Σχεδόν το ένα τρίτο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη Γερμανία έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα στον κοντέρ τους, γεγονός που σύμφωνα με τους υπολογισμούς των εμπειρογνωμόνων σημαίνει ετήσια οικονομική απώλεια περίπου 6 δις ευρώ. Όπως αναφέρει η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, κάθε πελάτης που αγοράζει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στη Γερμανία με «πειραγμένο» χιλιομετρητή έχει κατά μέσο όρο μια απώλεια της τάξεως των 3.000 ευρώ, ενώ η ζημία ανεβαίνει κατακόρυφα όταν για παράδειγμα σπάσει ο ιμάντας χρονισμού, αφού λόγω των λιγότερων χιλιομέτρων ο νέος ιδιοκτήτης δεν γνωρίζει ότι χρειάζεται αλλαγή.
Η μείωση των πραγματικών χιλιομέτρων στο κοντέρ μέσω ειδικής συσκευής μπορεί να γίνει ακόμα και από ερασιτέχνες και διαρκεί μόλις 30 δευτερόλεπτα, όπως αναφέρει η ADAC, η οποία με την σειρά της καλεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να παρέχουν προστασία κατά του «γυρίσματος» των χιλιομετρητών.
Τον Απρίλιο του 2011 ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών Peter Ramsauer είχε προσπαθήσει να πατάξει αυτό το φαινόμενο, ύστερα από την αποκάλυψη ότι ένας πωλητής είχε γυρίσει τα χιλιόμετρα σε ένα αυτοκίνητο από τα 700.000 στα 150.000 (μάλλον πολύ αργά ανακάλυψαν το φαινόμενο).
Η γερμανική νομοθεσία προβλέπει ότι εάν ένας πελάτης ανακαλύψει και αποδείξει ότι το όχημά του έχει γυρισμένα χιλιόμετρα, τότε ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να πάρει πίσω το αυτοκίνητο και να επιστρέψει τα χρήματα. Το ίδιο ισχύει και για την χώρα μας εφόσον ο απατημένος αγοραστής κινηθεί νομικά εναντίων του πωλητή.