Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Citroen, το C3 με τις πάνω από 750.000 πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 2016, ανανεώθηκε και απέκτησε ακόμα πιο μοντέρνα εμφάνιση και έντονη προσωπικότητα. Το νέο C3 ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό την εμπορική του πορεία στη χώρα μας, όπου είναι διαθέσιμο με μία ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων, σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές.
Δείτε ακόμα: Ήρθε το νέο Citroen C3 με τιμή από 13.500 ευρώ
Συγκεκριμένα προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.2 λτ. PureTech 82 και 110, σε τιμές που ξεκινούν από 13.500 ευρώ και 15.400 ευρώ αντίστοιχα, καθώς και με τον πετρελαίου 1.5 λτ. BlueHDi 100 της δοκιμής, με τιμή εκκίνησης τις 15.800 ευρώ. Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, ηχοσύστημα με μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, air condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Στην επόμενη έκδοση Feel (από 16.400 ευρώ το 1.5 BlueHDi 100) διατίθενται ακόμα προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός κ.λπ. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχουν ακόμα ζάντες αλουμινίου, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.
Eπιθετική όψη και νέα χρώματα
Το ανανεωμένο Citroen C3 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το ανασχεδιασμένο και τολμηρό εμπρός άκρο του. Αυτό είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Citroen Cxperience και ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Νέα σχέδια υπάρχουν και στις πίσω κολώνες, με το σχήμα τους να παραπέμπει στις κάψουλες αέρα των Airbump. Επίσης, φέρει νέες ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, καθώς και νέα σχεδίαση στα Airbumb. Επιπλέον, έχουν διευρυνθεί περεταίρω οι επιλογές προσωποποίησης και πλέον προσφέρονται έως 97 χρωματικοί συνδυασμοί, συν δύο νέα εξωτερικά χρώματα (Elixir Red και Spring Blue).
Πιο μοντέρνο εσωτερικό με άνετους χώρους
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Citroen C3 οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες και αφορούν τις νέες επενδύσεις και διακοσμητικά, καθώς και τα ακόμα πιο αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής ειδικότερα, νέο στοιχείο αποτελεί η επένδυση Techwood στο ταμπλό, με όψη και υφή που θυμίζουν ξύλο, αλλά με μια μοντέρνα τεχνοτροπία που ταιριάζει απόλυτα στο σύγχρονο εσωτερικό του C3. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα κατασκευής, παρά την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία είναι γεροδεμένα.
Δείτε ακόμα: Οι λεπτομέρειες του νέου Citroen C4 (+video)
Βασικά του αισθητικά γνωρίσματα παραμένουν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες στο ταμπλό, όπως και η οθόνη αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Τα χειριστήρια είναι ελάχιστα, αφού οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου είναι ενσωματωμένες στην οθόνη, όπως είναι ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η επικοινωνία μέχρι και η απενεργοποίηση του start/stop. Γεγονός που δεν διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό, αφού θα ήταν πιο πρακτικό και λειτουργικό αν υπήρχαν κάποια βασικά φυσικά χειριστήρια.
Στον τομέα των χώρων, το Citroen C3 ικανοποιεί και με το παραπάνω, αφού προσφέρει άνετες μετακινήσεις σε τέσσερις ενήλικους επιβάτες στα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα με την παχιά γέμιση, που θυμίζουν πολυθρόνα. Παράλληλα, ο σχεδόν επίπεδος σχεδιασμός του πίσω καθίσματος με το πολύ πλάτος διευκολύνει τη φιλοξενία ενός ακόμα ατόμου. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.
Η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο ενισχύεται και από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που φτάνουν συνολικά τα 12 και κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και ξεκούραστη. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, τους εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, την αυτόματη λειτουργία φώτων και το σύστημα ειδοποίησης οχημάτων στα τυφλά σημεία.
Ζωηρός και οικονομικός ο 1.5 BlueHDi
Την κίνηση του ανανεωμένου ντίζελ Citroen C3 αναλαμβάνει ο γνώριμος και πολύ αξιόλογος πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi. Το 4κύλινδρο, 8βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 99 ίππους και πλούσια ροπή 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, συν μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. και άνω ο ντίζελ τραβάει θετικά και είναι γεμάτος μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ πιο ψηλά χάνει αναμενόμενα τη δύναμή του και δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέζεται. Στο ιδανικό εύρος στροφών του, ο 1.5 BlueHDi δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή κραδασμούς, ενισχύοντας έτσι την προσφερόμενη άνεση.
Δείτε ακόμα: Citroen C5 Aircross 1.2 λτ. βενζίνη ή 1.5 λτ. ντίζελ;
Η μακριά τελευταία σχέση μετάδοσης διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και κατ΄ επέκταση την κατανάλωση και το θόρυβο, όμως ο επιλογέας έχει μεγάλες διαδρομές και ειδικά στην 5η ταχύτητα. Από πλευράς επιδόσεων, ο 1.5 BlueHDi επιταχύνει το βάρους 1.086 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 5,0 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 στα 86 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Η άνεση στα καλύτερά της
Από ένα μικρό αυτοκίνητο που θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρά του εντός πόλης, όπως είναι το C3 1.5 BlueHDi, το βασικό ζητούμενο είναι η άνεση. Στοιχείο που το προσφέρει απλόχερα στο γαλλικό αυτοκίνητο και θα το λατρέψουν ο οδηγός και οι επιβάτες του, ειδικά στους γεμάτους λακκούβες και μπαλώματα δρόμους. Η ανάρτηση του C3 διαχειρίζεται ιδανικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να εμφανίζει τάσεις πλεύσης και να δείχνει «χαλαρό» σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Στους αυτοκινητόδρομους το Citroen C3 παραμένει σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες, με το τιμόνι να παρέχει το απαιτούμενο βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας, αυξάνοντας έτσι το αίσθημα της ασφάλειας. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και μόνο υπό πίεση θα τονιστούν, χωρίς όμως ο οδηγός να θα έρθει σε δύσκολη θέση, αφού το C3 είναι ελεγχόμενο, με ουδέτερες αντιδράσεις και με το ESP να θέτει τα όρια για όποιες ατασθαλίες. Παρά τη μαλακή αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, το το τιμόνι είναι καλό σε απόκριση, όπως και τα ισχυρά του φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Δείτε ακόμα: Το αξεπέραστο ρεκόρ της Citroen Xantia Activa
(+) Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ευρυχωρία καμπίνας και πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, λειτουργία κινητήρα, σχεδιασμός
(-) Πλευρική στήριξη καθισμάτων, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων