Τα καινούργια αυτοκίνητα περιλαμβάνουν πολλές νέες τεχνολογίες για την επιπλέον ασφάλεια των επιβατών, τόσο για τη μείωση των πιθανοτήτων τραυματισμού τους σε ενδεχόμενο ατυχήματος όσο και για την αποφυγή μιας πρόσκρουσης. Μια από αυτές τις τεχνολογίες είναι και τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος του αυτοκινήτου.
Αυτό αναλαμβάνει να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε καταστάσεις που ο οδηγός αδυνατεί για τον οποιοδήποτε λόγο να επιβραδύνει για να αποφύγει μια επικείμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα. Επίσης, εάν η σύγκρουση με το μπροστινό όχημα είναι αναπόφευκτη τότε μειώνει τις συνέπειες αυτής.
Το σύστημα λειτουργεί μέσω ραντάρ απόστασης και κάμερας που είναι τοποθετημένα είτε στο παρμπρίζ ή στον προφυλακτήρα και κάνουν σάρωση του δρόμου για πιθανά εμπόδια εμπρός, συγκρίνοντας την απόσταση ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Η λειτουργία του χωρίζεται σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι η προειδοποίηση μέσω ηχητικής και οπτικής ειδοποίησης στο ταμπλό για το ότι πλησιάζει το όχημα σε εμπόδιο. Το δεύτερο στάδιο είναι η επέμβαση στην αντλία των φρένων ανεβάζοντας την πίεση στο κύκλωμα με σκοπό την άμεση ακινητοποίηση του.
Το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: Η πρώτη αφορά μικρές ταχύτητες πόλης (έως 30 ή 40 χλμ./ώρα) και η δεύτερη αφορά υψηλότερες ταχύτητες σε ανοιχτούς δρόμους. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσφέρουν στον στάνταρ εξοπλισμό την πρώτη έκδοση (city) και σχεδόν όλοι το έχουν με λίγα επιπλέον χρήματα. Η δεύτερη έκδοση του είναι πιο ακριβή και στάνταρ περιλαμβάνεται μόνο σε αυτοκίνητα ακριβότερα.
Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP έχει πραγματοποιήσει δοκιμές στα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος για την αποτελεσματικότητα τους. Παραθέτουμε το σχετικό πίνακα: