Η πιο πρακτική και SUV εκδοχή του C3 ανανεώθηκε, με τη Citroen να τονίζει τα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά και να διατηρεί το Aircross στην επικαιρότητα.
Οι πολύ ανταγωνιστικές του τιμές ξεκινούν από τις 17.750 ευρώ για τη βασική έκδοση Feel Pack, ενώ η C-Series της δοκιμής κοστολογείται στις 18.500 ευρώ και η κορυφαία Shine Pack εκκινεί από τις 21.250 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης, με στάνταρ 6 αερόσακους, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αισθητήρες φωτός (αυτόματα φώτα) και πακέτο ασφαλείας Pack Safety 1 (προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (AFIL), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information), αυτόματη προσαρμογή ταχύτητας και αναγνώριση κόπωσης οδηγού) μεταξύ άλλων. Το εικονιζόμενο C-Series είναι ακόμα πιο δελεαστικό, αφού με 750 ευρώ επιπλέον διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, πίσω φιμέ τζάμια, δίχρωμη οροφή, κάλυμμα καθρεπτών & ενθέσεις στη μπροστινή ποδιά σε κόκκινο χρώμα, μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό. Να σημειωθεί ακόμα ότι μέχρι 30 Σεπτεμβρίου τα μοντέλα της Citroen διατίθενται σε ειδικές τιμές και με 5 χρόνια εγγύηση.
Πιο δυναμικό και ώριμο εμφανισιακά
Το νέο C3 Aircross σε κερδίζει με την πιο ισχυρή προσωπικότητά του, χάρις στο ανασχεδιασμένο και πολύ εκφραστικό εμπρός μέρος του, που υιοθετεί τη νέα ταυτότητα της Citroen. Οι κυρίως προβολείς είναι μικρότεροι, ενσωματώνονται πιο αρμονικά στον προφυλακτήρα και αποτελούν συνέχεια της αναθεωρημένης μάσκας, ενώ τα LED ημέρας συνεχίζουν από πάνω τους. Εντελώς διαφορετικός ο προφυλακτήρας, με τη μεγαλύτερη εισαγωγή και το γεμάτο ακμές μοτίβο, που χαρίζουν μια πιο επιθετική εικόνα στο παρουσιαστικό του.
Ειδικά για το C-Series, οι λεπτομέρειες σε ανοδιομένο κόκκινο χρώμα στα καλύμματα των καθρεπτών και στην προστατευτική ποδιά του εμπρός προφυλακτήρα, δημιουργούν μια ευχάριστη αντίθεση με το ανθρακί χρώμα του αμαξώματος, αλλά και το μαύρο χρώμα σε ζάντες, κολώνες και οροφή. Πίσω οι αλλαγές είναι σαφώς λιγότερες, με περιορισμένες επεμβάσεις από πλευράς σχεδιαστών στον προφυλακτήρα και τα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων.
Εσωτερικό με ανανεωμένο διάκοσμο και έμφαση στους χώρους
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη και πανομοιότυπη με αυτή του απερχόμενου μοντέλου. Οι πολλές καμπύλες επιφάνειες χαρακτηρίζουν τον σχεδιασμό, με τα υλικά να κινούνται προς τη σκληρή κλίμακα, αλλά και να δίνουν την αίσθηση μιας γεροδεμένης κατασκευής. Οι θήκες μικροαντικειμένων σου λύνουν τα χέρια, ιδίως οι βαθιές «τσέπες» στις πόρτες και η εσοχή στο ταμπλό, από τη μεριά του συνοδηγού, που σε γλιτώνει από το να ανοιγοκλείνεις το ντουλαπάκι συνεχώς.
Η οθόνη αφής των 7 ιντσών φιλοξενεί και το χειρισμό του κλιματισμού, παραμένοντας ωστόσο εργονομική και εύχρηστη. Ένα μικρό εργονομικό «φάουλ» αφορά την απουσία διακόπτη για το start-stop, που σε αναγκάζει να πλοηγείσαι σε υπομενού όταν θες να το απενεργοποιήσεις. Επίσης, ο λεβιές του κιβωτίου είναι τοποθετημένος πιο μακριά από εκεί που θα τον ήθελες, απαιτώντας ένα μικρό τέντωμα στην επιλογή 3ης και 5ης σχέσης.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα ψηλά, παρέχοντας άπλετη ορατότητα σε συνδυασμό με τις αρκετά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Το κάθισμα είναι τυπικό Citroen, ήτοι με αρχοντική άνεση και αναπαυτική φύση, που σε προϊδεάζει για αμέτρητα ξεκούραστα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι. Οι χώροι δεν θα αφήσουν παραπονεμένους ούτε 2μετρους επιβάτες, ενώ τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών ικανοποιούν πλήρως σε χωρητικότητα. Στην έκδοση Shine Pack περιλαμβάνεται -μεταξύ άλλων- και το συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο απογειώνει την πρακτικότητα.
Σταθερή αξία ο 1.200άρης τούρμπο
Κάτω από το καπό, εξακολουθεί να δίνει πνοή στο C3 Aircross ο 1.2 PureTech. Ο τρικύλινδρος 1.200άρης τούρμπο παρουσιάζει γεμάτο φάσμα απόδοσης, προσφέροντας 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και καθιστώντας κατά τι περιττό το στροφάρισμα μέχρι τις 5.500 σ.α.λ., προκειμένου να λάβεις τα 110 άλογα. Το γαλλικό κόμπακτ SUV κινείται με άνεση, έχοντας το μοτέρ στις περισσότερες των περιπτώσεων να λειτουργεί στην περιοχή των 2.000 σ.α.λ.
Το τράβηγμα είναι πολύ καλό, ενώ το γκάζι δεν θα σου λείψει ούτε όταν οδηγείς το Aircross φορτωμένο. Κάτι που αποτυπώνεται στα 10,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και τα 182 χλμ./ώρα της τελικής. Ακόμα και σε τέτοιους ρυθμούς, δε, ο ήχος από τον κινητήρα δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει. Παράλληλα στο ταξίδι, η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) είναι ιδανική. Όσον αφορά την κατανάλωση, με φουλ γκάζι και κλιματισμό, η μέση τιμή ξεπερνά τα 9 λίτρα/100 χλμ. Σε νορμάλ συνθήκες πάντως, «ακουμπάς» στη ροπή και τη δυνατότητα που σου προσφέρει το σετάρισμα της ανάρτησης να κινείσαι με τη φόρα, και βλέπεις γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Άνετος χιλιομετροφάγος
Ακούγεται βαρύγδουπος χαρακτηρισμός για SUV 1.2 λίτρων (έστω τούρμπο), όμως απεικονίζει πλήρως το στάτους του C3 Aircross. Ο συνδυασμός της άνεσης στα καθίσματα με αυτόν της ανάρτησης, συναρτήσει των χαρακτηριστικών λειτουργίας του μοτέρ και της κλιμάκωσης του κιβωτίου, κάνουν την περιπετειώδη εκδοχή του γαλλικού σουπερμίνι «μανούλα» στην εθνική οδό. Χαμηλά επίπεδα θορύβου από παντού, πολύ καλή απόσβεση ανωμαλιών, ομαλότητα στο πέρασμα από κατσαρό οδόστρωμα και ελαστικότητα κινητήρα σε προσκαλούν για ταξίδι.
Αν, κατά τη διάρκεια αυτού, περάσεις από επαρχιακό στροφιλίκι, θα στρίψεις όπως έρχεσαι στις ανοιχτές και θα βρεις σύμμαχο ένα εξαιρετικό μεσαίο πεντάλ όταν εμφανιστούν μέτριες ή -κυρίως- κλειστές καμπές. Η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι απρόσμενα ακριβής, δεδομένου ότι μιλάμε για mainstream μικρό SUV κι όχι κάποιο σπορ, ενώ πολύ καλή είναι και η απόδοση του συστήματος πέδησης. Αυτό της διεύθυνσης είναι όσο άμεσο περιμένεις, με ένα «τσακ» παραπάνω βάρος και επαρκή πληροφόρηση, ενώ οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα διατηρούνται σε φυσιολογικά επίπεδα.
Η υποστροφή συνιστά το μοναδικό φαινόμενο που θα απασχολήσει τον οδηγό, σε περίπτωση που μπει με περισσότερα ή υπερεκτιμήσει τις δυνατότητες των φρένων. Τα άνετα καθίσματα εδώ ζορίζονται, παρέχοντας λιγότερη στήριξη από το ιδεατό, συνοδευόμενες από σχετικά μακριές διαδρομές του λεβιέ. Συνολικά, όμως, το C3 Aircross στέκεται με περίσσεια αξιώσεων στο δρόμο.
(+) Σχεδίαση, πρακτικότητα εσωτερικού, άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή, οδική συμπεριφορά
(-) Κατανάλωση υπό πίεση, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων