Με περισσή λύπη μοιραστήκαμε την είδηση για το -προσωρινό ελπίζουμε- τέλος του Focus RS, στο οποίο η Ford εξαναγκάστηκε λόγω εκπομπών ρύπων. Προκειμένου να ξεπεράσουμε το σοκ, θα ονειρευτούμε με ένα από τα ισχυρότερα και με διαφορά το πιο ποθητό RS στον πλανήτη, μακριά από νόρμες και περιβαλλοντικούς περιορισμούς.
Δείτε ακόμα: Ελληνικό και άψογο Ford Escort RS2000 245 ίππων
To νοσταλγικό Focus RS MK2 των φωτογραφιών αντλεί απεριόριστα έμπνευση από τα Sierra RS500, που εξαφάνισαν κάθε έννοια ανταγωνισμού στα πρωταθλήματα Τουρισμού τη δεκαετία του 80. Ο εμβληματικός συνδυασμός μαύρου-κόκκινου των χρωμάτων της Texaco, αποτελεί την καλύτερη χρονοκάψουλα για μια βόλτα 30+ χρόνια πίσω. Η πιστότητα των αυτοκόλλητων είναι συγκλονιστική, περιλαμβάνοντας μέχρι και τα σημεία στα μασπιέ. Το συνολικό κόστος του ντυσίματος φτάνει τις 3.000 ευρώ (2.969 για την ακρίβεια) και πιστεύουμε αξίζει μέχρι τελευταίου σεντ.
Διαβάστε επίσης: Μια Ford Mustang με εσάνς…Senna και Prost!
Το Optimus, όπως ονομάζεται το project, είναι ένα από τα 500 Focus RS 500 που παρήχθησαν το 2010. Εργοστασιακά, ο 5κύλινδρος τούρμπο των 2.5 λίτρων αποδίδει 350 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 460 Nm ροπής στις 2.500-4.500 σ.α.λ. – 45 άλογα και 20 Nm παραπάνω από το κανονικό RS. Οι επιδόσεις του μπροστοκίνητου «κτήνους» συγκλόνιζαν, με 5,4 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική 266 χλμ./ώρα. Όταν παρουσιάστηκε, ήταν το ταχύτερο Ford RS της Ιστορίας. Κατόπιν ξεπεράστηκε από το τετρακίνητο 2.3 EcoBoost, όμως το Texaco απαντάει με αντίποινα.
Δείτε ακόμα: Ελληνικό Ford Sierra RS500 «πυροβολεί» (+video)
Ο κινητήρας είναι βελτιωμένος και αποδίδει πλέον 500 ίππους και 600 Nm ροπής, με τους εμπρός τροχούς να αναλαμβάνουν τον άθλο της μεταφοράς της ισχύος στο οδόστρωμα. Η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη και τα φρένα μεγαλύτερα, όπως και ο συνδυασμός τούρμπο – intercooler. Ρυπαίνει κάτι παραπάνω, βέβαια, αλλά νομίζουμε πως λίγο ενδιαφέρει.