Δοκιμή BMW 116i Advantage

Πριν από 17 χρόνια η BMW έκανε την είσοδό της στη δημοφιλή κατηγορία των premium μικρομεσαίων χάτσμπακ, προσφέροντας πολυτέλεια και σπορ χαρακτηριστικά σε κόμπακτ διαστάσεις. Σήμερα, η τρίτη γενιά της Σειράς 1 δεσμεύεται για αμφότερα τα στοιχεία που την έκαναν επιτυχία, με παράλληλη βελτίωση στους τομείς που υστερούσε: τους χώρους και την πρακτικότητα.

Για να το καταφέρει, χρειάστηκε η ριζική μετάβαση από την κίνηση πίσω στον εμπρός άξονα. Η Σειρά 1 πλέον είναι μπροστοκίνητη, όπως η Σειρά 2 και οι βασικές εκδόσεις της X1, όμως παράλληλα αποτελεί και πιο συμφέρουσα αγορά από ποτέ. Για πρώτη φορά, η ελληνική αντιπροσωπεία δημιούργησε ειδικές εκδόσεις για τη Σειρά 1, ώστε να συνδυάσει το προσιτό κόστος με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Η 116i Advantage ξεκινά από τις 22.350 ευρώ και -συν τοις άλλοις- προσφέρει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, αισθητήρα παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, μεταλλικό χρώμα και σπορ δερμάτινο τιμόνι. Με 3.150 ευρώ επιπλέον, η BMW Group Hellas προσφέρει την 116i Sport Line και μαζί της αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, πακέτο φωτισμού, σπορ καθίσματα οδηγού συνοδηγού κλπ. Σημαντικό όφελος έχει και ο εταιρικός χρήστης, καθώς με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 17.000 ευρώ η νέα BMW 116i παρέχει δυνατότητα μηδενικής φορολόγησης.

Ποιότητα και καλύτεροι χώροι από κάθε άλλη φορά

Το άνοιγμα της πόρτας σε φέρνει αντιμέτωπο με μια γνώριμη, για μοντέλο από τη Βαυαρία, εικόνα. Ποιοτικά υλικά, κεντρική κονσόλα στραμμένη προς το μέρος του οδηγού, εξαιρετική συναρμογή και φινίρισμα. Το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο και προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό στήριξης-ξεκούρασης, επιτρέποντάς σου να βρεις εύκολα τη θέση σου πίσω από το τιμόνι. Η οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό είναι 8,8 ιντσών (10,25 στις πλουσιότερες εκδόσεις), αλλά το μικρότερο μέγεθος σε σχέση με την 116d M Sport που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, δεν δυσχεραίνει τη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων. Το αυτό ισχύει για το ίδιο. Οι περιστροφικοί διακόπτες σου λύνουν τα χέρια όταν περιηγείσαι σε ραδιόφωνα ή μουσικά κομμάτια, ενώ και η χρήση του συστήματος κλιματισμού γίνεται πανεύκολα, δίχως να χρειάζεται κυνήγι θησαυρού σε μενού και υπομενού.

Οι χώροι, τώρα, είναι αυτοί που φτάνουν σε βαθμό να σε εντυπωσιάσουν. Αν συγκρίνεις τον σημερινό με τον προηγούμενο «Άσο», έχεις την εντύπωση πως τους χωρίζει μισή κατηγορία. Κι αυτό, παρότι η καινούργια Σειρά 1 είναι μικρότερη σε διαστάσεις από την προκάτοχο! Με μήκος 4.319 χλστ., η νέα BMW Σειρά 1 είναι πιο κοντή από την προγενέστερη κατά 5 χλστ. Το πλάτος και το ύψος αυξήθηκαν κατά 34 χλστ. (1.799 χλστ.) και 13 χλστ. (1.434 χλστ.), όμως το μεταξόνιο συρρικνώθηκε κατά 20 χλστ. (2.670 χλστ.). Αντιστρόφως ανάλογες οι μετρήσεις της καμπίνας. Στο πίσω μέρος ο χώρος για τα γόνατα έχει αυξηθεί κατά 33 χλστ., για το κεφάλι κατά 19 χλστ. και το ωφέλιμο πλάτος κατά 13 χλστ. Ωφελημένο και το βαθύ πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων, που πήρε 20 λτ. σε σχέση με πριν. Φυσικά δεν έγινε 7άρα, αλλά 4 ενήλικες βολεύονται σαφώς πιο άνετα τώρα. Δεν χρειάζεται ούτε να μαζεύεις τα πόδια ελέω τούνελ μετάδοσης, ούτε να τα σφηνώνεις στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Πλέον, με κάποιες παραχωρήσεις, τρίτος χωρεί μεταξύ των δυο στο πίσω κάθισμα.

Μόνο βασική έκδοση δεν θυμίζει ο κινητήρας

Την κίνηση της 116i αναλαμβάνει ο εγνωσμένης αξίας τρικύλινδρος 1.500άρης τούρμπο, σε μια από τις σπάνιες συνεργασίες BMW με χειροκίνητο κιβώτιο. Η στάνταρ επιλογή της βασικής 1 είναι το μηχανικό 6άρι, γυρίζοντάς σε εποχές κατεβασμάτων προκειμένου να «σπάσουν» οι πίσω τροχοί και να δώσεις ανάποδο. Εδώ κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, ελέω κίνησης εμπρός, όμως δεν παύει να είναι μια εξόχως ευχάριστη έκπληξη. Κάτι που ισχύει για τη λειτουργία του, με αποφασιστικό κούμπωμα, μικρές διαδρομές και πολύ καλή λαβή.

Ανάλογη περιγραφή ταιριάζει και στον τρόπο που, μαζί με τον κινητήρα, κινούν τα 1.395 κιλά της κατασκευής με άνεση που άνετα, θα ταίριαζε σε «-20i» του -όχι ιδιαίτερα μακρινού- παρελθόντος. Τόσο από στάση, όπου τα 10,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι πολύ καλός χρόνος, όσο κυριότερα εν κινήσει, η 116i δεν ξεμένει ποτέ από δύναμη. Η σωστή κλιμάκωση της μετάδοσης πετυχαίνει «διάνα», κρατώντας το μοτέρ στο ωφέλιμο φάσμα δίχως περιττό στροφάρισμα ψηλά. Τα 190 Nm αποδίδονται μόλις στις 1.380 σ.α.λ. και είναι η βασική αιτία της εξαιρετικής ελαστικότητας, χάρις στην οποία ο κινητήρας τραβάει ακόμα και με 4η και το στροφόμετρο να γυροφέρνει στις 1.000 σ.α.λ.! Τα καλά νέα δεν σταματούν ούτε όταν κοιτάξεις το trip computer. Η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., αναμενόμενα ξεπερνά τα 8,5 όταν τερματίζεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και πέφτει στην περιοχή των 6 λίτρων/100 χλμ., στην εθνική οδό (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.).

Σίγουρο πάτημα, πολύ καλή αίσθηση

Το έτερο ζήτημα της προηγούμενης Σειράς 1, ήταν το δίδυμο άνεσης – ποιότητας κύλισης. Στο βωμό του σπορ χαρακτήρα, η απόσβεση των ανωμαλιών και η απομόνωση των θορύβων είχαν τις αδυναμίες τους. Οι μηχανικοί της BMW δούλεψαν και, όπως διαπιστώνεις ακόμα και μετά από σύντομη διαδρομή, βελτίωσαν κατά πολύ την κατάσταση. Στη συγκεκριμένη έκδοση δεν υπήρχε ούτε πακέτο M, ούτε μεγάλοι τροχοί. Φιξ ρυθμίσεις στην ανάρτηση, σε συνδυασμό με 16άρες ζάντες και ελαστικά 205/55. Ο συνδυασμός τους σε εκπλήσσει καθώς νιώθεις ελάχιστα το «κατσάρωμα» του οδοστρώματος, ακούγοντας παράλληλα πολύ λίγους θορύβους. Κινητήρας και αέρας δεν σε ενοχλούν στο ελάχιστο, με τη μόνη παραφωνία να αφορά τα ντεσιμπέλ των ελαστικών, τα οποία σαν γνήσια run flat που είναι, καταφέρνουν να διαπερνούν συνεχώς την ηχομόνωση.

Οι προαιρετικές σκληρότερες αναρτήσεις δεν θα σου λείψουν ούτε όταν αποφασίσεις να δεις αν το αυτοκίνητο, όντως στρίβει σαν BMW. Η ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης και η γεμάτη αίσθηση, πλαισιώνονται από μικρές κλίσεις και ομοιόμορφες αντιδράσεις. Η ανεξαρτητοποίηση της ουράς συμπεριλαμβάνεται στο μενού, κυρίως μέσω τιμονιάς, με το φρένο εντός της στροφής να προκαλεί μια ήπια υποστροφή. Μούτρα δεν θα βγάλει παρά αν «φυτέψεις» το γκάζι σε κλειστή στροφή, με 1η ή 2α ταχύτητα. Σε όλα αυτά προσθέστε ένα εξαίσιο μεσαίο πεντάλ σε αίσθηση, που επιδρά σε τέσσερα δυνατά δισκόφρενα και προσφέρει σιγουριά κατά την επιβράδυνση.

(+) Εξοπλισμός, τιμή, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, βελτίωση χώρων και ποιότητας κύλισης, κινητήρας – κιβώτιο ταχυτήτων
(-) Θόρυβος ελαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
109/ 4.300-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/ 1.380-3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7-6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129-151
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
82,56-105,7
Εμπρός ανάρτηση
Μονού συνδέσμου, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.319
Πλάτος (χλστ.)
1.799
Ύψος (χλστ.)
1.434
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
72%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.350 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store