Δοκιμή BMW X2 sDrive20i 192 PS

Η BMW X2 είναι ότι πιο νέο έχει να επιδείξει η γκάμα της γερμανικής μάρκας και έρχεται να την εκπροσωπήσει σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων SUV, με τον ζυγό αριθμό στην κωδική ονομασία να υποδηλώνει την πιο σπορ φιλοσοφία και προσέγγιση του μοντέλου. Όπως συμβαίνει εξάλλου και σε ολόκληρη την γκάμα της BMW, καθώς τα αυτοκίνητα με ζυγό αριθμό αποτελούν τις πιο σπορ εκδόσεις αυτών με μονό αριθμό. Η BMW X2 λοιπόν αποτελεί το πιο… σπορ αδερφάκι της X1, ενώ βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με αυτή, με την κίνησή της να μεταδίδεται στον εμπρός άξονα.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων BMW

Η βενζινοκίνητη γκάμα περιλαμβάνει τη X2 sDrive18i η οποία εφοδιάζεται με τούρμπο μοτέρ 1.5 λίτρων με 140 ίππους και κοστίζει 33.200 ευρώ και την αμέσως μεγαλύτερη sDrive20i με τους 192 ίππους, που δοκιμάζουμε εδώ και ξεκινά από τα 42.300 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός της μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου, σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth & θύρα USB, σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη κεντρική οθόνη 6,5 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κλήση έκτακτης ανάγκης, service inclusive (5 έτη / 60.000 χλμ), ένδειξη πίεσης ελαστικών, σύστημα εκκίνησης χωρίς χρήση κλειδί, ηλεκτρικό χειρόφρενο και ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων.

Τολμηρή σχεδιαστικά αλλά BMW

Η BMW X2 έχει μία σειρά από σχεδιαστικά στοιχεία που τη διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες BMW και δείχνει πως οι σχεδιαστές της είχαν αρκετή ελευθερία όταν κλήθηκαν να τη δημιουργήσουν. Μπορεί σε γενικές γραμμές να φαίνεται από την πρώτη στιγμή πως έχουμε να κάνουμε με μία BMW, παρόλα αυτά φροντίζει να δείχνει τη διαφορετικότητά της. Πρώτα από όλα στο εμπρός μέρος ναι μεν φιγουράρει η κλασσική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, από την άλλη δε είναι η πρώτη φορά που αυτή είναι πιο φαρδιά στο κάτω μισό της από ότι στο άνω άκρο της. Επίσης, μετά από πάρα πολλές δεκαετίες συναντάμε το σήμα της BMW εκτός από εμπρός και πίσω και στις πίσω κολόνες του αυτοκινήτου. Και αυτά είναι στοιχεία που είχε και το πρωτότυπο μοντέλο που είδαμε για πρώτη φορά το 2016 στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού και από το οποίο εν τέλει δεν απέχει και πολύ η X2 παραγωγής. Οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης εμπρός στα άνω άκρα του προφυλακτήρα είναι στοιχείο στο οποίο δεν μας έχει συνηθίσει η βαυαρική μάρκα, τα πίσω φώτα είναι πολύ επιθετικά σχεδιαστικά, ενώ οι «ώμοι» του αμαξώματος είναι αρκετά έντονοι και η κλίση του εμπρός παρμπρίζ το ίδιο.

Σημείο αναφοράς το εσωτερικό

Το εσωτερικό της BMW X2 σίγουρα ως ένα βαθμό επηρεάζεται από τον σχεδιασμό του αμαξώματος. Έτσι, οι μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες, που δεν αφήνουν πολύ χώρο στα τζάμια, σε συνδυασμό με την κυριαρχία του μαύρου χρώματος στην καμπίνα, σε κάνουν να νιώθεις πως πρόκειται για μία σπορ κατασκευή. Τα υλικά είναι κορυφαία και η συναρμογή τους επίσης και σου δημιουργούν τη βεβαιότητα πως όσο ήλιο, σκόνη και… κοπάνημα και να φάνε, δεν θα τρίξουν και δεν θα χαλάσουν ποτέ. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο μεγάλα κυκλικά όργανα για στροφόμετρο και ταχύμετρο, ενώ στο κέντρο του ταμπλό ψηλά κυριαρχεί η οθόνη του συστήματος πολυμέσων με το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο για το iDrive Πιο κάτω της βρίσκονται σε στοίχιση οι αεραγωγοί, το ηχοσύστημα και το πάνελ χειρισμού του κλιματισμού. Στην περίπτωση του δικού μας αυτοκινήτου βέβαια υπήρχαν και τα αξεσουάρ της M, όπως το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων και τα μπάκετ καθίσματα. Όσον αφορά στους χώρους της καμπίνας, η X2 είναι ικανή να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικες, με το μεσαίο στο πίσω να μην είναι… καλοδεχούμενος λόγω υψηλού τούνελ δαπέδου. Η πρακτικότητα είναι σε καλό επίπεδο με αρκετές και ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα, τσέπες στις πόρτες και ποτηροθήκες σε σωστά σημεία και με σωστό βάθος και διάμετρο. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 470 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.355 λίτρα, με το σχήμα του να είναι εκμεταλλεύσιμο καθώς οι θόλοι δεν εισβάλουν σε αυτόν.

Μοτέρ διαμάντι

Η BMW X2 sDrive20i κάτω από το καπό της έχει τον 2.0 λίτρων τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που είναι τελευταίας γενιάς και προικισμένος με τις κορυφαίες τεχνολογίες της BMW. Είναι TwinPower Turbo, έχει άμεσο ψεκασμό, VALVETRONIC και διπλό VANOS. Σε απλά ελληνικά έχει έλεγχο των βαλβίδων και χρονισμό των εκκεντροφόρων και έτσι μεταβάλει το προφίλ λειτουργίας του από ήπιο και οικονομικό σε επιθετικό, αναλόγως αναγκών. Έτσι αναλόγως και με το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός έχει και διαφορετική συμπεριφορά. Στο Comfort και ακόμη περισσότερο στο ECO Pro βελτιστοποιεί την οικονομία καυσίμου, ενώ στο Sport έχει πιο άμεση απόκριση που ευνοεί τις επιδόσεις. Οι τελευταίες είναι πολύ καλές, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 227 χλμ./ώρα. Στην πράξη το μοτέρ ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του καθώς «ακούει» πάντοτε στις εντολές του δεξιού ποδιού του οδηγού, ενώ η ποιότητα λειτουργίας του είναι σε υψηλό επίπεδο, χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο και κραδασμούς. Τραβάει με σθένος ακόμη και από τις 1.800 σ.α.λ. ενώ νιώθεις τη δύναμή του σχεδόν μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Πολύτιμος αρωγός σε αυτό και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο Steptronic των επτά σχέσεων, το οποίο είναι γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές του, διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία με χειριστήρια στο τιμόνι και κρατά την κάθε σχέση μέχρι τον κόφτη. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η μέση τιμή της σε πραγματικές συνθήκες ήταν στα 8,0 λίτρα/100 χλμ.

Δυναμική και γρήγορη

Όπως είπαμε και πιο πάνω, η BMW X2 sDrive20i είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο το οποίο έχει και ανάλογο στήσιμο. Μην περιμένετε λοιπόν «μαλακή» ανάρτηση και κορυφαία άνεση. Οι Γερμανοί δίνουν ξεκάθαρα προτεραιότητα στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η μικρή διαδρομή της ανάρτησης, με την πολύ καλή πάντως απόσβεση, δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις και μετατοπίσεις φορτίου και κάνει αρκετά ευχάριστη την γρήγορη οδήγηση. Αν έχεις… χέρια θα την ευχαριστηθείς τη X2. Είναι καλοζυγισμένη και δεν σε πουλάει με τίποτα. Ακόμη και αν το παρακάνεις, τα ηλεκτρονικά θα σε βάλουν στον ίσιο δρόμο. Το τιμόνι είναι άμεσο και βαραίνει αναλόγως του φορτίου που δέχονται οι εμπρός τροχοί, τα φρένα ισχυρά και ακούραστα και το κιβώτιο ακόμη και στο αυτόματο είναι πάντοτε έγκυρο στις αλλαγές του. Όσο για την κίνηση εμπρός θα το καταλάβεις σπάνια και ίσως αν πας να προκαλέσεις υπερστροφή. Τότε θα θυμηθείς ότι αυτή η BMW είναι προσθιοκίνητη. Κατά τα λοιπά, θα θέλαμε λίγο καλύτερη περιμετρική ορατότητα.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

(+) Σχεδίαση, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, κιβώτιο ταχυτήτων, ποιότητα κατασκευής, φρένα

(-) Ορατότητα, μικρές γυάλινες επιφάνειες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
192/5.000 – 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.350 – 4.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
227
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
151,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.360
Πλάτος (χλστ.)
1.824
Ύψος (χλστ.)
1.526
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.460
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
470
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
42.300
Get it on Google Play Download on the App Store