα διατεθεί και με 156 ίππους).
Αμάξωμα «3 σε 1»
Το νέο Citroen C4 X, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, βασίζεται στο χάτσμπακ Crossover C4. Αυτό φαίνεται και εξωτερικά μέχρι ενός σημείου, αφού το εμπρός τμήμα των δύο αυτοκινήτων είναι κοινό. Όμως από τις μεσαίες κολόνες και πίσω, είναι ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα σχεδιαστικό «μίγμα» που συνδυάζει το χυτό τελείωμα ενός fastback, το πίσω καπό και την λιμουζινάτη αίσθηση ενός σεντάν και στοιχεία από Crossover, όπως είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (156 χιλιοστά) και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματός του. Αυτό έχει μήκος 4.600 χιλιοστά και τοποθετείται ακριβώς ανάμεσα από το κοντύτερο C4 των 4.360 χιλιοστών και το πιο μακρύ C5 X των 4.805 χιλιοστών. Το πίσω μέρος του Citroen C4 X είναι αρκετά υπερυψωμένο και με νέα φώτα LED, ενώ μαζί με την αεροτομή που σχηματίζεται στο τελείωμα του καπό και τις δύο οβάλ νίκελ απολήξεις της εξάτμισης παρουσιάζεται αρκετά δυναμικό. Το ειδικά σχεδιασμένο τελείωμα του C4 X συμβάλλει στην επίτευξη του χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή Cx 0,29.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Το εσωτερικό του νέου Citroen C4 X προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από του C4, καθώς η ουσιαστική διαφορά αφορά στη διαμόρφωση του πίσω τρίτου όγκου. Η ιδιαίτερη τεχνοτροπία στην καμπίνα των επιβατών αφορά την σχετικά ασύμμετρη τοποθέτηση της οθόνης των 10 ιντσών του infotainment και των αεραγωγών, όπως και την προσθήκη του λιτού ψηφιακού πίνακα οργάνων με την οθόνη TFT των 5,5 ιντσών με backlight. Από πλευράς ποιότητας συναντάμε τον κλασικό διαχωρισμό, με μαλακά πλαστικά στα ανώτερα τμήματα του ταμπλό και σκληρά στα υπόλοιπα σημεία, συνοδευόμενα από πολύ καλή συναρμογή.
Έμφαση έδωσε η Citroen στην πρακτικότητα, μέσω των συνολικά 16 θηκών αποθήκευσης αντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων. Πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού υπάρχει ένα συρτάρι και πιο πάνω η υποδοχή smart pad για tablet. Όλοι οι επιβάτες του Citroen C4 C-Cross θα βολευτούν χωρίς να στριμωχτούν, ακόμα και τρία άτομα στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος για τα πόδια πίσω είναι αρκετός, όπως και για το κεφάλι παρά την έντονη κλίση της οροφής και την ηλιοροφή που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Όμως το πίσω παρμπρίζ με την έντονη κλίση μειώνει σημαντικά την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω. Οι επιπλέον πόντοι που πήρε σε συνολικό μήκος το Citroen C4 X (το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.670 χλστ.), ωφέλησαν το χώρο αποσκευών, ο οποίος μεγάλωσε στα 510 λίτρα (380 λτ. το C4). Ωστόσο ανοίγει μόνο το καπό και όχι μαζί με το πίσω παρμπρίζ, γεγονός που μειώνει σημαντικά το άνοιγμα συγκριτικά με άλλα fastback μοντέλα ή 5θυρα και SUV.
Επιτυχημένο το ταίριασμα με τον 1.2 PureTech
Ο γνωστός 3κύλινδρος turbo 1.200άρης κινητήρας βενζίνης των 131 ίππων με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, ταιριάζουν κατάλληλα και στο νέο Citroen C4 X. Μαζί με τα 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., η δύναμη δεν πρόκειται να λείψει ποτέ από τον οδηγό. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τη ραφιναρισμένη λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο ακόμα και σε υψηλές στροφές, εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ.) και εν κινήσει.
Η απόκρισή του εξαρτάται και από το επιλεγμένο πρόγραμμα μέσω του Drive Mode στην κεντρική κονσόλα. Με το Eco και το Normal ο κινητήρας λειτουργεί με μεγαλύτερες σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, για λόγους οικονομίας. Ειδικά στο Normal έχει πάντα την απαιτούμενη δύναμη, ενώ στο Sport η απόκριση είναι αισθητά καλύτερη, χωρίς παράλληλα το μοτέρ να δουλεύει συνέχεια σε υψηλές στροφές και να ενοχλεί. Στο ταξίδι η 8η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του 1.2 PureTech (130 χλμ./ώρα με 2.100 σ.α.λ.), ενώ η κατανάλωση διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Η άνεση σε πρώτο πλάνο
Το νέο Citroen C4 X με τον οικογενειακό προσανατολισμό, δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει απλόχερα άνεση στον οδηγό του, όπως και σε όλους τους άλλους επιβάτες του. Τα υδραυλικά «στοπ» της πατενταρισμένης ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions κάνουν και σε αυτό το Citroen το θαύμα τους, αφού καταφέρνουν και «ισοπεδώνουν» τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων και δίνουν την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο πατάει σε ένα στρώμα αέρα. Μόνο κάποιες έντονες λακκούβες θα περάσουν στην καμπίνα κυρίως υπό μορφή θορύβου. Άλλωστε τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort συμβάλλουν σημαντικά και αυτά με την σειρά τους στην άνεση και ενισχύουν τις ξεκούραστες μετακινήσεις που απολαμβάνουν οι φιλοξενούμενοι του νέου Citroen C4 X.
Η έμφαση στην άνεση και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προδιαθέτουν για νωθρότητα στις στροφές και τονισμένες κλίσεις. Παρόλα αυτά, το Citroen C4 X διαψεύδει κατηγορηματικά τέτοια μη επιθυμητά αποτελέσματα, αφού ακόμα και υπό πίεση το αυτοκίνητο διατηρεί τις κλίσεις σε λογικά πλαίσια και η πρόσφυση θα σπάσει δύσκολα. Ακόμα και όταν συμβεί αυτό, εφόσον ο οδηγός μπει με αρκετή φόρα σε μια στροφή, το C4 X θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, με πολύ προοδευτικό και ελεγχόμενο τρόπο. Θα ακούσει το ελαφρύ γλίστρημα από τα λάστιχα και κατόπιν θα αναλάβει δράση το ESP. Έτσι το αυτοκίνητο θα παραμείνει στην πορεία του, δίχως ο οδηγός να ανησυχήσει, αφού όλα εξελίσσονται ομαλά. Με την επιλογή Sport το τιμόνι βαραίνει, όμως και πάλι παραμένει ελαφρύ (αλλά άμεσο). Στα άλλα δύο προγράμματα (Eco Normal), ο οδηγός περιμένει να έχει έντονη υποβοήθηση, αφού ούτως ή άλλως εστιάζει στην παροχή της μέγιστης δυνατής άνεσης.
(+) Ξεχωριστός σχεδιασμός, άνεση από τις αναρτήσεις και τα καθίσματα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κινητήρας, χώροι μικροαντικειμένων
(-) Ορατότητα πίσω, ελαφριά αίσθηση τιμονιού, άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών